نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰

اظهارات مدیرعامل استودیو دایس درباره روند ساخت بازی Mirror's Edge 2

پس از سال‌ها سکوت راجع به ادامه بازی خلاقانه و متفاوت Mirror's Edge ، اخبار ضد و نقیضی راجع به مراحل ساخت و توسعه این بازی به گوش رسید تا جایی که حتی عنوان شد ساخت این بازی متوقف شده‌است. حالا کارل مگنوس ترودسون مدیرعامل استودیو دایس در صدد است تا نگرانی‌های پیرامون ساخت ادامه این بازی را کاهش دهد. با زومجی همراه باشید.
ترودسون درمصاحبه‌ای که با سایت یوروگیمر داشت، از تلاش‌ها مبنی بر کاهش نگرانی‌‌ها درباره مراحل ساخت نسخه دوم Mirror's Edge  و فلسفه ساخت این بازی سخن گفت. بر این اساس، الکترونیک‌آرتز قصد دارد مراحل ساخت غیرمعمولی را برای این بازی انتخاب کند. طبق این فلسفه جدید، الکترونیک‌آرتز قصد دارد به جای استفاده از یک تیم بزرگ و اتمام هرچه زودتر ساخت بازی، توسعه آن را به دست یک تیم کوچک‌تر بسپارد و با بازگذاشتن دست آن‌ها و دادن آزادی عمل و زمان بیشتر، پروسه ساخت بازی را ادامه دهند. ترودسون در ادامه خاطر نشان کرد:
ما متوجه شدیم که مراحل ساخت بازی مدت زمان زیادی را خواهد گذراند، پس ما این مدت زمان را قبول کردیم و کار توسعه بازی را به یک تیم کوچک‌تر محول کردیم.
این تیم کوچک از استودیو دایس به این مسئله پی برده بود که کنترل بازی در نسخه اول در سطح مطلوبی قرار نداشته‌ است، پس آن‌ها تصمیم گرفتند کمی کنترل بازی را جالب‌تر کنند. او اضافه کرد:
ما قصد داریم با تغییر در المان‌های کنترلی بازی و تمرکز بر روی جنبه مبارزه‌ای آن و اضافه کردن فاکتور سرگرمی ، از نگرانی علاقه‌مندان بکاهیم.
در خلال این مصاحبه، تردسون فاش کرد که آن‌ها مدتی را سرگرم انجام بازی با هدست‌های واقعیت مجازی و به صورت مشخص Oculus Rift بوده‌اند و بعد از اضافه کردن قابلیت انجام بازی هدست‌های واقعیت مجازی به این نتیجه رسیدند که ممکن است تیم سازنده از این هدست‌ها برای کنترل بازی استفاده نکند؛ او دلیل این تصمیم را گمراه شدن بازیکن و اشتباه در تشخیص جهات قلمداد کرد. به هر حال ایده انجام بازی مانند Mirror's Edge با هدست‌های واقعیت مجازی جالب خواهد بود. او اضافه کرد:
بله قطعا همینطور خواهد بود اما فقط برای ۵ دقیقه!
الکترونیک آرتز در همایش E3 سال ۲۰۱۴ تعدادی طرح هنری و طرح اولیه‌ای از بازی نمایش داد، اما با این حال هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به داستان، تغییرات گیم‌پلی و تاریخ عرضه در دسترس نیست. قطعا شما هم نسخه اول Mirror's Edge را تجربه کرده‌اید. شما چه انتظاراتی از نسخه دوم بازی و تیم سازنده آن دارید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده