نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰

فروش آنلاین فیلم The Interview به ۳۱ میلیون دلار رسید

جدیدترین فیلم کمپانی سونی پیکچرز با بازی زوج ست روگن و جیمز فرانکو، به یکی از پرحاشیه‌ترین و پرسر و صدا‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر بدل شد، تا جایی که رییس جمهور آمریکا هم راجع به اتفاقات این فیلم اظهارنظر کرد. حالا سونی درباره فروش این فیلم در فضای مجازی و سینما‌ها اطلاعاتی ارایه کرده است. با زومجی همراه باشید.
طبق اعلام سونی، فروش فیلم مصاحبه در سرویس‌های نمایش فیلم به ۳۱ میلیون دلار رسید. این در حالی است که از زمان آغاز به کار رسمی این فیلم روی پرده‌های سینما، فروشی معادل ۵ میلیون دلار را تجربه کرده است. قیمت این فیلم روی سرویس‌های نمایش فیلم ۱۴.۹۹ دلار است واجاره آن ۵.۹۹ دلار هزینه دارد. به گزارش سی‌اِن‌اِن‌، فروش دیجیتالی این فیلم در چهار روز اول عرضه ۱۵ میلیون دلار بوده است که به علاوه فروش دیجیتالی ۱۶ میلیون دلاری در بازه زمانی ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ تا چهارم ژانویه ۲۰۱۵، به ۳۱ میلیون دلار رسیده‌است.  سونی پیکچرزبه عنوان ناشر٬ این فیلم را روی سرویس‌های دیجیتالی مانند گوگل‌پلی، ایکس‌باکس ویدئو، یوتیوب و یک وب‌سایت اختصاصی قرار داد و در ادامه، هفته پیش  سرویس‌هایی مانند شبکه پلی‌استیشن و سرویس فیلم آمازون هم به فروش و اجاره دیجیتالی این فیلم پرداختند.
سینماهای زنجیره‌ای معروفی مانند AMC Theaters و Regal Entertainment Group از نمایش این فیلم در سالن‌های خود امتناع کردند
به دنبال تهدید گروهی از هکرها مبنی بر بمب‌گذاری در سالن‌های نمایش دهنده این فیلم، سینماهای زنجیره‌ای معروفی مانند AMC Theaters و Regal Entertainment Group از نمایش این فیلم در سالن‌های خود خودداری کردند و سونی هم به دنبال آن از نمایش فیلم در سالن‌های سینما منصرف شد. بالاخره ۲۴ دسامبر سال گذشته، سونی نسخه دیجیتالی این فیلم را برای فروش ارائه کرد و یک روز بعد  ۳۳۱ سینمای مستقل در ایالات متحده آمریکا شروع به پخش این فیلم در سالن‌های خود کردند. فروش این فیلم روی صفحه سینماها به ۵ میلیون دلار رسیده٬ در حالی که سونی تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم را از ۳۳۱ سالن به ۵۸۱ سالن در جمعه آخر سال افزایش داد و به نظر می‌رسد در ادامه قصد دارد این فیلم را در ۳۰۰۰ سالن سینما در سرتاسر آمریکا به نمایش بگذارد تا در هفته آغازین نمایش به فروش ۲۰ میلیون دلاری دست یابد. به گزارش سونی پیکچرز، ساخت این فیلم برای این استودیو ۴۴ میلیون دلار خرج داشته است که با فروش ۳۶ میلیونی آن تا روز یک‌شنبه، شکست مالی آن بعید نیست، به خصوص این‌که باید هزینه‌های بازاریابی و پخش را نیز به هزینه تولید فیلم اضافه کرد. به هر حال سونی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مصاحبه٬ پرفروش‌ترین فیلم دیجیتالی این استودیو بوده است و بدون شک انتشار این فیلم در فضای دیجیتال نقطه عطفی برای استودیو مشهور و بزرگی مانند سونی پیکچرز به حساب می‌آید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده