// چهار شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

توضیحات شوهی یوشیدا راجع به مقایسه انحصاری‌های سونی و مایکروسافت در سال جاری

بخش ایکس‌باکس تحت رهبری فیل اسپنسر برای سال جاری میلادی مخصوصا اواخر آن لیستی بلند بالا از انحصاری‌های بزرگ و محبوب آماده کرده درحالی که سنگر سونی کمی خالی‌تر از آنی است که انتظارش می‌رفت. با زومجی همراه شوید تا نظرات شوهی یوشیدا راجع به این موضوع را بفهمید.
شاید لیست انحصاری‌های کنسول پلی‌استیشن 4 که توسط استودیوهای داخلی سونی ساخته شده‌اند برای سال جاری میلادی کمی پراکنده و کم تعداد باشد اما این بدان معنی نیست که کسانی که قصد دارند برای تعطیلات آخر سال وارد نسل هشتم شوند و از قضا کنسول سونی را بخرند از لحاظ تعداد بازی ضربه بخورند. طی مصاحبه‌ی جدیدی با وب‌سایت یوروگیمر از شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای جهانی سونی سوال شد تا انحصاری‌های پلی‌استیشن 4 را با انحصاری‌هایی که برای ایکس‌باکس وان در اواخر سال جاری میلادی تدارک دیده شده مقایسه کند. کمپانی مایکروسافت بارها و بارها از لیست انحصاری‌های خود برای امسال و حتی سال بعد به عنوان «قوی‌ترین لاین آپ بازی‌های ایکس‌باکس» یاد کرده است. به اعتقاد یوشیدا خریداران وقتی که می‌خواهند کنسول جدیدی را بخرند به چیزهای زیادی فراتر از لیست بازی‌های انحصاری فکر خواهند کرد. او در این باره گفت:
مردم وقتی که می‌خواهند کنسولی بخرند تنها به لیست بازی‌های انحصاری نگاه نخواهند کرد. ما برای باقی سال جاری میلادی چندین بازی بزرگ داریم که توسط کمپانی‌های خارجی ساخته شده‌اند مانند Call of Duty: Black Ops III, Assassin's Creed Syndicate, Star Wars Battlefront و یا حتی بازی‌هایی مثل Destiny: The Taken King و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain که به تازگی منتشر شده‌اند. درحال حاضر به نظر من از لحاظ بازی‌های بزرگ و با کیفیت ساخت AAA هیچ کمبودی برای دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 وجود ندارد و کسانی که قرار است به تازگی وارد خانواده‌ی پلی‌استیشن شوند می‌توانند از انحصاری‌های موفقی مانند Bloodborne و Until Dawn لذت ببرند. من واقعا نسبت به بازی‌هایی که قرار است عرضه کنیم افتخار می‌کنم.
bloodborne البته یوشیدا اعتراف کرد که سونی برای تعطیلات کریسمس قرار نیست انحصاری جدیدی با کیفیت ساخت AAA عرضه کند اما در عوض می‌توان تلاش این کمپانی برای توجه به ساخت بازی‌های انحصاری کوچک و خلاق مانند Everybody's Gone to the Rapture، The Tomorrow Children و دیگر بازی‌ها را به خوبی مشاهده کرد. او در ادامه افزود:
اگر به لیست انحصاری‌های پلی‌استیشن 4 نگاه کنید این مدل بازی‌ها می‌توانند به عنوان مکمل عمل کنند.
در رابطه با برنامه‌های این شرکت برای آینده نیز از نظر یوشیدا سونی قرار است چندین بازی انحصاری بزرگ و بلاک باستر برای سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه کند مانند بازی Uncharted 4: A Thief's End که پیش از این قرار بود طی سال جاری میلادی عرضه شود اما تا فصل بهار تاخیر خورد. او در ادامه گفت:
مردم همیشه وقتی که تصمیم دارند چیزی بخرند با دید بلند مدت سراغ آن محصول خواهند رفت. مخصوصا کنسول‌ها، چرا که وقتی آن را خریداری می‌کنند بدون شک قصد دارند که برای حداقل پنج تا شش سال از آن استفاده کنند. اگر از دیدگاه بازی‌های انحصاری نگاه کنیم قرار است طی آینده‌ای نزدیک چندین بازی بزرگ انحصاری و منحصر به فرد برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود که شروعش هم با بازی Uncharted 4 خواهد بود. این مسئله قطعا در تصمیم گیری افراد دخیل خواهد بود.
اگر قرار باشد بنا را بر مقایسه بگذاریم کمپانی مایکروسافت برای اواخر سال جاری میلادی انحصاری‌های بزرگی مانند Halo 5: Guardians, Rise of the Tomb Raider و Fable Legends را تدارک دیده است. بازی Forza Motorsport 6 در سبک ریسینگ نیز به تازگی عرضه شد که می‌توانید نقد و بررسی کامل آن را در زومجی مطالعه کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده