نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل Reaper: ترکیب خارق‌العاده Hack & Slash و نقش‌آفرینی

امروز بخش معرفی بازی موبایل زومجی در تسخیر شمشیر شخصیت اول بازی Reaper است. به بازی‌های نقش‌آفرینی علاقه دارید؟ به سبک Hack & Slash چطور؟ از تجربه بازی‌های Side Scrolling لذت می‌برید؟ پیشنهاد من به شما این است معرفی بازی خوش‌ساخت و زیبا Reaper را از دست ندهید.
Reaper: Tale of a Pale Swordsman نشان می‌دهد که یک بازی موبایل می‌تواند کامل و بی‌نقص باشد. در واقع Reaper را می‌توان رسیدن به کمال در ساخت و توسعه بازی‌های تلفن‌های هوشمند دانست.  Reaper یک بازی تفننی و زودگذر نیست ولی در عین حال مانند بسیاری از بازی‌های مشابه خود که سعی دارند تلفن‌های هوشمند را یک پلتفرم جدی جلوه دهند، گیج‌کننده و شلوغ نیست. این بازی فقط یک سبک را بر دوش نمی‌کشد و به زیبایی تجربه سبک‌های مختلف را به مخاطب خود ارائه می‌دهد.
Reaper درک کاملی از یک بازی نقش‌آفرینی است که می‌توان روی تلفن‌های هوشمند انجام داد
Reaper درک کاملی از یک بازی نقش‌آفرینی است که می‌توان روی تلفن‌های هوشمند انجام داد. وقتی بازی را شروع می‌کنید، با خواندن دیالوگ‌های ابتدایی وارد سرزمین خیالی و قلمرو سرسبز امپراطوری خیالی بازی می‌شوید و اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند سیستم گفت‌و‌گو کلاسیک بازی‌های نقش‌آفرینی است. البته Reaper پا را فراتر از سایر بازی‌های موبایل گذاشته و به مخاطب خود این اجازه را می‌دهد تا دیالوگ‌های شخصیت بازی را تعیین کند. برای مثال وقتی از شما برای نابودی دشمنان در یک دهکده در ازای پرداخت مقداری سکه کمک خواسته می‌شود می‌توانید این درخواست را قبول کنید یا با رد آن به علت کم بودن مقدار سکه‌ها، دستمزد خود را بیشتر کنید.
ption id="attachment_12797" align="alignright" width="388"]reaper-Tale-of-a-Pale-Swordsman هر بار که سطح تجربه شخصیت بازی را ارتقا دهید می‌توانید از بین ۳ کارت یکی را انتخاب کنید
  المان‌های نقش‌آفرینی بازی به قدری کامل و بی‌نقص هستند که احساس تجربه یک بازی نقش‌آفرینی کنسولی را به کاربر می‌دهد. نوار ارتقا سطح تجربه شخصیت پس از کشتن دشمنان یا کامل کردن مراحل اصلی یا فرعی پر می‌شود و هر بار که سطح تجربه بازیکن بالاتر می‌رود می‌تواند از بین ۳ قابلیت یکی را به دلخواه انتخاب کند. این قابلیت‌ها می‌تواند افزایش مقدار سلامتی شخصیت بازی یا افزایش قدرت ضربه شمشیر یا موارد دیگر باشد. این موارد به قدری دقیق و در عین حال زیاد هستند که حس خوبی را به بازیکن منتقل می‌کند،‌ حسی که دوست‌داران بازی‌های نقش‌آفرینی آن را بهتر متوجه می‌شوند. گیم‌پلی بازی هم در سطح خوبی قرار دارد. بازی در یک نمای Side Scrolling دنبال می‌شود و شما باید با حرکت دادن شخصیت اصلی بازی و ضربه به دشمنان مراحل بازی را تمام کنید. سیستم مبارزات و سبک آن درست مانند بازی‌های Hack & Slash اما در مقیاسی کوچک‌تر و مینیمال طراحی شده است. سمت چپ صفحه نمایش برای حرکت شخصیت اختصاص داده شده است. سمت راست صفحه نمایش هم به مبارزه به وسیله اسلحه و پریدن تعلق دارد. سیستم مبارزات بازی خوب و در عین حال سرگرم‌کننده طراحی شده است. این موضوع را وقتی کنار دشمنان متنوع قرار می‌دهید، متوجه ارزش بالای Reaper می‌شوید. اگرچه تنوع در زدن ضربات زیاد نیست و به ۳ یا ۴ نوع حمله  خلاصه می‌شود، اما چیزی از ارزش‌های بازی کم نمی‌کند و لطمه‌ای به روند آن نمی‌زند.
reaper-Tale-of-a-Pale-Swordsman-2 فروشگاه بازی پر از چیزهایی است که می‌توانید خریداری کنید و یا حتی بفروشید
هر مرحله از تعداد مشخصی از دشمنان تشکیل شده که برای کامل کردن آن باید تمام این دشمنان را از بین ببرید. مرحله‌های بازی با موانع و اشیا مختلف پر شده تا بازیکن بتواند هم از آن‌ها استفاده کند و هم با دوری کردن از آن‌ها جان شخصیت بازی را حفظ کند. پس از پایان هر مرحله مقدار طلاهای به دست آمده و همچنین امتیازات اضافه شده برای ارتقا سطح شخصیت بازی نمایش داده می‌شود. با سکه‌های طلایی که به دست می‌آورید می‌توانید به فروشگاه واقع در نقشه بازی رفته و به خرید اشیا شمشیرهای جدید با قابلیت‌های مختلف بپردازید. همچنین می‌توانید برای شخصیت خود کلاه یا دست‌کش تهیه کنید. یکی دیگر از نکات مثبت Reaper جلوه‌های بصری و هنری آن است. اول از همه، نقشه بازی است که مخاطب را محو تماشای خود می‌کند. مرحله‌های بازی هم به زیبایی و با سبک هنری منحصر به فردی طراحی و اجرا شده‌اند. محیط‌های بازی با تنوعی که دارند، بازی را تازه و شاداب نگه می‌دارند. گرافیک تکنیکی بازی هم در نوع خود جالب توجه است. گاهی اوقات ممکن است دشمنان تمام صفحه را پر کنند اما بازی بدون هیچ ایرادی این صحنه‌ها را پردازش می‌کند. یکی دیگر از نکات قابل توجه در Reaper خونی است که با ضربه زدن به دشمنان از آن‌ها جاری می‌شود. موسیقی بازی هم در نوع خود قابل توجه است و به بهبود تجربه بازی کمک شایانی می‌کند. تعداد موسیقی‌های بازی هم کم نیست و به این زودی‌ها تکراری نمی‌شوند.
ption id="attachment_12795" align="alignnone" width="750"]reaper-Tale-of-a-Pale-Swordsman-1 اینجا پهنه وسیع امپراطوری بازی است که در آن می‌توانید به انجام ماموریت‌ها و مراحل بپردازید
اگرچه Reaper به صورت رایگان عرضه شده است، اما وقتی به سطح ۱۰ برسید باید برای ادامه بازی آن را خریداری کنید. البته نحوه خریداری بازی هم در نوع خود جالب است زیرا نسخه کامل آن را فقط می‌توانید از درون بازی و با استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای تهیه کنید. Reaper یکی از ناب‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در قالب یک بازی روی تلفن هوشمندتان داشته باشید. Reaper کامل است، بی نقص است و همانطور که ابتدای متن گفتم Reaper ماحصل درک بازی‌های موبایل و نحوه پیاده‌سازی بازی‌های نقش‌ُآفرینی روی تلفن‌های هوشمند است.  اگر دوست دارید یک تجربه جدی و همچنین مفرح و جالب داشته باشید Reaper را از دست ندهید. دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌‌پلی | دانلود از ویندوز مارکت | دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده