نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵

پیش نمایش بسته‌ی الحاقی Shadow of Mordor: The Bright Lord

اگر در بازی Middle-earth: Shadow of Mordor به آرزوی خود و  یک مبارزه‌ی افسانه‌ای با سارون، ارباب تاریکی نرسیدید، آخرین بسته‌ی الحاقی این بازی حتما نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. با زومجی و پیش‌نمایشی از آخرین بسته‌ی الحاقی بازی Shadow of Mordor همراه باشید.
بسته‌ی الحاقی جدید بازی Shadow of Mordor با نام The Bright Lord به زودی عرضه می‌شود و کنترل شخصیت کِلِبریمبور، روحی که قدرت کنترل‌ذهنی را به تالیون داده بود را به بازیکنان می‌دهد. در Shadow of Mordor و از طریق یک فلش‌بک کوچک، مشاهده کردیم که سارون برای ساخت حلقه‌ی قدرت کلبریمبور و خانواده‌ی وی را مورد شکنجه قرار داده بود. در بسته‌ی الحاقی The Bright Lord با کنترل کلبریمبور، سپاهی از اُرک‌ها تشکیل خواهید داد و به مبارزه با ارتش سارون می‌روید. اگر بازی Shadow of Mordor را تا انتها تجربه کرده باشید، حتما مشاهده کردید سارون با شکنجه‌ی کلبریمبور وی را مجبور به ساخت حلقه‌ی قدرت کرد. همان حلقه‌ای که در فیلم‌های The Lord Of The Rings و The Hobbit دیدیم. اما پس از ساخت این حلقه، کلبریمبور با حقه‌ی زیرکانه‌ی خود و انگشتر قدرتی که ساخته بود از دست ارباب تاریکی فرار کرد. پس از تشکیل ارتشی از اُرک‌ها و ایستادگی در برابر سارون، دو دوست و دشمن قدیمی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و نتیجه‌ی این مبارزه به نفع کلبریمبور تمام نمی‌شود. مایکل دی‌پِلاتر، مدیرطراحی بازی Shadow of Mordor در رابطه با این بسته‌ی الحاقی گفت:
در Shadow of Mordor تمرکز اصلی ما روی داستان پیش‌زمینه‌ی کلبریمبور بود و این‌که چگونه حلقه‌های قدرت را ساخته است. همان‌طور که تالکین گفت: این حلقه کاری کرد که سازنده‌ی آن قصد انجام آن را نداشت. ما این ایده و این‌که چگونه یک حلقه میان این دو نفر جنگ بزرگی را به راه انداخت را بررسی کردیم و در Shadow of Mordor و از طریق فلش‌بک به آن‌ها اشاره کردیم. برای بازگشت به موردور و رابطه‌‌ی میان این دو نفر بسیار هیجان‌زده هستیم.
ارباب تاریکی و حس‌کردن قدرت حلقه‌ی قدرت ارباب تاریکی و حس‌کردن قدرت حلقه‌ی قدرت
وقایع The Bright Lord پس از ساخت حلقه‌ی قدرت و فرار کلبریمبور با آن آغاز می‌شود. دی‌پلاتر در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت این بسته‌ی الحاقی سخت‌تر از بازی اصلی خواهد بود:
بسته‌ی الحاقی The Bright Lord به ما اجازه‌ی ورود به موردور در زمان حکومت قدرتمند سارون را داد. در بازی اصلی وی تازه بازگشته بود و موردور را آشوب گرفته بود. در این بسته‌ی الحاقی ما به گذشته باز می‌گردیم و وجهه‌ی جدیدی از اُرک‌ها را به شما نشان می‌دهیم.
استودیو مونولیت پروداکشِن با انجام بالانس‌های جدید روی سیستم نمسیس، بازی را دشوارتر کرده است. ارک‌ها با زره‌های قوی محافظت می‌شوند و شکست‌دادن آن‌ها مشکل‌تر از قبل شده است. مبارزات بزرگ و خشن‌تر در این بسته وجود دارد و اِرک‌ها هم با قدرتی بیشتر به شما حمله می‌کنند. نظم و ترتیب خاصی در میان ارک‌ها برقرار است و فریب‌دادن آن‌ها مشکل‌تر از قبل شده است، بنابراین به هیچ‌وجه انتظار خیانت آن‌ها نسبت به دوستان خود را نداشته باشید. در Shadow of Mordor قبل از مبارزه با وارچیف‌ها می‌توانستید محافظان آن‌ها را از بین ببرید و نبرد خود با این دشمنان سرسخت را آسوده‌تر کنید. اما همان‌طور که مونولیت وعده‌ی سخت‌تر شدن بازی را داد، در The Bright Lord نمی‌توانید قبل از مبارزه با وارچیف‌ها سراغ محافظان آن‌ها بروید. این به این معنی است که باید با وارچیف‌ها و محافظان آن‌ها در یک نقطه‌ی مشترک و به صورت همزمان مقابله کنید. محافظان به صورت خودکار دنبال شما هستند و در گوشه و کنار بازی تله‌هایی برای شکار شما قرار دادند. استفاده از سیستم نمسیس سخت‌تر از قبل شده و با رسیدن سطح وارچیف‌ها به ۲۵، توانایی‌های شما را به چالش می‌کشد.
از طریق فلش‌بک‌های بازی اصلی، می‌توانستیم لشگرکشی کلبریمبور به سوی پادشاهی سائورون را مشاهده کنیم. اما در بسته‌ی الحاقی The Bright Lord می‌توانیم شخصا در این میدان حضور پیدا کنیم از طریق فلش‌بک‌های بازی اصلی، می‌توانستیم لشگرکشی کلبریمبور به سوی پادشاهی سارون را مشاهده کنیم. اما در بسته‌ی الحاقی The Bright Lord می‌توانیم شخصا در این میدان حضور پیدا کنیم
برای کلبریمبور انیمیشن و حرکات جدید طراحی شده و وی در مبارزات سریع‌تر از تالیون است. این شخصیت همچنین در مبارزات بسیار بی‌رحم است و تلفیق قدرت‌هایش ضربات سنگینی را به دشمنان وارد می‌کند. مونولیت برای ارائه‌ی حس بازی کردن با یک مبارز اِلو (Elve)، دست به انجام چنین کارهایی زده است. نیروی تصرف (Domination) نسبت به بازی اصلی قدرتمندتر شده است. به عنوان مثال اگر اطراف شما را گروهی از اُرک‌ها احاطه کرده باشند، می‌توانید ذهن تمام آن‌ها را به صورت یک جا تصرف کنید. علاوه بر این، استخوان‌هایی (Rune) که با آن‌ها سلاح‌های خود را ارتقا می‌دهید به سطح ۳۰ رسیده‌اند. در این بسته‌ی الحاقی هیچ‌گونه درخت توانایی وجود ندارد و برای بازیابی سلامتی خود هم نمی‌توانید از گل‌ها استفاده کنید، در عوض با خالی‌کردن جان ارک‌ها می‌توانید سلامتی خود را بازیابی کنید. قابلیت آهسته‌کردن صحنه در زمان استفاده از تیر و کمان از بازی حذف شده و براساس صحبت‌های پلاتر استفاده از این وسیله حس بازی‌های شوتر را به بازیکن ارائه می‌دهد. در انتهای این بسته، می‌توانید منتظر مبارزه‌ی حماسی کلبریمبور و سائورون با یکدیگر باشید:
ما قصد داشتیم حماسی‌ترین و بهترین مبارزه با غول آخر بازی را طراحی کنیم. برای جبران مبارزه‌ی انتهایی Shadow of Mordor، دوست داشتیم یک مبارزه‌ی چالش برانگیز که در آن از سیستم نمسیس بازی به خوبی استفاده می‌شد را خلق کنیم. این تلاش ما برای جبران آن لحظات و طراحی یک مبارزه‌ی نهایی حماسی است.
Shadow of Mordor بهترین بازی‌ای بود که من در سال گذشته تجربه کردم و تنها ایرادی هم که در آن دیدم، نبود هیچ‌گونه مبارزه‌ی بزرگ و هیجان‌انگیز با باس‌فایت یا غول آخر بود. باوجود بازی کردن با شخصیت رِیت (Wraith) یا کلبریمبور و وجود مبارزه‌ی نهایی حماسی، احتمالا بسته‌ی الحاقی Shadow of Mordor: The Bright Lord پایانی شیرین و خاطره‌انگیز از این بازی باشد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده