نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰

صحبت‌های ناتی داگ در رابطه با سیستم مبارزات و مخفی‌کاری بازی Uncharted 4

نِیل دِراکمَن، کارگردان بازی Uncharted 4: A Thief's End سعی دارد در این بازی داستان بزرگی را برای نِیتِن دِرِیک خلق  و از درس‌هایی که ناتی داگ در گذشته و با ساخت بازی‌هایی مثل The Last Of Us آموخته استفاده کند. با زومجی و صحبت‌های دراکمن در مورد سیستم گیم‌پلی بازی همراه باشید.
همان‌طور که در نمایش گیم‌پلی این بازی در Playstation Experience  مشاهده کردیم، روند بازی حالت غیرخطی دارد و به بازیکنان آزادی بیشتری را نسبت به گذشته می‌دهد. هدف دِراکمَن در گیم‌‍‌پلی بازی، ارائه‌ی آزادی عمل بیشتر به بازیکنان است. وی در این رابطه گفت:
با جذابیتی که شخصیت نِیتِن دِرِیک دارد و افزودن محیط‌هایی که در ویدیو نبودند، جدا از مسائل احساسی، چگونه می‌توان جریان بزرگتری را در بازی ایجاد کرد؟ کنار هم قراردادن این مسائل Uncharted  ای که ما خواستار بازی‌‌کردن آن هستیم را تولید می‌کند.
دِراکمَن گفت منتشرشدن ویدیوی گیم‌پلی بازی به آن‌ها اجازه می‌دهد تمام تمرکز خود را در سال جاری میلادی روی تولید و تکمیل بازی بگذارند:
ما مفهوم اولیه‌ بازی‌، جریان و صدای اصلی بازی‌ای که می‌خواهیم بسازیم را پیدا کردیم. حال تنها مسئله‌ای که وجود دارد گسترش‌ این ایده‌ها است. در استودیو این سوال را از خودمان می‌پرسیم چگونه آن‌ها را در سراسر بازی پخش و مطمئن شویم در زمان درست بالا و پایین‌های خود را خواهند داشت؟ انجام این کارچالش برانگیز است و زمان زیادی می‌برد.
وی در ادامه گفت سبک بازی مثل کتاب‌های کمیک است، اما در دنیای Uncharted 4: A Thief's End همه‌چیز واقع‌گرا است. یکی از بخش‌هایی که ناتی داگ تمرکز زیادی روی آن دارد، سیستم مبارزات است:
سیستم مبارزات Uncharted زمانی که در حال تقلا هستید خود را به خوبی نشان می‌دهد. زمانی که سنگر شما از بین می‌رود و برای حفظ جان خود مجبور هستید به قسمت دیگری از محیط بروید، سیستم مبارزات بازی جریان دارد و به بهترین شکل ممکن خود را نشان می‌دهد.
در انتها دِراکمَن گفت سیستم مخفی‌کاری بازی نشان می‌دهد چگونه Uncharted 4: A Thief's End نسبت به نسخه‌های قبلی تفاوت زیادی پیدا کرده است. نظر شما در رابطه با این اطلاعات چیست؟ اگر دوست دارید بیشتر در رابطه با این بازی و داستان آن بدانید، حتما اطلاعات جدید آن که توسط مجله‌ی گیم اینفورمر منتشر شد را مطالعه کنید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده