نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۳۵

فامیتو اوئدا: امیدواریم در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه بازی The Last Guardian باشیم

شب گذشته طرفداران پلی‌استیشن به یکی از آرزوهای چند ساله خود که معرفی مجدد The Last Guardian بود رسیدند. در انتهای تریلر بازی اعلام شد این بازی در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود، اما کارگردان The Last Guardian «امیدوار» است در این سال شاهد عرضه این بازی باشیم.

فامیتو اوئدا، کارگردان باسابقه بازی The Last Guardian امروز در جریان نمایشگاه E3 2015 و پشت درهای بسته، اعلام کرد امیدوار است سال آینده شاهد عرضه بازی جدید خود باشد. اوئدا خطاب به طرفداران خود گفت:

از صبر بی‌وقفه شما تشکر می‌کنیم و قدردان آن هستیم. ما برای اتمام مراحل ساخت بازی به‌شدت درحال کارکردن هستیم. امیدواریم در سال ۲۰۱۶ سرانجام The Last Guardian وارد بازار شود.

The Last Guardian ابتدا در سال ۲۰۰۷ برای پلی‌استیشن 3 معرفی شد و پس از شایعات زیادی که در رابطه با منتفی‌شدن ساخت آن به گوش می‌رسید، شب گذشته سونی باری دیگر این بازی را این بار برای پلی‌استیشن 4 معرفی کرد.

هنوز اطلاعات زیادی از خصوصیات این بازی منتشر نشده و اوئدا هم در صحبت‌های خود مبنی بر دلیل تاخیر طولانی The Last Guardian بسیار محتاطانه عمل کرده است:

چندین اتفاق در روند تولید بازی پیش آمد که دوست دارم به یکی از آن‌ها اشاره کنم. یکی از دلایل تاخیر طولانی بازی تصمیم تجاری مبنی بر انتقال بازی روی پلی‌استیشن 4 بود. همین مسئله سرعت ما را گرفت، اما به تیم ما اجازه داد از قدرت این کنسول نسل هشتمی برای تولید یک داستان بهتر، احساسی و تمام خصوصیاتی که قصد داشتیم در این بازی به کار ببریم استفاده کنند.

TLG_E315_02_1434429403

امیدواریم در آینده به سوال‌های بیشتری در رابطه با The Last Guardian پاسخ دهیم، اما برای امروز همین اطلاعات کافی است.

دمویی که پشت درهای بسته به اهل رسانه نشان داده شده همان چیزی است که شب گذشته مشاهده کردیم. پس از سال‌های طولانی، این اولین باری است که محتویات جدیدی را از این بازی مشاهده کنیم. با این حال اوئدا خاطرنشان کرد چیزی که امروز مشاهده می‌کنیم، نشان‌گر تجربه نهایی بازیکنان نخواهد بود:

تریلری که نشان دادیم گوشه‌ای از روند تولید بازی بود و گوشه‌هایی از نقاط میانی بازی را نشان می‌داد.

به دلیل این‌که در این تریلر در نقاط میانی بازی هستیم، رابطه‌ای میان پسربچه و تریکو شکل گرفته و همین مسئله باعث گوش‌کردن این موجود به حرفه‌های پسربچه است. شاید در ادامه روند داستانی، رابطه میان این دو قوی‌تر و ارتباط پسربچه با تریکو بهتر شود. هرچه در بازی پیش روید، تریکو بهتر عکس‌العمل نشان خواهد داد.

برای ساخت The Last Guardian از برخی از عناصر بازی ICO مانند همکاری میان دو شخصیت الهام گرفتیم. ما همچنین از تجربیات خود در بازی ICO و نقاطی که ارتباط داینامیک با موجودات غول‌پیکر بوجود می‌آمد استفاده کردیم. فکر کنم The Last Guardian بهترین خصوصیات این دو دنیا را جمع‌آوری و با یکدیگر تلفیق می‌کند. طرفداران این خصوصیات زمانی که این بازی را تجربه کنند لذت خاصی خواهند برد.

TLG_E315_05_1434429407

درانتها اوئدا در پاسخ به سوالی که آیا در این بازی خصوصیات آنلاین وجود دارد یا نه اجتناب کرد:

در حال حاضر هیچ چیزی را تایید نمی‌کنم. بدون‌شک اگر بخش آنلاین هم در بازی وجود داشت، خصوصیات آنلاین با The Last Guardian جور در نمی‌آید. در آینده اطلاعات بیشتری را در این رابطه منتشر خواهیم کرد.

با این حال هنوز به‌طور قطع مشخص نیست The Last Guardian در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد یا خیر، اما خبر خوب این است که محافظ سونی پس از یک خواب بلندمدت سرانجام از خواب بیدار شده و ظاهرا این بار تا زمانی که وارد کنسول‌های ما نشود، کوتاه نمی‌آید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده