// دوشنبه, ۸ دی ۹۳ ساعت ۱۵:۳۵

طی مصاحبه‌ی اخیری که مجله‌ی ژاپنی «فامیتسو» با سازندگان بازی Final Fantasy XV داشته، اطلاعات زیادی از گرافیک، موتور ساخت بازی، سلاح‌ها و موارد بیشتر از این بازی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. با زومجی و این اطلاعات همراه باشید.
  • نسخه‌ی موتور بازی در حال حاضر ۱.۴۰ است و زمانی که Episode Duscae (نام نسخه‌ی قابل بازی) منتشر شود، به ۱.۵۰ می‌رسد. محصول نهایی قرار است بر روی موتور نسخه‌ی ۲.۰ اجرا شود.
  • در هر نرخ‌فریم حدود پنج میلیون چندضلعی (polygon) وجود دارد و هر شخصیت حدود صدهزار چندضلعی دارد. بخش داخلی موهای شخصیت‌ها بیست هزار چندضلعی دارد که پنج برابر بیشتر از نسل قبل است.
  • هر شخصیت دارای ۶۰۰ استخوان است که این رقم ۱۰ الی ۱۲ برابر بیشتر از نسل قبل است.
  • تکسچرهای بازی هم نسبت قبل رشد چشم‌گیری داشته است.
  • مبارزاتی که در برابر دشمنان بزرگ صورت می‌گیرید مثل مبارزات اصلی است. شما می‌توانید از طریق بخش Co-op با دوستان خود در مبارزه‌های بسیار بزرگ شرکت کنید.
  • مینی‌گیم‌ های زیادی مثل ماهی‌گیری در بازی وجود دارد.
  • قسمت Restalm با در نظرگرفتن منطقه‌ی Bahamas ساخته شده است.
  • در حال‌حاضر امکان رانندگی‌ در جاده‌ی Restalm وجود ندارد. شاید در آینده امکان رانندگی در این منطقه به بازی افزوده شود.
  • سازندگان دوست دارند بازیکنان دنیای بازی را نه تنها از طریق گرافیک زیبای بازی، بلکه شخصیت‌های آن درک کنند.
  • زمانی که در شهر هستید، می‌توانید به هتل بروید و از طریق فروشگاه‌ها خریدهای خود را انجام دهید.
  • شخصیت‌های غیرقابل بازی داخل شهر توسط هوش‌مصنوعی کنترل می‌شوند. بازیکنان توانایی صحبت‌کردن با آن‌ها را خواهند داشت.
  • Restalm یکی از شهرهای اصلی نیمه‌ی اول بازی است.
  • شخصیت «سیندی» در قسمت‌های مختلفی از بازی حضور پیدا خواهد کرد. در ابتدای بازی برای او اتفاقی می‌افتد که انگیزه‌ی او را برای ادامه‌ی زندگی افزایش می‌دهد.
  • سیندی به قسمت‌های عمیق داستان بازی ارتباطی ندارد، اما به دلیل اینکه مکانیک است وارد داستان می‌شود.
  • برای استفاده‌کردن از هیولاهایی که آن‌ها را احظار کردید، ابتدا باید با آن‌ها مبارزه کنید.
  • هیولاهایی که احظار شده‌اند، نشانگر سمبل قدرت هستند. تنها «نوکتیس» توانایی احظار آن‌ها را دارد.
  • مبارزات بازی براساس منطق طراحی شده‌اند.  با نگه داشتن یک دکمه می‌توانید ضربات ترکیبی خود را آغاز کنید.
  • برای جا خالی‌دادن از حملات دشمنان، باید زمان‌بندی لازم را انجام دهید. این بخش برای بازیکنان حرفه‌ای ساخته شده است.
  • نیروی  شما از طریق استفاده‌ی جادو تخلیه نمی‌شود و این حملات مخصوص، جا خالی دادن و دفاع‌کردن هستند که توانایی شما را کاهش می‌دهد.
  • با در اختیار داشتن یک سلاح اصلی، می‌توانید اسلحه‌های دیگر خود را تغییر دهید.. سلاح اصلی شما با شخصیت بازی ارتباط برقرار می‌کند. توانایی تغییر سلاح اصلی در میان مبارزات وجود دارد.
  • حملات ترکیبی شما براساس سلاحی که در دست دارید، از قبل طراحی شده است و در زمان اجرا به صورت خودکارا جرا می‌شوند.
  • توانایی‌های منحصر به فرد شما با سلاحتان ارتباط دارد و برخی از اسلحه‌ها هم توانایی منحصر به فرد ندارند.
  • در برخی از سلاح‌های کمیابی که از سیاه‌چاله‌ها و مناطق دیگر پیدا می‌کنید، خصوصیات هک اند اسلش وجود دارد. شمشسر «فانتوم» که در میان آسمان وجود دارد را می‌توانید به عنوان سلاح مخصوص خود به دست بیاورید.
  • سیستم مبارزات نسخه‌ی قابل بازی خصوصیات اصلی بازی را درخود دارد.
  • پس از مراسم «توکیو گیم شو»، سیستمی که برای نسخه‌ی قابل بازی در نظر گرفته شده بود براساس نظر یکی از طرفداران تغییر داده شد.
  • بازیکنان می‌توانند در کنار کوه‌ها و جایی که Behemoths (یکی از غول‌های بسیار بزرگ بازی) حضور دارد حرکت کنند.
  • در نسخه‌ی کامل بازی، توانایی اجاره‌‌ی «چوکوبو» (یکی از موجودات کوچک و افسانه‌ای سری Final Fantasy) را دارید.
  • کمپ‌هایی که در بازی وجود دارند مناطق امن بازی حساب می‌شوند.
  • اگر در شهر اصلی لوازم آشپزی خریداری کنید، مزایای ویژه‌ای به شما داده می‌شود. شما همچنین می‌توانید آن‌ها را از روی جنازه‌ی دشمنان هم بردارید.
در انتها گفته شده احتمالا موسیقی‌های بازی Final Fantasy Type-0 HD هم با نسخه‌ی قابل بازی عرضه خواهند شد. نسخه‌ی قابل بازی Final Fantasy XV اوایل سال 2015 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. تنها کسانی که بازی Final Fantasy Type-0 HD را خریداری کنند توانایی دسترسی به این نسخه را خواهند داشت. منبع: Dualshockers

مقاله های مرتبط

کاراکتر باقی مانده