// چهار شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

جمع‌بندی کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2015

الکترونیک آرتز به عنوان سومین کمپانی در E3، کنفرانس خود را آغاز کرد و بازی‌های زیادی را با خود به همراه داشت. اگر فرصت نکردید تا نطق این شرکت را به صورت زنده تماشا کرده یا تمام اخبار مرتبط با آن را بخوانید، با جمع‌بندی زومجی همراه شوید.

کمپانی الکترونیک آرتز هر ساله به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش برای بازی‌های ورزشی و بخش دیگر مربوط به بازی‌های بزرگ و کوچک خود می‌شود. این قاعده نیز در E3 سال 2015 تکرار شد و آن‌ها بازی‌های بزرگ خود را به نمایش درآوردند. یکی از بازی‌های بزرگ این کمپانی، چیزی نیست جز Mass Effect. کنفرانس بدون هیچ حرف و حدیثی با یک تریلر کوتاه اما گیرا از بازی Mass Effect آغاز شد. جایی خشک و بیابانی از سیاره‌ای ناشناخته که شخصیت بازی در آن حضور دارد. یکی از عواملی که این تریلر سعی داشت به بازیکنان نشان دهد، تحول بزرگ در محیط‌ها، استفاده از وسایل نقلیه و استفاده از گجت‌های مختلف مانند جت‌پک برای پرش‌های بلند بود. با این تریلر بازی جدید Mass Effect به نام Andromeda معرفی، و تاریخ عرضه بازی در تعطیلات سال 2016 مشخص شد. به این ترتیب کنفرانس کمپانی الکترونیک آرتز آغاز شد.

mass-effect-andromeda

بخش اول کنفرانس با تریلر سینمایی از Need For Speed شروع شد. تریلری از مسابقات شبانه که ماشین‌های مختلف و البته پلیس را در بر می‌گیرد. این قسمت از Need For Speed به طور کامل از بازی‌هایی نظیر Underground که جز پرطرفدارترین نسخه‌های این سری هستند الهام گرفته است. بازی به طور کامل جهان باز است و پلیس همچنان نقش پررنگی را ایفا می‌کند. سپس با نمایش گیم‌پلی شاهد تحولات بازی بودیم. اولین نکته بزرگ بازی قابلیت سفارشی سازی اتومبیل است. همانند بازی Underground می‌توان تک تک بخش‌های ماشین را به شکل بسیار وسیعی شخصی‌سازی کرد. سپس از گاراژ بیرون می‌آییم و وارد خیابان می‌شویم، که نکته بزرگ بعدی در این قسمت به چشم می‌خورد؛ گرافیک. بازی از نظر بصری بسیار طبیعی کار شده و در کنار گیم‌پلی آرکید خود هیجان زیادی را ایجاد کرده است.

 Need-For-Speed

بلافاصله بعد از نمایش Need For Speed، جف هیک‌ مَن مدیر استودیو بایوور باستین برای معرفی Star Wars: The Old Republic وارد استیج می‌شود. آن‌ها به حرف‌های طرفداران گوش داده‌اند این بازی را بر محور داستانی بنا کردند، جایی که تصمیم‌های بازیکن نقش مهمی در روند بازی خواهد داشت و سپس نمایش خود را با یک تریلر سینمایی به پایان می‌رساند. بعد از آن به سوی یک بازی هنری و جذاب از یک استودیو کوچک می‌رویم. این بازی که Unravel نام دارد داستان یک عروسک کاموایی را دنبال می‌کند و سبک آن پلتفرمر است، یک بازی هنری و جذاب که نمایش بسیار منحصر به فردی را برای خود ترتیب داده است. انواع و اقسام اتمسفر و مکان‌ها در بازی وجود دارد و گاه حسی شاد و گاه حسی دلگیر به بازیکن دست می‌دهد.

 Old Republic

حالا نوبت بازی Planet vs. Zombies Garden Warfare 2 است. نسخه جدید این بازی پر از گل و گیاه‌های مختلف و انواع زامبی‌های بی‌مغز اس! نمی‌توان گفت بازی از لحاظ گرافیک و محیط تحول زیادی داشته است اما همچنان آن تم شاد و سرگرم کننده را به همراه دارد. یک بازی سوم شخص و شلوغ که می‌توان هم به عنوان یک زامبی به باغبانی بپردازید و هم به شکل میوه و گیاهان مختلف زامبی‌ها را از سر راه بردارید.

 NBA LIVE

سپس بخش ورزشی کنفرانس توسط یک تریلر ساده از بازی NHL 16 آغاز می‌شود و با بازی NBA Live 16 ادامه پیدا می‌کند. یکی از نکات جذاب بسکتبال الکترونیک آرتز این است که قادر خواهید بود با گوشی هوشمند از خود عکس بگیرید و چهره خود را به بازی انتقال دهید؛ تبریک، شما به یک بسکتبالیست حرفه‌ای تبدیل شدید. طبق نمایش بازی این‌کار بسیار ساده انجام می‌شود و بازخورد بسیار خوبی در خود بازی دارد. حال به عنوان پیام‌های بازرگانی، الکترونیک آرتز یک بازی کوچک و رنگارنگ به نام Minions Paradise را معرفی می‌کند. در این بازی، به شما زمینی داده می‌شود که باید مینیون‌ها را در آن گسترش دهید و رفته رفته بهشت آن‌ها را بسازید.

fifa women

حال بخش هیجان‌انگیز و در عین حال حوصله سربر کنفرانس آغاز می‌شود. این بخش هیجان‌انگیز زمانی آغاز می‌شود که پِله، اسطوره برزیلی فوتبال جهان پا بر روی استیج می‌گذارد و در مورد بازی FIFA 16 صحبت می‌کند و زمانی این بخش حوصله سربر می‌شود که بدانید او نزدیک به ۱۰ دقیقه از وقت کنفرانس را وقف صحبت‌های خود می‌کند. بعد از صحبت‌های نسبتا طولانی او، تغییرات و تحولات ریز و درشت بازی را شاهد هستیم. تغییراتی نظیر گرافیک و آب و هوای بازی و همچنین تحولاتی نظیر کارهای دفاعی و از همه مهم‌تر برای اولین بار در این سری، شما قادر خواهید بود تا تیم بانوان فوتبال را انتخاب کنید و به بازی بپردازید.

Mirror's Edge

سپس نوبت بازی Mirror’s Edge Catalyst می‌شود. بازی با نمایش‌های بسیار کوتاهی از گیم‌پلی آغاز می‌شود؛ دنیای بازی بسیار بزرگ است و شما هیچ لودینگی در بازی نخواهید دید. آزادانه به هر جا که خواستید قدم بگذارید و از هر چیزی که دوست داشتید بالا بروید. در ادامه نیز با نمایشی چشم‌گیر از تریلر Mirror’s Edge Catalyst و نمایش اتمسفر و مکان‌های مختلف بازی، تاریخ عرضه آن در سال 2016 اعلام شد.

سپس به بخش ورزشی برگشتیم و این‌بار Madden 16 بود که قسمتی از وقت کنفرانس را صرف خود کرد. الکترونیک آرتز هزینه و وقت بسیار زیادی صرف این بازی کرده و آن را به شکلی بسیار طبیعی جلوه داده است. قدرت‌ها و ضعف‌های تک تک بازیکنان در بازی درج شده و انواع و اقسام سیستم‌های استراتژی را می‌توانید در میدان پیاده کنید و طبق عادت همیشگی، نمایش بازی با یک تریلر تمام می‌شود.

Starwars-battlefront

حال بخش هیجان‌انگیز آغاز می‌شود؛ حضور پیتر مور و .Star Wars: Battlefront. ابتدا شاهد قدرت گرافیکی و مکان‌های مختلف بازی هستیم. جایی که رویاهای تمامی طرفداران پروپا قرص سری جنگ ستارگان به حقیقت تبدیل شده است. از انواع اسلحه‌ها تا انواع وسایل نقلیه مانند X-Wings در بازی گنجانده شده است. سپس شاهد نمایش گیم‌پلی آن بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 هستیم. بازی به شدت بزرگ است و 40 بازیکن را در خود جای می‌دهد. در ابتدا به عنوان یک سرباز وارد میدان نبرد می‌شوید، میدانی که شلوغی و بزرگی آن شما را محو می‌کند. گوشه‌ای از نقشه عده‌ای مشغول درگیری با یک AT-AT هستند و گوشه‌ای دیگر همراه با ربات‌های خود دشمنان را از سر راه برمی‌دارند. به آسمان که نگاه کنید انواع و اقسام سفینه‌های فضایی مشغول پرواز هستند و یکدیگر را نابود می‌کنند. و در آخر به عنوان یک شخصیت قهرمان وارد بازی می‌شوید و باید برای نجات جان افراد هم تیمی خود با دشمنانی نظیر Darth Vader به درگیری بپردازید. می‌توان Star Wars: Battlefront را الماس کنفرانس الکترونیک آرتز نام برد.

شاید اگر کنفرانس الکترونیک آرتز وقت خود را کمتر صرف صحبت‌های طولانی می‌کرد، می‌توانست یک کنفرانس عالی را ارایه دهد اما به هر حال حضور Need For Speed، Mass Effect، Mirror’s Edge و Star Wars باعث شد تا یکی از کنفرانس‌های جذاب E3 را شاهد باشیم.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده