نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶

مایکروسافت به فروش نسخه اول کینکت برای ویندوز پایان می‌دهد

روزهای داغ همایش E3 سال ۲۰۰۹ میلادی را همه با خاطر دارند. روزهایی که جنگ سونی و مایکروسافت برای عرضه کنترل‌کننده‌های حرکتی و تکرار موفقیت کنسول خانگی نینتندو به معرفی پلی‌استیشن موو و ایکس‌باکس کینکت انجامید. حالا پس از گذشت سال‌ها مایکروسافت قصد دارد به تولید این سنسور حرکتی برای پلتفرم ویندوز پایان دهد. با زومجی همراه باشید.
نسخه اول کینکت که روزهای اول، آن را با اسم رمز پروژه ناتال می‌شناختیم؛  اولین تلاش مایکروسافت برای ورود به جدالی مستقیم با نینتندو ویی محسوب می‌شد، جدالی که سونی هم با عرضه پلی‌استیشن موو به این کارزار، بر جذابیت آن افزود. نسخه اول پس از یک معرفی هیجان انگیز در E3 سال ۲۰۰۹، سیزدهم آبان ۱۳۸۹ (چهارم فوریه ۲۰۱۰) برای ایکس‌باکس 360 منتشر شد. به دنبال عرضه کینکت برای این کنسول و موفقیت رسانه‌ای و کسب محبوبیت نزد مردم،‌ گما‌‌نه‌زنی‌ها راجع به نسخه ویندوز این سنسور حرکتی بالا گرفت. نسخه ویندوز این فن‌آوری بالاخره ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ (یکم فوریه ۲۰۱۲) منتشر شد تا به امروز که مایکروسافت خبر می‌دهد قصد دارد تولید این محصول را سال ۲۰۱۵ میلادی قطع کند. علت این تصمیم هم تمرکز بیشتر در پشتیبانی از نسخه دوم کینکت برای ویندوز اعلام شده‌است. (نسخه دوم کینکت برای ویندوز یک سنسور حرکتی است که برپایه سنسور کینکت نسل هشتم طراحی و ساخته شده‌است). تیم توسعه و پشتیبانی کینکت در بلاگ خود این‌گونه نوشته‌اند:
نسخه اول کینکت یک سربلندی در عرصه محاسبات طبیعی انسانی بود. کینکت به سازندگان این اجازه را داد تا با استفاده از این تکنولوژی آزادتر باشند و از دوراز سنت قدیمی تعامل با ماوس و صفحه‌کلید به پیاده کردن ایده‌های خود بپردازند. کینکت یک تجربه تجاری جدید در صنایع مختلفی مانند خرده‌فروشی، آموزش، سلامت و تولید بود.
نسخه دوم کینکت برای ویندوز جولای سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. چند ماه بعد یعنی اکتبر همان سال به همراه بسته نرم‌افزاری مخصوص توسعه‌دهدنگان به صورت عمومی منتشر شد. نظر شما راجع به نسخه اول کینکت برای ویندوز چه بود؟‌ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده