Forza Motorsport 6، بازی انحصاری شبیه‌ساز رانندگی کنسول ایکس‌باکس وان، برای پاک کردن خاطرات نه چندان خوب قسمت پنجم این سری، کاری سخت در پیشرو داشت. آیا استودیو ترن تن توانسته کاری کند که باز این سری در دل هواداران جا باز کند یا خیر. با زومجی و بررسی بازی فورزا موتوراسپورت ۶ همراه باشید.

سال ۲۰۱۳ هنگامی که استودیو ترن تن اولین نسخه نسل هشتمی بازی شبیه‌ساز رانندگی خود را منتشر کرد، با برخورد ضد و نقیض طرفداران و منتقدین روبه‌رو شد. با اینکه بازی از لحاظ گرافیکی و گیم‌پلی چشم‌نواز بود، مشکلاتی مانند ماشین‌های کم باعث شد بازی در حد انتظار ظاهر نشود. این‌بار اما ترن تن، استودیو سازنده بازی با درس گرفتن از اشتباهات گذشته خود برای جبران بازگشته و می‌توان گفت که در این کار تا حد بسیار زیادی موفق بوده است. این بازی در جریان نمایشگاه E3 امسال توسط مایکروسافت و به طرز باشکوهی با آوردن Ford GT، یکی از بهترین ابرخودرو حال حاضر دنیا، برروی صحنه رونمایی شد.سری بازی‌های فورزا که امسال وارد ده سالگی خود شد، همیشه به دلیل توجه فوق‌العاده زیاد به جزئیات بین طرفداران این سبک بازی‌ها تحسین می‌شد. هر نسخه جدیدی که از بازی منتشر می‌شد (حتی بازی‌های فرعی این مجموعه به نام‌ Horizon، که بیشتر بازی‌های رانندگی با سبک و سیاق آرکید بودند تا شبیه‌ساز) طرفداران به وضوح پیشرفت را در بازی می‌دیدند. این روند اما در سال ۲۰۱۳ و با انتشار قسمت پنجم بازی فورزا کمی دچار تزلزل شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که یکی از اصلی‌ترین مشکلات فورزا ۵ این بود که ترن تن نمی‌خواست از هیچ‌کدام از مدل‌ها و المان‌های نسخه نسل هفتمی بازی استفاده کند و می‌خواست تمام ماشین‌ها، مسیرها و جزئیات را از اول بسازد و خب این کار بسیار سخت،‌ طاقت‌فرسا و زمان‌بر بود.به هر حال با انتشار فورزا ۶، ترن تن نشان داد که در طی این دو سال به شدت در حال کار برروی ساخت یک بازی فوق‌العاده بوده است و با تجربه بازی این نکته به وضوح قابل مشاهده است.
Forza Motorsport 6 Cover

Untitled-1

از همان ابتدا که شما با ماشین فورد جی‌تی مرحله تمرینی بازی را آغاز می‌کنید، رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بازی، چشمان شما را نوازش می‌دهد. به این موارد توجه فوق‌العاده زیاد به جزئیات ماشین‌ها و مسیرها را اضافه کنید تا سریعا به این نکته که این بازی با بقیه بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی فرق دارد، پی ببرید. یکی از نکات جالبی که در همان ابتدای بازی توجه من را جلب کرد، هدیه‌هایی بود که فورزا ۶ به خاطر تجربه قسمت پنجم این سری به من داد. هرچقدر شما بیشتر بازی فورزا ۵ را بازی کرده باشید، جوایزی که به شما تعلق می‌گیرد نفیس‌تر خواهند بود. پس از پایان بخش تمرینی، مانند اکثر بازی‌های رانندگی به شما مقداری پول داده می‌شود تا بتوانید از بین یکی از ماشین‌های نه چندان قوی، یکی را انتخاب کرده و بخش داستانی بازی را آغاز کنید. باز هم مانند بسیاری از بازی‌های این سبک، شما با برنده شدن در مسابقات مختلف، به دسته‌های بالاتر صعود می‌کنید و می‌توانید با جمع کردن پول و بالا بردن سطح خودتان در بازی، ماشین‌های بهتر و بیشتری از کاتالوگ وسیع بازی خریداری کنید. تنها نکته منفی در مورد این بخش، نحوه صعود شما به سطوح بالاتر است. فرقی نمی‌کند که عملکرد شما در طول مسابقات چگونه باشد،‌ باید در تمامی مسابقات بین ۳ نفر اول قرار بگیرید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید. نکته بسیار جالب بازی، وجود قابلیت ریوایند یا بازگشت در بازی است. این قابلیت مسلما طرفداران و منتقدان خود را پیدا خواهد کرد. در هر کجا و قسمت بازی با زدن دکمه Y،‌ بازی چند ثانیه به عقب بازمی‌گردد. نکته جالب در مورد این قابلیت این است که ریوایند هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. این مساله ممکن است در اویل بازی و تا زمانی که شما با گیم‌پلی بازی آشنا شوید به درد بخور و حتی لازم باشد اما در اواسط بازی، بازی را کمی بیش از حد آسان می‌کند.
هر بار که در بازی سطح شما بالا برود، شما می‌توانید شانس خود را برای به دست آوردن جوایزی امتحان کنید. این بخش به این صورت عمل می‌کند که جوایزی به شما نشان داده می‌شود که با فشردن دکمه A یکی از این جوایز را به طور تصادفی از آن خود می‌کنید. این جوایز شامل ماشین‌های معمولی و مقادیری پول تا اتومبیل‌های قوی می‌شود. یکی از ویژگی‌های این نسخه از بازی، توانایی استفاده از ماد است. این ویژگی فقط در حالت آفلاین بازی وجود و به شما این اجازه را می‌د‌هد که با خرید بسته‌های مختلفی، ویژگی‌های به ماشین خود اضافه کنید. در هر مسابقه شما می‌توانید به طور همزمان از ۳ ماد استفاده کنید. به طور مثال یکی از این مادها ۱۰ درصد کنترل بیشتر سر پیچ‌ها به شما می‌دهد. همچنین بسته‌های مادها با قیمت‌های مختلفی قابل خریداری هستند. هر چقدر بسته‌های گران‌تر خریداری کنید، شانس به دست آوردن مادهای بهتر برای شما وجود دارد.
نکته بسیار جالب بازی، وجود قابلیت ریوایند یا بازگشت در بازی است. این قابلیت مسلما طرفداران و منتقدان خود را پیدا خواهد کرد. در هر کجا و قسمت بازی با زدن دکمه Y،‌ بازی چند ثانیه به عقب بازمی‌گردد. نکته جالب در مورد این قابلیت این است که ریوایند هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

ویدیو آغازین بازی Forza Motorsport 6

 

بررسی ویدیویی بازی Forza Motorsport 6

 
گیم‌پلی فورزا موتوراسپورت ۶ طوری طراحی شده که هم برای عاشقان بازی‌های رانندگی و هم برای بازیکنان آماتور مناسب باشد. در منوی تنظیمات بازی می‌توانید هرگونه که بخواهید ماشین خود را کنترل کنید. شما می‌توانید گزینه‌های کمک در سر پیچ‌ها، نشان دادن خط راهنما، ترمز خودکار و دنده اتوماتیک را خاموش کرده و یک بازی کاملا شبیه‌ساز را تجربه کنید یا می‌‌توانید با روشن کردن تمام این گزینه‌ها، فقط به فکر گاز دادن باشید!‌ پس اصلا نباید نگران درجه سختی بازی باشید زیرا در هر سطحی که باشید، می‌توانید از بازی لذت ببرید. به شخصه پس از آزمون و خطا توانستم به تنظیماتی دست پیدا کنم که نه بازی را بیش از حد برای من ساده کرد و نه کاری کرد که بخواهم کنترلر خود را خورد کنم! دیگر نکته بسیار مورد توجه درباره گیم‌پلی بازی، واقعی بودن بیش از حد آن است. نحوه رانندگی هر ماشین با ماشین دیگر متفاوت است و شما اگر بخواهید اتومبیل خود را تعویض کنید، باید مدت زمانی را با ماشین جدید خود بگذرانید تا به اصطلاح قلق ماشین دستتان بیاید. گیم‌پلی بازی به قدری واقعی است که من به شما قول می‌دهم سر پیچ‌ها وزن ماشین را به خوبی حس خواهید کرد.
هوش مصنوعی بازی نیز یکی دیگر از نکات بسیار قابل توجه فورزا ۶ به حساب می‌آید. با فورزا ۵، ترن تن از هوش مصنوعی جدید بر پایه پردازش ابری به نام درایواتار رونمایی کرد. در این نسخه نیز درایواتار وجود دارد اما بسیار بهتر و کامل‌تر. نحوه کار این هوش مصنوعی به این صورت است که ترن تن با جمع‌آوری داده‌های روش‌های مختلف رانندگی بازیکنان مختلف، آنها را به عنوان حریف در بازی پیاده‌سازی می‌کند. پس در حقیقت این هوش مصنوعی، یک هوش مصنوعی بسیار شبیه به واقعیت است. ترن تن با استفاده از داده‌هایی که از بازی‌های فورزا ۵ و فورزا هورایزن جمع‌آوری کرده، نزدیک‌ترین هوش مصنوعی به انسان واقعی را برای شما در بازی قرار داده است. حتی در سخت‌ترین درجات بازی،‌ امکان اینکه حریف شما به صورت ناگهانی از مسیر خارج شود، وجود دارد و این مهم به این دلیل است که درایواتار بر اساس نحوه رانندگی انسان‌های واقعی ساخته شده و خب، همه ما می‌دانیم که انسان جایز‌الخطاست!

Forza Motorsport 6 یکی دیگر از ویژگی‌های جالب بازی، تخریب پذیری بسیار واقع‌گرایانه اتومبیل‌ها است. هرگونه تصادف و برخوردی، به زیبایی و دقت تاثیر خود را هم بررروی ظاهر و هم برروی عملکرد ماشین نشان می‌دهد. هرچند که می‌توانید در تنظیمات گزینه تاثیر ضربات بر عملکرد فنی خودرو را خاموش کنید. این مساله به خصوص در هنگام رانندگی در شب و در مسیرهایی که تنها منبع نور، چراغ ماشین‌ها است به چشم می‌آید. زیرا با شکسته شدن چراغ‌های ماشین، عملا رانندگی در ظلمات و جاده بدون چراغ برای شما غیر ممکن می‌شود.

یکی از نکاتی که مایکروسافت و ترن تن در هنگام معرفی بازی تاکید بسیار زیادی برروی آن داشتند، اضافه شدن دو حالت جدید رانندگی در شب و رانندگی در هوای بارانی بود (هرچند که در بازی فورزا هورایزون ۲ این دو ویژگی وجود داشت، اما برای اولین بار بود که در مجموعه فورزا موتوراسپورت ما شاهد این دو حالت جدید بودیم). پس از تجربه این دو قسمت جدید، تنها کاری که از شما برمی‌آید، تحسین کردن استودیو سازنده بازی است. هنگامی که در مسیری بارانی در حال حرکت هستید، اگر زاویه دوربین بازی را درون ماشین قرار دهید، مطمئن باشید برای لحظاتی باور نمی‌کنید که این یک بازی ویدیویی است. به نظر می‌رسد که هر کدام از قطره‌های باران، فیزیک مخصوص به خود را دارند. اما باران فقط تاثیر ظاهری برروی بازی ندارد، بلکه گیم‌پلی بازی را به طور کل عوض می‌کند. فرقی نمی‌کند که چقدر به ماشین خود و جاده مسلط هستید، رانندگی در باران،‌ مانند این است که در حال تجربه کردن یک بازی کاملا جدید هستید. ترن تن برای هرچه بهتر پیاده‌سازی کردن باران،‌ تمام مسیرهای بارانی را با دقت مورد مطالعه قرار داده و حتی چاله‌هایی که در آنها آب جمع می‌شوند،‌ کاملا مطابق واقعیت است. تنها نکته منفی درباره هوای بارانی بازی این است که این هوا پویا نیست و شما شاهد تغییرات آب و هوا در بازی نخواهید بود.
رانندگی در شب نیز هیجان مضاعفی به بازی اضافه می‌کند. دو نوع مسیر مختلف در حالت رانندگی در شب وجود دارد. مسیرهایی که درون پیست می‌گذرند (که در این حالت اطراف پیست با نور نورافکن‌ها روشن شده است) و مسیرهایی که درون شهر در جریان دارند ( در این حالت تنها منبع نور، چراغ‌ ماشین‌ها است). برای اینکه بتوانید واقعا هیجان را حس کنید، تجربه مسیرهای نوع دوم به شدت توصیه می‌شود. فقط باید حواستان به سلامت ماشین باشد زیرا در صورت تصادف و شکستن چراغ،‌ همانطور هم که در بالا اشاره کردم،‌ به اتمام رساندن مسیر عملا غیرممکن می‌شود.
باران فقط تاثیر ظاهری برروی بازی ندارد، بلکه گیم‌پلی بازی را به طور کل عوض می‌کند
دیگر ویژگی جالب بازی،‌ پویا بودن محیط‌های بازی است. اینکه خط ترمز ماشین شما برروی پیست باقی بماند و یا در هنگام رانندگی در مسیری در شهر در دور دست‌ها هواپیمایی را ببینید که در حال فرود آمدن است، با اینکه تاثیر زیادی بررروی گیم‌پلی بازی نمی‌گذارد اما ناخودآگاه لبخندی را بر لبان شما می‌نشاند و باعث می‌شود که شما یکبار دیگر به سازندگان بازی به دلیل توجه زیاد به جزئیات آفرین بگویید.

فیلترهای مختلف حالت فوتومود

 

از دیگر بخش‌های بازی می‌توان به رانندگی آزاد اشاره کرد. در این حالت شما می‌توانید در هر مسیری که بخواهید و با ماشین‌هایی که خریدید به طور آزادانه مسابقه دهید. حتی در این بخش شما می‌توانید ماشین‌هایی را که نخریده‌اید کرایه کنید و با آنها مسابقه دهید. هرچند که در صورت کرایه کردن اتومبیل،‌هیچ‌گونه اچیومنتی برای شما ثبت نخواهد شد. یکی از نقاط ضعف این بخش،‌ عدم توانایی در انتخاب بارانی بودن یا شب و روز بودن مسیر است. این بدان معنی است که به طور مثال اگر شما بخواهید مسیر مشخصی را در شب و یا در هوای بارانی تجربه کنید، اگر حالت شب یا بارانی برای مسیر موردنظر به طور پیش‌فرض در بازی وجود نداشته باشد، امکان تجربه آن را ندارید. در بازی حدود ۲۶ مسیر وجود دارد که هرکدام از آنها حالات پیش‌فرض مختلفی اعم از مسیر کامل،‌مسیر برعکس،‌ شب و بارانی را دارند.شاید بتوان سرگرم کننده ترین بخش بازی را Showcases نامید. در این بخش آیتم‌های مختلفی با اهداف مختلفی وجود دارند که برای ساعت‌ها شما را می‌توانند سرگرم کنند. از بولینگ ماشینی در مسیر برنامه محبوب و معروف تاپ گیر گرفته تا تجربه مهمترین لحظه‌های تاریخ ورزش اتومبیل‌رانی. تمام این بخش‌ها از ابتدا در دسترس نیستند و شما باید با تمام کردن تعدادی از آنها، بخش‌های بعدی را آزاد کنید.
Forza Motorsport 6 پسر خاله دیجیتالی استیگ
مانند نسخه پنجم این سری، برنامه معروف و محبوب تاپ گیر در این قسمت نیز حضوری پررنگ دارد. متاسفانه به دلیل مشکلات پیش آمده بین برنامه تاپ گیر و جرمی کلارکسون،‌ مجری بسیار محبوب این برنامه، وی در این قسمت حضور ندارد. اما دو یار معروف دیگر او یعنی ریچارد هموند و جیمز می در این قسمت صداپیشگی کرده‌اند. علاوه بر وجود مسیر این برنامه در فورزا ۶، تعدادی چالش مختلف نیز با در نظر گرفتن تاپ گیر در بازی قرار داده شده است. در برخی از این چالش‌ها باید با پسر خاله دیجیتالی استیگ (راننده مرموز این برنامه) در مسیرهای معروف مسابقات رودررویی برگزار کنید و در برخی از آنها هم باید در مسیر برنامه تاپ گیر کارهای مختلفی مانند سبقت گرفتن از تعدادی ماشین در زمان مشخصی بپردازید. به طور کل، تنها مشکل وارد به این قسمت،‌ عدم حضور کلارکسون است که این مساله به خوبی حس می‌شود. حالت عکاسی یا همان فوتومود در این قسمت نیز وجود دارد و به شما امکان این را می‌دهد که عکس‌های فوق‌العاده زیبایی از بازی گرفته و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در این حالت علاوه بر وجود فیلترهای مختلف، شما آزادی کامل در کنترل دوربین و تغییر نقطه فوکوس دارید. همچنین شما می‌توانید فیلترهای پیش‌فرض بازی را دستکاری کنید تا بتوانید عکسی را که در ذهن دارید، بگیرید.
Forza Motorsport 6 طراحی مسیرهای بازی فوق‌العاده هستند
یکی از بخش‌های اعتیادآور و فوق‌العاده زیبای بازی،‌ بخشی به نام فورزاویستا است. این بخش در حقیقت مانند این می‌ماند که شما وارد یک نمایشگاه ماشین شده‌اید! تمام ماشین‌هایی که شما تا به حال خریداری کردید در فورزاویستا هستند. شما می‌توانید نقاط مختلف ماشین را ببینید، در صندوق عقب را باز کنید، موتور ماشین را از نزدیک ببینید و حتی درون ماشین نشسته و ماشین را روشن کنید!‌ تمام جزئیات ماشین‌ها، چه جزئیات داخلی و چه جزئیات خارجی، با دقت خارق‌العاده‌ای ساخته شده‌اند و تقریبا با نمونه واقعی خود مو نمی‌زنند. حالت عکاسی در بخش فورزاویستا نیز وجود دارد و شما می‌توانید عکس‌های زیبایی از قسمت‌های مختلف ماشین خود در این بخش بگیرید. همچنین در بخش فورزاویستا،‌ تاریخچه‌ای از ماشین به شما داده می‌شود. این تاریخچه توسط صداپیشگان بازی برای شما گفته می‌شود. ماشین‌های بازی در یک کلام بسیار زیاد هستند!‌ بیش از ۴۵۰ ماشین که تمام آنها با جزئیات فوق‌العاده در بازی ساخته شده‌اند بدون شک تحسین همگان را بر می‌انگیزد. هر ماشینی که فکرش را بکنید در بازی وجود دارد. ماشین‌های کلاسیک مثل استون مارتین دی‌بی‌آر وان، ماشین٬های شاسی بلند، ماشین‌های معمولی مثل پژو ۳۰۸، ماشین‌های فرمول یک تا ابرخودروهایی مانند بوگاتی ویرون و فراری ل در بازی وجود دارند. به این تعداد، ماشین‌هایی را که قرار است به صورت بسته‌های الحاقی نیز در آینده برای فورزا ۶ منتشر شوند، اضافه کنید تا ببینید که چقدر ماشین‌های زیادی در بازی وجود دارند. تا زمان نوشتن این بررسی،‌ به طور رسمی، فقط یک بسته الحاقی برای بازی تایید شده که آن هم ماشین‌های موجود در فیلم خشمگین ۷ (Furious 7) است که قرار است برای بازی منتشر شود. این نکته که تمام ماشین‌های بازی فقط از طریق پول داخل بازی قابل خرید هستند (به غیر از بسته‌های الحاقی) نیز نکته مثبتی به حساب می‌آید. در بازی چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی شما توانایی شخصی‌سازی ماشین خود را دارید. شخصی‌سازی ظاهری بازی، یکی از کامل‌ترین شخصی‌سازی‌های بازی‌های ویدیویی است. شما هر بلایی که می‌خواهید می‌توانید سر ماشین خود بیاورید. همچنین شما توانایی این را دارید که از اینترنت، طرح‌های محبوب ساخته شده توسط دیگران را بر روی ماشین خودتان اعمال کنید. از لحاظ فنی هم دست شما برای شخصی‌سازی ماشین‌تان بسیار باز است. از عوض کردن رینگ‌ها و ترمز‌ها گرفته تا نصب کمک‌فنرهای جدید و بال عقب. هنگام نصب این بروزرسانی‌های فنی، تاثیری که آنها برروی عملکرد ماشین‌تان می‌گذارند قابل مشاهده است.

Forza Motorsport 6 بخش صداگذاری بازی نیز بسیار عالی است. ترن تن، صدای موتور تک تک ماشین‌ها را ضبط کرده و آنها را در بازی پیاده‌سازی کرده است. از طرف دیگر اما موسیقی‌های بازی زیاد مناسب انتخاب نشده‌اند. موسیقی‌هایی با حال و هوای حماسی که توسط ارکستر بزرگی نواخته شده، زیاد مناسب حال و هوای یک بازی مسابقه‌ای رانندگی نیست. پس به شما پیشنهاد می‌کنم پخش موسیقی در هنگام مسابقه دادن را قطع کنید تا فقط صدای لذت‌بخش غرش موتورهای قوی ماشین‌ها را بشنوید. یکی از مشکلات بازی که برخی اوقات باعث اذیت شدن من می‌شد، زمان نسبتا طولانی بارگزاری بازی بود. این درست است که ما با یک بازی بسیار بزرگ و وسیع طرف هستیم اما به نظر من،‌ ترن تن می‌توانست با بهینه کردن بازی، این زمان را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. یکی دیگر از مشکلات بازی (اگر بتوان اسم آن را مشکل گذاشت) عدم پخش صحنه‌های قبل و بعد از مسابقه و صحنه‌های آهسته با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بود. باز هم ترن تن می‌توانست با بهینه‌سازی کردن بازی، نرخ فریم این بخش‌ها را بالاتر ببرد. فورزا موتوراسپورت ۶، بدون هیچ‌گونه شکی و با فاصله بسیار زیاد، بهترین بازی این مجموعه است. این درست که بازی در بعضی موارد کم و کاستی‌هایی مانند عدم وجود آب و هوای پویا و انتخاب بد موسیقی درون بازی را دارد،‌ اما گرافیک چشم‌نواز،‌ماشین‌های بسیار زیاد،‌ حالت‌های مختلف رانندگی و نسخه بسیار بهبود یافته درایواتار این بازی را به یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌سازی رانندگی تبدیل کرده است و مطمئن باشید تا مدت‌های زیادی شما را سرگرم خواهد کرد. ترن تن با انتشار فورزا ۶، یک بازی شبیه‌ساز رانندگی درخور کنسول‌های نسل هشتمی ارائه داد و طرفداران این استودیو و بازی‌های رانندگی را به شدت به آینده این استودیو و مجموعه فورزا امیدوار کرد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که پروژه بعدی آنها بازی‌ای از مجموعه هورایزون است یا بازی‌ای از مجموعه فورزا موتوراسپورت.

تهیه شده در زومجی چگونه زومجی یک بازی را بررسی می‌کند؟


Forza Motorsport 6

بدون شک فورزا موتوراسپورت ۶ استاندارد تازه‎ای در بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی به وجود آورده است. تلاش سازندگان بازی برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای بازیکنان قابل تحسین است. ترن تن با درس گرفتن از اشتباهات هرچند کوچک خود، توانسته یکی از بهترین بازی‌های رانندگی نسل هشتم را بسازد. فرقی نمی‌کند که طرفدار بازی‌های رانندگی باشید یا خیر. مطمئن باشید با بازی کردن فورزا موتوراسپورت ۶، نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت از رانندن سوپرکارهای فوق‌العاده گران قیمت دنیا را به دست می‌آورید. رزولوشن 1080P، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه،‌توجه دیوانه‌وار به جزئیات، بخش‌های مختلف و متعدد،‌ رانندگی در شب و در هوای بارانی، همه و همه شما را مبهوت خود می‌کند. این بازی از آن دست بازی‌هایی است که باید آن را تجربه کنید.
نادر امرایی

8.5

نقاط قوت

  • - وجود بیش از ۴۵۰ ماشین مختلف در بازی
  • - پیاده‌سازی فوق‌العاده رانندگی در شب و در هوای بارانی
  • - پیشرفت‌های چشمگیر درایواتار
  • - گیم‌پلی بسیار شبیه به واقعیت
  • - بخش‌های متنوع
  • - جزئیات خیره کننده ماشین‌ها و مسیرها
  • - حضور برنامه تخته گاز (Top Gear) در بازی

نقاط ضعف

  • - عدم وجود آب و هوای پویا
  • - موسیقی گاها اعصاب خرد کن بازی
  • - نبود جرمی کلارکسون
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده