نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰

کاهش قیمت بازی‌های Game of Thrones و Tales from the Borderlands برای پلی‌استیشن 4

هفته‌ی گذشته کاربران پلی‌استیشن 4  به قیمت بالای دو بازی Game of Thrones و Tales from the Borderlands در این کنسول نسبت به دیگر پلتفرم‌ها اعتراض داشتند که سونی این مشکل را بررسی کرد و قیمت آن‌ها را کاهش داد. با زومجی همراه باشید.
قیمت Season Pass فصل اول بازی Game of Thrones بر روی پلی‌استیشن 4 بیست و پنج پوند بود، اما حالا به بیست پوند کاهش پیدا کرده است. در ادامه قیمت Season Pass بازی Tales from the Borderlands هم از 19پوند، به 16 پوند کاهش یافت. سونی همچنین قیمت دو اپیزود اول این بازی را از پنج دلار به چهار دلار کاهش و قیمت آن را به نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این دو بازی رساند. قیمت Season Pass بازی Game of Thrones بر روی ایکس‌باکس وان همچنان 16پوند است. با خرید Season Pass بازی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان، اپیزود دوم تا ششم را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد، اما بر روی پلی‌استیشن 4 اپیزود اول تا ششم را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. قیمت Season Pass بازی Tales from the Borderlands بر روی ایکس‌باکس وان همچنان 12پوند است. سونی اعلام کرده، مبلغ اضافه‌‌‌ای  که خریداران قبلا پرداخت کرده‌اند، به آن‌ها بازگردانده خواهد شد. در گذشته نیز تفاوت قیمت بازی‌ها در فروشگاه‌های سونی و مایکروسافت وجود داشته است. کمپانی یوبی‌سافت سال قبل در رابطه با این اختلاف قیمت گفته بود:
سونی و مایکروسافت هر کدام در سیستم فروش دیجیتالی محصولات، دارای قوانین و ارزش‌گذاری‌های محکم در قیمت عمده‌ی محصولات هستند که بسیار شبیه به بازار فروش دیجیتالی محصولات شرکت اپل در آیتونز است. در سوی دیگر شرکتی مانند یوبی‌سافت هم شیوه‌ی قیمت‌گذاری خاصی را دنبال می‌کند که کاملا نزدیک به انتظارات و برآورد‌های مالی خودشان است. در هر صورت قیمت نهایی محصول اعلام می‌شود ولی به خاطر اختلافی که بین شیوه‌ی ارزش‌گذاری بین شرکت‌ها وجود دارد، برخی اوقات شاهد تفاوت قیمت در دو پلتفرم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن هستیم که این مسئله سبب آزرده خاطر شدن کاربران می‌شود. باید دید چه راه‌حل‌هایی برای این موضوع می‌شود پیدا کرد.
طبق گزارشات و اطلاعات به دست آمده، اختلاف قیمتی که در هفته‌ی گذشته میان دو بازی جدید تل‌تیل گیمز (Telltale games) بر روی پلتفرم‌های سونی و مایکروسافت روی داده‌ بود، به خاطر شیوه ارزش‌گذاری خود شرکت سازنده برای بازی‌هایش بوده است. با این وجود در حال حاضر قیمت این دو بازی بر روی ایکس‌باکس لایو و شبکه‌ی پلی‌استیشن یکسان است. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده