نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

معرفی بازی موبایل Spider - Rite of Shrouded Moon: شبیه‌ساز عنکبوت!

اشتباه نکنید، در این بازی قرار نیست زندگی نه‌چندان دلنشین یک عنکبوت را تجربه کنید. این بازی که یکی از بهترین بازی‌های مستقل پی‌سی بوده، حالا روی موبایل‌ها عرضه شده و به موفقیتی عالی دست پیدا کرده است. با معرفی آن همراه زومجی باشید.

بازی‌های مستقل رایانه‌های شخصی عموماً آثار خلاقانه و ارزشمندی هستند که در اکثر موارد هم کاملاً مناسب پلتفرم موبایل هستند. بازی Spider: Rite of Shrouded Moon یکی از همین نمونه‌ بازی‌ها است دنباله‌ای برای نسخه‌ی اولش که شش سال پیش عرضه شد به شمار می‌رود. بازی بسیار وفادار به نسخه‌ی اول آن است اما همچنان منحصر به فرد و زیرکانه است. نمی‌توان گفت این روزها بازی‌های خلاقانه‌ی کمی ساخته می‌شود اما بی‌شک بازی‌ای در سبک و سیاق Rite of Shrouded Moon بسیار کم دیده می‌شود.

دانلود ویدیو

در این نسخه هم شما کنترل یک عنکبوت گرسنه را بر عهده دارید که در یک خانه‌ی قدیمی و بزرگ برای خودش خدایی می‌کند. هر اتاق این خانه دارای موانعی است که عنکبوت کوچک ما باید از آن‌ها عبور کند. خوشبختانه، این عنکبوت سردمدار دنیای حشرات است و پریدن از فاصله‌های زیاد و تنیدن تارهای طولانی برایش کار سختی نیست. اگر قبل از پرش روی عنکبوت ضربه‌ای بزنید، در طول مسیر تار می‌تند که بعداً برای برگشتن به آن نقطه به کار می‌آید. با به هم وصل کردن سه تار یا بیشتر، می‌توانید یک شبکه ایجاد کنید تا حشرات دیگر را به دام بیاندازید.

اگر میانه‌ی خوبی با حشرات دارید، در Rite of Shrouded Moon اوقات خوشی را خواهید گذراند. انواع پشه و مگس و پروانه در بازی وجود دارند که هرکدام را باید به روش خاصی صید کنید و البته حشرات بزرگ‌تر هم چندان رفتار دوستانه‌ای ندارند. بعد از مدتی با موجودات عصبانی‌تری مواجه می‌شوید که شکست‌دادنشان چالش‌برانگیزتر است. اما موردی که بازی را خاص می‌کند، مراحل آن است. آن‌ها پر از مکان‌های مخفی، جزئیات پنهان‌شده و سرنخ‌ها مرموز هستند که باید را کنار هم قرارشان دهید تا رازی بسیار بزرگ را برملا کنید.

spider2

هیجان‌انگیزترین ویژگی بازی که به طرز عجیبی هم با گیم‌پلی آن جور درآمده، استفاده از ساعت روز و آب و هوای شهری است که در آن مشغول بازی هستید. اگر در یک شب بارانی بازی را تجربه می‌کنید، در بازی هم صدای قطرات باران و رعد و  برق خواهید شنید که تأثیری واقعی روی المان‌های محیطی دارند. اگر فردا صبح دوباره سراغ بازی بروید، خواهید دید که آن قسمتی را که به خاطر جمع شدن آب نمی‌توانستید رد کنید، حالا به راحتی قابل گذشتن است.

پروتاگونیست‌ هشت‌پای ما به قدری سریع و فرز است که یک ضربه‌ی اشتباه کوچک کافی است تا او به اعماق تاریکی سقوط کند. اما هنگامی که عنکبوت درست جایی که می‌خواهید فرود می‌آید، تجربه‌ی دلنشینی در انتظارتان است. Rite of Shrouded Moon سعی در کارتونی کردن حشراتی که برای بعضی‌ها چندان خوشایند نیستند ندارد و تمام هنرش را در جذابیت گیم‌پلی و کنترل‌هایش به کاربر ارائه می‌کند. اگر با قیمت تقریباً بالای آن مشکلی ندارید، تجربه‌ای عالی در انتظارتان است.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده