سری بازی‌های GTA راک‌استار، علاوه بر این‌که آزادی عمل زیادی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند، همواره شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جالب و هر از گاهی عجیب از طرف ماد‌سازان هم هستند. حال در این مقاله سعی می‌کنیم تا تعدادی از بهترین ماد‌های بازی GTA V را معرفی کنیم. با زومجی همراه باشید.
عرضه نسخه رایانه‌های شخصی بازی GTA V نه تنها باعث بهبود جلوه‌های بصری این بازی شد، بلکه زمینه را برای مادسازان خلاق هم فراهم کرد تا محتویات زیادی را برای این بازی بزرگ عرضه کنند، این امر باعث شده تا شاهد ماد‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف باشیم، بهبود جلوه‌های گرافیکی بازی، اضافه کردن خودرو‌های مختلف  و محتویات جدید گیم‌پلی بخشی از قابلیت‌هایی است که ماد‌ها به نسخه رایانه‌های شخصی بازی GTA V اضافه می‌کنند. حال سعی می‌کنیم تا بهترین ماد‌های بازی را در هر زمینه معرفی کنیم:

GTA-V-Racing-3

۱- Realistic Driving

یکی از قسمت‌های لذت بخش بازی GTA V رانندگی با وسایل نقلیه است. شخصا وقت زیادی را در بازی صرف رانندگی با وسایل نقلیه مختلف کردم. حال اگر بخواهیم یک نکته مثبت را حتی بیش از پیش بهبود ببخشیم، به طور قطع کار اشتباهی نیست. Realistic Driving به منظور ارایه تجربه‌ای بهتر از رانندگی در بازی ساخته شده و همانطور که از نام آن پیدا است، رانندگی به وسایل نقیله را به واقعیت نزدیک می‌کند. شاید در اولین نگاه احساس کنید که این ماد باعث سخت شدن رانندگی در بازی خواهد شد، ولی بر اساس تجربیات شخصی به شما اطمینان می‌دهم که این اتفاق رخ نخواهد داد و پس از نصب این ماد لذت بیش‌تری از رانندگی در بازی خواهید برد و هر خودرو تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را القا خواهد کرد، به طوری که رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف، در محیط‌های مختلف و با انواع مختلف خودرو‌ها تجربه متفاوتی ارایه می‌کند که بسیار شبیه به حس واقعی کنترل یک خودرو است. اگر علاقه زیادی به بازی‌های رانندگی و مخصوصا شبیه سازی دارید، از امتحان کردن این ماد پشیمان نخواهید شد.

grand-theft-auto-v-pre-rel-003

۲- GTA V Vehicle Mods

اگر تصمیم دارید از ماد قبلی استفاده کنید، بهتر است Real Life Vehicles را هم در کنار آن نصب کنید تا تجربه رانندگی واقعی را با خودرو‌های واقعی داشته باشید. با نصب این ماد تعدادی خودرو از کمپانی‌های بزرگ مثل لامبورگینی، فراری و دوج به بازی اضافه خواهند شد که شبیه سازی آن‌ها هم به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. علاوه بر این، ماد‌های متنوع زیادی برای اضافه کردن خودرو‌های مختلف و واقعی به بازی وجود دارند که می‌توانید تصاویر تعدادی از آن‌ها را در ادامه ببینید و از این سایت به دلخواه دانلود کنید.

imageedit_137_4433850798-650x366

۳- Open All Interiors

اگر بخش داستانی بازی را تمام کرده‌اید و فقط در حال گردش در شهر لس‌سانتوس هستید، ماد Open All Interiors مکان‌های بیش‌تری برای جستجو و گشت و  گذار را فراهم می‌کند. این ماد در اصل امکان ورود به تمام ساختمان‌هایی که در مراحل بازی شاهد بودیم فراهم می‌کند که در حالت معمولی قفل هستند. برای مثال می‌توانید وارد ساختمان FIB شوید و کار روزمره کارآگاهان پلیس را نظاره کنید و یا وارد گاو صندوق زیرزومینی شوید که در یکی از مراحل بازی از آن‌جا سرقت کردید. شاید این ماد قابلیت بسیار خاصی به بازی اضافه نکند ولی با این حال امکان گشت و گذار در محیط‌های بیش‌تر برای افرادی که بازی را تمام کرده‌اند لذت بخش خواهد بود.

1280x720-6kl

۴- Grapling Hook

hqdefaultاگر بازی Just Cause 2 را تجربه کرده باشید به طور حتم ساعات زیادی را صرف خرابکاری و حرکت با قلاب مخصوص ریکو رودریگز کرده‌اید! حال ماد Grapling Hook همین قابلیت را به بازی GTA V اضافه می‌کند، شما می‌توانید مثل مرد عنکبوتی بین ساختمان‌های لس‌سانتوس پرواز کنید و یا از جنبه‌های تخریب‌آمیز این قلاب استفاده کنید و خودرو‌ها و عابرین را به اطراف پرتاب کنید، جالب‌ترین نکته در مورد این قلاب هم قدرت بالای آن است که در صورت نشانه‌گیری دقیق حتی می‌تواند باعث سقوط یک هواپیمای در حال حرکت شود! پس اگر دنبال خراب‌کاری و تخریب لوس‌سانتوس و همچنین حرکت راحت‌تر در فراز شهر هستید این ماد را فراموش نکنید.   82a999-GTA5 2015-04-27 22-50-01-50

۵- Police Mod

اگر نسخه‌های قبلی GTA را بازی کرده باشید، به یاد دارید که در San Andreas پس از سوار شدن به ماشین‌های پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس می‌توانستید در نقش یک مامور وظیفه شناس فعالیت کنید! حال Police Mod این قابلیت را برای پلیس‌های بازی GTA V فراهم کرده است. این ماد امکان بازی در نقش یک مامور پلیس را فراهم می‌کند که خودروی پلیس، لباس مخصوص و حتی قابلیت اضافه کردن همکار را دارد و همچنین می‌توانید ماموریت‌های مختلفی انجام دهید و تجهیزات خاصی هم برای متوقف کردن خلافکاران خواهید داشت. پس اگر از بازی در نقش شخصیت‌های اصلی خسته شده‌اید،شاید بهتر باشد مدتی را هم صرف کمک به مردم لس‌سانتوس در نقش یک پلیس وظیفه‌شناس کنید.

maxresdefault

۶- Grand Theft Zombies

شاید زامبی‌ها فقط موجوداتی خیالی باشند، ولی امروزه در تمامی محصولات مالتی مدیا می‌توان نشانی از این موجودات نه چندان دوست داشتنی دید، پس چرا بازی GTA V از این قاعده مستثنی باشد؟ این سوال احتمالا به ذهن خلاق سازندگان ماد Zombies رسیده و به همین دلیل این  گروه سعی کرده‌اند تا ویروس زامبی را در شهر لوس‌سانتوس هم پخش کنند! پس از نصب این ماد شاهد دسته‌های از مردگان متحرک هستیم که در همه‌ی نقاط شهر پرسه می‌زنند و به شما و حتی مردم معمولی حمله می‌کنند که فضایی آخرالزمانی در بازی پدید می‌آورد. اگر دوست دارید تا The Walking Dead را در شهر لوس سانتوس تجربه کنید همین امروز این ماد را نصب کنید، همچنین برای این‌که تجربه بهتری از این ماد داشته باشید پیشنهاد می‌کنم به همراه آن ماد Ped Riot Mode را هم نصب کنید که باعث شورش مردم می‌شود و ترکیب این دو با یکدیگر اتفاقات جذابی در بازی پدید خواهد آورد و حتی به نوعی شاهد نبرد بین انسان‌ها و زامبی‌ها خواهیدبود.

e7e05a-title.png

۷- A Long Winter

به نظر می‌رسد که مقاله ما هم از یورش زامبی‌ها در امان نیست! در ماد A Long Winter شاهد هستیم که زمستانی طولانی باعث از بین رفتن حیات در شهر لس‌ سانتوس شده و حال شخصیت بازی در میان لشکری از زامبی‌ها سعی در بقا دارد، سازندگان برای هر چه طبیعی‌تر بودن تجربه تلاش برای بقا در بازی اهمیت زیادی قائل شده‌اند و عواملی مثل گرسنگی و تشنگی را به بازی اضافه کرده‌اند که با نوار‌های سبز و آبی نمایش داده می‌شوند. شما باید سعی کنید تا جعبه‌های مختلف را در جریان بازی پیدا کنید که حاوی غذا، آب و مهمات هستند و برای زنده ماندن به آن‌ها نیاز دارید. همچنین زامبی‌های ماد هم بسیار عالی ساخته شده‌اند و شنوایی آن‌ها بسیار بهتر از میدان دیدشان است و برای از بین بردن آن‌ها بهتر است به سرشان شلیک کنید. به هر حال زمستان طولانی را به جرات می‌توان بهترین ماد زامبی بازی GTA V نامید.

gta v story mode heists

۸- Story Mode Heists

مراحل سرقت GTA V را به می‌توان به جرات یکی از بهترین مراحل بازی نام برد، در حالت کلی هم امکان سرقت از یک بانک بزرگ یا خانه شخصی ثروتمند بسیار لذت بخش است، البته فقط در دنیای مجازی! خوش‌بختانه راک استار هم اهمیت زیادی به این بخش قائل شده و در بخش آنلاین بازی می‌توانید با دوستانتان از مکان‌های مختلف سرقت کنید، سازندگان ماد Story Mode Heists به فکر کسانی بودند که امکان بازی آنلاین برایشان فراهم نیست و این گروه مراحل سرقت را به قسمت داستانی بازی اضافه کرده‌اند. مراحل اضافه شده در این بخش دقیقا شبیه قسمت رسمی موجود در حالت آنلاین بازی است و می‌توانید روش دلخواه خود را برای سرقت از محل مورد نظر که می‌تواند یک بانک و یا خانه یک شخص ثروتمند باشد انتخاب کنید و با همراهی افراد تیمتان ماموریت خود را انجام دهید و حتی پول حاصل از سرقت‌های موفق هم به حسابتان واریز خواهد شد.

09802d-pack

۹- Battlefield Weapon Pack

ماد‌های سلاح بازی GTA هم وضیعتی مشابه با خودرو‌ها دارند و ماد‌های بیشماری برای اضافه کردن سلاح‌های متنوع در دسترس است. ولی در این قسمت سعی داریم تا یکی از جامع‌ترین ماد‌های سلاح بازی را معرفی کنیم، سری بازی Battlefield برای تمام گیمر‌ها و مخصوصا طرفداران سبک شوتر اول شخص شناخته شده است. حال یک مادساز سلاح‌های قسمت ۳ به بعد این بازی را به GTA V اضافه کرده که مجموعه‌ای کامل از سلاح‌های مختلف مثل، کلت، شات‌گان، مسلسل و حتی سلاح سرد را در اختیار گیمر‌ها قرار می‌دهد. سازندگان حتی وعده داده‌اند که در بروزرسانی‌های بعدی سلاح‌های جنگ‌جهانی دوم را هم به بازی اضافه خواهند کرد. پس اگر از سلاح‌های بازی خسته شده‌اید پیش از امتحان کردن هر ماد دیگری در این بخش، Battlefield Weapon Pack را نصب کنید.

a68f10-1

۱۰ - Project Batman

بازی Batman: Arkham Knight بر روی رایانه‌های شخصی مشکلات و باگ‌های بسیار زیادی داشت که طرفداران بازی با پی‌سی را به نوعی کلافه کرد، با این حال اگر تمایل زیادی به بازی با شخصیت بتمن دارید، می‌توانید این کار را در GTA V تجربه کنید! این ماد شخصیت فرانکلین را به بتمن تبدیل می‌کند و حتی لباس مخصوص Batsuit، خودروی Batmobile و قابلیت پرواز بر فراز شهر را با استفاده از Batwing شبیه‌سازی کرده است. پس اگر علاقه دارید تا در شهر لس‌سانتوس شاهد شخصیت بتمن باشید این ماد چنین امکانی را فراهم می‌کند.

url

۱۱ - GTA V World Improvement

محیط بازی GTA V یکی از پرجزییات‌ترین آثاری بود که در سالیان اخیر در دنیای بازی‌های ویدیویی شاهد آن بودیم، با این حال سازندگان ماد World Improvement به این میزان از جزییات کفایت نکرده‌ و در صدد بهبود آن عمل کرده‌اند که نتیجه تلاش آن‌ها واقعا ستودنی است. ماد مذکور جزییات محیطی بسیار زیادی مثل درختان جدید، فروشگاه‌های جدید و مناطق تفریحی متنوع را به بازی اضافه می‌کند و جالب‌تر این‌که مکان‌های جدید فقط در نقش یک مدل ظاهر نمی‌شوند و مردم عادی شهر مثل مناطق دیگر در آن‌ها رفت و آمد خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که جزییات جدید باعث افت نسبی تعداد فریم در سیستم‌های ضعیف می‌شود، پس قبل از نصب ماد به این نکته توجه داشته باشید، در ادامه می‌توانید تصاویری از محیط‌های بازی را قبل و بعد از نصب این ماد مشاهده کنید.

87ebe1-Poster

۱۲- GTA V RPG

بازی‌های نقش‌آفرینی آزادی عمل زیادی را در مورد انتخاب دیالوگ‌ها و روند داستانی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند، حال یک طراح ماد سعی کرده تا آزادی عمل‌های این‌چنینی را به بازی GTA V هم اضافه کند. با استفاده از ماد GTA RPG بازی خود را به یک اثر نقش‌آفرینی کامل تبدیل خواهید کرد. این ماد قابلیت‌هایی مثل ارتقا سطح، امکان انتخاب از میان دیالوگ‌ها و مراحل متنوع داستانی را به بازی اضافه می‌کند و همچنین هرچه سطح شخصیت شما بالاتر برود سلاح‌های جدیدی برای وی در دسترس خواهند بود که در سطوح پایین امکان استفاده از آن‌ها فراهم نیست. این ماد همچنین تعدادی مینی‌گیم متنوع هم دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سطح خود را سریع‌تر در بازی افزایش دهید. پس اگر دوست دارید GTA را به شکل یک بازی نقش‌آفرینی تجربه کنید هرچه زودتر ماد مذکور را نصب کنید.

bcbc2b-GTA5 2015-09-18 08-39-57

۱۳- Project Rage

همواره ماد‌های زیادی برای بهبود جلوه‌های بصری سری بازی‌های GTA عرضه می‌شود و قسمت پنجم هم علی‌رغم داشتن گرافیک عالی از این قاعده مستثنی نیست. علی رغم داشتن ماد‌های بهبود گرافیک زیاد انتخاب از میان آن‌ها بسیار دشوار است چون ماد کاملی که بتواند تمام بخش‌های گرافیکی بازی را بهبود ببخش فعلا در دسترس نیست. به هر حال ماد منتخب ما در این بخش Project Rage نام دارد که بخش‌های مختلف بصری بازی را دگرگون می‌کند، فیلتر‌های تصویری جدید، افزایش میدان دید، اضافه شدن افکت‌های مختلف مثل Motion Blur و بهبود تاثیرات باران بخشی از قابلیت‌های بصری است که این ماد به بازی اضافه می‌کند. پس فعلا برای بهبود ظاهر بازی می‌توانید از این ماد استفاده کنید تا زمانی که شاهد عرضه ماد گرافیکی Toddyhancer باشیم که از تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد بتواند لقب بهترین ماد گرافیکی را از آن خود کند، ولی متاسفانه فعلا تاریخ مشخصی از زمان عرضه این ماد در دست نیست. در ادامه می‌توانید تصاویری از Toddyhancer را مشاهده کنید که پس از عرضه می‌تواند بهترین ماد گرافیکی بازی باشد.به هر حال معرفی بهترین ماد‌های بازی GTA V در این قسمت به پایان می‌رسد، لازم به ذکر است که برای این بازی ماد‌های بسیار زیادی عرضه شده که هریک به نوبه خود قابلیت‌های جالبی به بازی اضافه می‌کنند، با این حال سعی کردیم تا در این مقاله بهترین ماد‌ها را در بخش‌های مختلف انتخاب کرده و برای کاربران زومجی معرفی کنیم. نظرات خود را در مورد این ماد‌ها با ما در میان بگذارید. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده