نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷

همکاری گوگل با فروشگاه Target برای ارائه‌ی تجربه‌ی جدیدی هنگام خرید

امسال خرید کریسمس برای کسانی که به فروشگاه‌های تارگت سر می‌زنند متفاوت‌تر از همیشه است. خریداران به لطف گوگل و برنامه‌های واقعیت افزوده، می‌توانند با گوشی هوشمند خود به انجام بازی‌های مختلف بپردازند. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.
یکی از این بازی‌ها که با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای تارگت و شرکت گوگل ساخته شده، Bullseye's Playground نام دارد. کاربران با استفاده از نشانه‌هایی که در هر فروشگاه قرار دارد می‌توانند مراحل و شخصیت‌های جدیدی در بازی آزاد کنند. این دو شرکت بازی جذاب دیگری نیز تدارک دیده‌اند که از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌‌کند. با نشانه گرفتن دوربین موبایل یا تبلت به سمت علامت‌های خاصی که در فروشگاه قرار دارد، شخصیت‌های بازی روی قفسه‌های فروشگاه ظاهر می‌شوند و امکان تعامل با آن‌ها وجود خواهد داشت. Bullseye Playground مسئولین فروشگاه می‌توانند برای دریافت یک نسخه‌ی آزمایشی از تبلت پروژه‌ی تانگوی گوگل ثبت نام کنند که در آن یک بازی ده دقیقه‌ای وجود دارد و محیط فروشگاه را به یک «سرزمین عجایب زمستانی سه‌ بعدی» تبدیل می‌کند. تانگو نام پروژه‌ی جدیدی است که گوگل برای تبلت‌های مخصوص واقعیت افزوده‌ی خود انتخاب کرده است. مسئولین فروشگاه برای راهنمایی مشتریان باید همواره حضور داشته باشند و به همین دلیل این بازی تنها در چهار شعبه‌ی تارگت قابل انجام است. آلن وایزمان، نایب رئیس شرکت تارگت هدف خود از انجام این پروژه را این‌گونه توصیف می‌کند:
هدف ما از این آزمایش این است که از آخرین دستاوردهای فناوری در فروشگاه‌های خود استفاده کنیم. این تجربه همچنین این امکان را به ما می‌دهد که نگاهی به شیوه‌ی خرید مردم در آینده داشته باشیم و ببینیم چطور ترکیب فناوری جدید و بازی می‌تواند آن‌ها را سرگرم کند.
تارگت به تعداد دفعاتی که این بازی‌ها اجرا می‌شوند، یک دلار به مرکز تحقیقات بیمارستان سنت جود کمک می‌کند تا این میزان به یک میلیون دلار برسد. امکان استفاده از این امکانات جدید تارگت، تا آخر سال جاری میلادی وجود خواهد داشت. منبع: Business Journals


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده