نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

یوبی سافت و عرضه بازی برای هدست های واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶

مدیر عامل شرکت یوبی‌سافت در نشستی که با تحلیل‌گران داشت اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه چند بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی است. بازی‌هایی که سال آینده میلادی وارد بازار خواهند شد.

ایو گیمو،‌ مدیر عامل یوبی‌سافت چندی پیش اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت و توسعه چند بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی است. او همچنین درباره تاریخ عرضه این بازی‌ها اعلام کرد که سال ۲۰۱۶ باید منتظر عرضه آن‌ها باشیم.

او در بخشی از سخنان خود در این باره گفت:

ما اعتقاد زیادی به واقعیت مجازی داریم زیرا می‌دانیم که تکنولوژی واقعیت مجازی این شانس را به بازیکنان می‌دهد تا تعامل بیشتری با بازی و جهان آن داشته باشند. به همین دلیل ما در حال توسعه چند بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی هستیم تا این امکان و پتانسیل را برای بازیکنان به ارمغان بیاوریم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت از هدست‌های واقعیت مجازی گفت:

ما در حال کار با برندهای مختلفی است تا ببینیم چگونه می‌توانیم از موقعیت‌ها و امکانات به نحو احسن استفاده کنیم. اما در عین حال باید مطمئن باشیم که تجربه این هدست‌ها در بازی باعث رنج و آزردگی بازیکنان در طولانی مدت نشود.

او در ادامه اضافه کرد:

ما در مورد پتانسیل‌های این تکنولوژی بسیار سرسخت و مصر هستیم. ما فکر می‌کنیم که این تکنولوژی باعث خواهد شد تا بازیکنان زیادی به بازی‌های ویدیویی روی بیاورند و قصد داریم تا آن‌ها را با برند خودمان به این حوزه دعوت کنیم. ما تعداد محدودی بازی را در سال اول خواهیم داشت و در سال‌های پس از آن نیز به توسعه و گسترش بازی‌ برای هدست‌های واقعیت مجازی خواهیم پرداخت.

چندی پیش سونی اعلام کرد که هدست واقعیت مجازی خود که با نام پروژه مورفیوس شناخته می‌شود را در نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازار خواهد کرد. همچنین اکیلیوس نیز اعلام کرد که نسخه مشتریان هدست ریفت را بین ماه‌های ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۶ (دی ۱۳۹۴ تا فروردین ۱۳۹۵) به بازار عرضه خواهد کرد. هر دو شرکت وَلو و مایکروسافت نیز در حال ساخت و توسعه‌ هدست‌های خود هستند اما هنوز هیچ تاریخ عرضه‌ای برای آن‌ها مشخص نکرده‌ند.

اظهارنظر ایو گیمو مدیر عامل یوبی‌سافت در تضاد با نظر معاون ارشد موسس یوبی‌سافت است که در جریان همایش توسعه‌دهندگان سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود:

تکنولوژی واقعیت مجازی باید به فروش حداقلی یک میلیون دستگاه برسد تا برای ساخت بازی به تکنولوژی زیست‌پذیر و با دوام تبدیل شود.

البته یوبی‌سافت اندکی بعد از این عدد عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد که منظور آن‌ها رسیدن دقیق به این مقدار فروش نبوده است.

نظر شما درباره ساخت بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی توسط یوبی‌سافت چیست و به نظر شما کدام بازی از این شرکت می‌تواند مناسب تجربه با هدست‌های واقعیت مجازی باشد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده