نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۳

خالق بازی وارکرافت: بازی‌های ویدیویی مستحق المپیک مخصوص خود است

براساس صحبت‌های راب پاردو، خالق بازی Warcraft، باید المپیک مخصوصی برای بازی‌های ویدیویی ساخته شود تا بازیکنان به صورت جدی در آن با یکدیگر به رقابت بپردازند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
پاردو که رئیس بخش خلاقیت استودیوی بیلیزارد بود، اوایل امسال از این استودیو جدا شد. وی در رابطه با تشکیل المپیک مخصوص بازی‌های رایانه‌ای  گفته:
ساخت المپیک مخصوص برای بازیکنان e-Sports بحث جالبی است. برای شرکت‌کردن در این مسابقات بازیکنان به مهارت خاصی نیاز دارند. زمانی که به بازیکنان حرفه‌ای و عکس‌العمل‌ های آنها نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که مثل سرعت نور باید تصمیمات صحیح و درستی بگیرند. به‌طور معمول آنها در هر یک دقیقه، بیش از ۳۰۰ عمل (APM یا تعداد اکشن‌ها در دقیقه) انجام می‌دهند.
متقاعدکردن کمیته‌ی جهانی المپیک (IOC) برای اضافه‌کردن مسابقات بازی‌های ویدیویی به المپیک کار دشواری است. در چندسال اخیر تلاش‌های زیادی برای اضافه‌کردن این بخش به المپیک انجام شده، اما کمیته‌ی جهانی هربار با آن مخالفت کرده است. نظر شما در این رابطه چیست؟‌ آیا مشتاق اضافه شدن مسابقات بازی‌های ویدیویی به المپیک هستید؟ منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده