نویسنده: زومجی زومجی
// چهار شنبه, ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۹

اطلاعات کاملی از بازی Metal Gear Online بدست آمد

به تازگی جزئیات جدیدی از بازی Metal Gear Online توسط یکی از سازندگان آن منتشر شده است. این اطلاعات شامل جزییات مربوط به بخش آنلاین بازی و امکانات مربوط به تیم‌ها می‌شود و دید کاملی از بازی را در اختیار ما قرار می‌دهد.
در طول برگزاری مراسم گیم اواردز(The Game Awards)، کمپانی کونامی و هیدئو کوجیما از بازی Metal Gear Online رونمایی کردند. یک بازی آنلاین که به صورت اختصاصی برای Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ساخته می‌شود. در طول برگزاری این مراسم، به غیر از نمایش گیم‌پلی این بازی، اطلاعات دیگری از آن عرضه نشد. اما اکنون اوکی، یکی از کارگردانان Metal Gear Online، در مصاحبه اخیر خود با وبسایتِ ژاپنی  فورگیمر (4Gamer)  اطلاعات جدیدی را از این بازی آنلاین منتشر کرده است. در ادامه می‌توانید این سوال و جواب میان اوکی و فورگیمر را مطالعه کنید: همانطور که پیش از این اعلام شد، MGO قرار است بخشی از MGSV:TPP باشد. سرویس MGO از چه زمانی شروع خواهد شد؟ آیا بازیکنان می‌توانند MGO را بدون بازی کردن The Phantom Pain تجربه کنند؟ 
سرویس MGO پس از عرضه MGSV:TPP در دسترس خواهد بود. درواقع بهتر است بگوییم MGO  حالت چند نفره درون بازی MGSV:TPP است. اما من به بازیکنان توصیه می‌کنم ابتدا بخش تک‌نفره بازی را تجربه کنند و سپس به سراغ MGO بیایند تا از تمامی دنیای Metal Gear Solid لذت ببرند.
چه تعداد بازیکن در هر رقابت آنلاین وجود دارد؟
ما همچنان درحال تنظیمِ تعداد بازیکنان هستیم؛ اما عددی بین ۱۲ تا ۱۶ را در نظر گرفته‌ایم. این عدد می‌تواند بهترین میزان برای لذت بردن از یک بازی چندنفره باشد. قرار دادن تعداد زیادی از بازیکنان در یک رقابت، می‌تواند کار را برای انجام فعالیت‌های گروهی سخت‌تر کند.
به تازگی اعلام شد هردو استودیو در توکیو و لس آنجلس درحال ساخت MGO هستند. این دو استودیو چگونه با یکدیگر در مراحل ساخت همکاری می‌کنند؟
بخش تک نفره بازی توسط کوجیما پروداکشن (Kojima Productions) تولید می‌شود(استودیو توکیو)؛ درحالی که نسخه چند نفره (MGO) در استودیوی واقع در شهر لس آنجلس در دست ساخت است. به طور کلی، تولید بازی در هر دو منطقه جدا شده است، اما سیستم مرکزی بازی برروی موتور فاکس (Fox Engine) بنا شده است. ما در تیم خود افرادی را داریم که دائما بین هردو استودیو در سفر هستند تا هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را در صورت نیاز، انجام دهند. به عنوان یکی از مسئولین اصلی، من در استودیوی لس آنجلس باقی‌ می‌مانم تا بر مسیر ساخت بازی، نظارت داشته باشم.
در ویدئوی منتشر شده از بخش آنلاین، تشخیص دادن نوع ارتباط بازیکنان با یکدیگر، کمی سخت بود. در این بخش، بازیکنان از چه راه‌هایی با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد؟
ما درحال کار برروی شیوه‌های ارتباطی از جمله روش Preset Radio هستیم؛ روشی که بازیکنان حرفه‌ای ما در MGO از آن بسیار لذت می‌برند. این روش به شما اجازه می‌دهد تا با دیالوگ‌های از پیش تعیین شده، با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کنید.
در MGOهای اخیر، به خصوص MGS4: GUNS OF THE PATRIOTS، کاربران قادر بودند با استفاده از سیستم SOP، اطلاعاتی درمورد موقعیت دیگر بازیکنان را دریافت کنند. اکنون با عرضه MGO جدید برای MGS V، آیا ما همچنان از این سیستم استفاده می‌کنیم؟ یا ویژگی جدیدی جایگزین آن خواهد شد؟
به جای استفاده از سیستم SOP، در اینجا از ویژگی سیستم برچسب زدن (Tagging system) استفاده می‌کنیم (این سیستم در قسمت تک نفره بازی هم موجود است). بازیکنان می‌توانند دشمنان را با استفاده از دوربین مخصوص خود علامت گذاری کنند و این اطلاعات بدست آمده، با دیگر هم‌گروهی‌های شما، به اشتراک گذاشته می‌شود. همانند بخش تک نفره، اطلاعاتی که از طریق «جاسوسی» بدست می‌آورید، کلید شما برای پیروزی خواهد بود.
بخش تک‌نفره بازی محیط‌های باز و گوناگونی را ارائه می‌کند. آیا MGO از نقشه‌های منحصر به فرد استفاده خواهد کرد؟ آیا بازیکنان می‌توانند این نقشه‌ها را قبل از هر رقابت انتخاب کنند؟
ما می‌خواهیم بازیکنان از یک بازی چند نفره سریع و یک رقابت پرسرعت، در کنار مناطق، زمین‌ها و آب و هوای مختلف، لذت ببرند. از این رو نقشه‌های مستقل و منحصر به فرد خودمان را با تغییرات گسترده آماده کرده‌ایم.
در انتهای ویدئوی بخش آنلاین، یک طوفان شن دیده می‌شود که درحال وقوع است. آیا MGO هم همانند بخش تک نفره، از اثرات آب و هوای پویا و سیستم پیشرفت زمان بهره خواهد برد؟
ما سیستمی مشابه آب و هوای پویا در MGSV:TPP را در MGO قرار داده‌ایم. آب و هوا، اثرات مختلف را برروی بازی خواهد گذاشت؛ اگرچه رقابت‌هایی که در بخش آنلاین قرار دارد، برای استفاده در مدت زمان بالا طراحی نشده‌اند؛ پس به جای استفاده مداوم از سیستم گذر زمان یا آب و هوا، بازیکنان می‌توانند زمان روز در رقابت خود را قبل از شروع آن مشخص کنند.
در تریلر منتشر شده از بازی، یک مد نمایش داده می‌شود که در آن بازیکنان وظیفه سرقت یک سری اطلاعات مهم را دارند. انتظار دیدن چه مدهای دیگری را می‌توان در MGO داشت؟
ما مدهای زیادی را در نظر گرفته‌ایم. از مدهای استاندارد و مورد علاقه بازیکنان گرفته تا مودهای منحصر به فرد که تنها در MGO وجود دارد. همچنین مود مورد علاقه بازیکنان از آخرین MGO عرضه شده را بار دیگر در بازی جدید قرار داده‌ایم: مود تیم اسنیک (Team Sneak). این مود، درحالت «نفوذ» قرار دارد. در این حالت، حمله کنندگان با هدف نفوذ، از وسایل و دیگر تجهیزات استتار استفاده می‌کنند؛ و از طرفی دیگر تیم دفاع کننده با اسلحه‌هایی کشنده، در انتظارشان هستند.
آیا نتایجی که از رقابت در MGO بدست می‌آوریم، برروی بخش تک نفره تاثیر دارد؟ برای مثال، آیا سلاح‌های بدست آمده در هرکدام از بخش‌ها در قسمت دیگر قرار خواهد گرفت؟ آیا این دو بخش کاملا جدا از یکدیگر هستند؟
از زمانی که MGO به عنوان بخشی از MGSV:TPP ‌ساخته می‌شود، عناصر مشترکی میان این دو وجود دارد که بر یکدیگر تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال شما مجبور نیستید برای بازی کردن بخشی از MGSV:TPP، حتما قسمتی از MGO را به اتمام برسانید. هر دو بازی به نحوی طراحی شده‌اند که تجربه‌ای مستقل و متفاوت از یکدیگر باشند.
در نمایش این بازی، ویژگی فولتن ترپس (Fulton Traps) و نوعی ابزار قرار داشت که به بازیکنان اجازه علامت گذاری دشمنان و همچنین فرستادن آنها به هوا را می‌داد. به نظرم این گونه ویژگی‌ها هستند که احساس ما در مورد MGO را توصیف می‌کنند. همانطور که گفته شده است:"بازیکنانی که در تیر اندازی مهارت ندارند هم می‌توانند در پیروزی شریک باشند!" آیا این درست است؟
بله. MGO طوری طراحی شده است که بتواند برای همه افراد، لذت بخش باشد؛ از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان، تا فردی مبتدی که هرگز تجربه چنین بازی را نداشته است. ما تکنیک‌های گوناگونی را در نظر گرفته‌ایم تا بازیکنانی با سطح‌های مختلف مهارت، به انجام کارهای گروهی تشویق شوند. بازیکنان حرفه‌ای واقعا می‌توانند قدردان بازیکنان مبتدی باشند که در پیروزی رقابت، کمک کرده‌اند. برای مثال: بازیکنان مبتدی می‌توانند پشت خط مقدم جنگ بمانند و از دور اطلاعات شناسایی مفیدی را تهیه کنند. این اطلاعات برای بازیکنانی که قصد دارند در یک درگیری شرکت کنند بسیار ارزشمند هستند.
در پایان ویدئو، قابلیت گرفتن عکس سلفی را مشاهده کردیم. آیا می‌توایم انتظار دیدن این ویژگی را به عنوان یک بخش درون بازی داشته باشیم؟
بله. ما درحال پیاده سازی یک دوربین هستیم که به بازیکنان اجازه می‌دهد در درون بازی عکس سلفی بگیرند.
منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده