نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰

واقعیت پشت سلاح‌های آینده در بازی CoD: Advanced Warfare

داستان بازی پرطرفدار Call Of Duty: Advanced Warfare در ۴۰ سال آینده اتفاق می‌افتد، اما سلاح‌ها و تجهیزاتی که در آن وجود دارند بر اساس نتایج تحقیقات امروزی طراحی و ساخته شده‌اند. در ادامه با مقاله‌ای جالب در مورد سلاح‌های داخل بازی و منشا واقعی آن‌ها در دنیای امروزی همراه باشید.
مایکل کندری، رئیس استودیو اسلِجهَمر، علت اصلی استفاده از تحقیقات امروزی در طراحی سلاح‌های Advanced Warfare را اینگونه بیان می‌کند:
به خاطر اینکه تجربه‌ی این بازی، مرزهای باورپذیری گیمرها را گسترش می‌دهد، می‌خواستیم به آن‌ها نشان دهیم که این تحقیقات واقعی هستند.
به همین دلیل، آن‌ها یک قانون سفت و سخت برای خود تعیین کردند: اگر تیم سازنده نتواند طرحی از سلاح مورد نظر خود را در شرکت‌های تحقیق و توسعه، طرح‌های اولیه و حتی مفاهیم انتزاعی پیدا کند، آن سلاح در بازی قرار نمی‌گیرد. منابع مورد استفاده تیم شامل اسناد شرکت «تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی»، تحقیقات دانشگاهی و حتی فروشندگان اسلحه بودند.
Call of Duty Advanced Warfare اسلحه‌ی TAC-19 در یک مسابقه‌ی چندنفره
TAC-19 یک سلاح پرطرفدار در بازی است که انرژی متمرکزشده را به صورت ضربان‌های  مخرب شلیک می‌کند و برای مبارزه در فاصله‌ی نزدیک بسیار مؤثر است. تحقیقات بسیاری بر روی سلاح‌هایی که انرژی متمرکز شده شلیک می‌کنند در حال انجام است. کاندری می‌گوید:
ما می‌دانیم که آن‌ها سلاح‌هایی دارند که با انرژی صوتی فشرده و هوای فشرده کار می‌کند و همچنین نمونه‌های بسیاری از سلاح‌هایی که انرژی متمرکزشده‌ی غیر کشنده شلیک می‌کنند، موجود هستنند.
سلاح‌های صوتی دور برد حداقل یک بار برای ترساندن دزدان دریایی در نزدیکی سواحل سومالی مورد استفاده قرار گرفتند. این اسلحه که بعد از حمله‌ی القاعده در یمن به کشتی نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۰۰ سفارش داده شد، می‌تواند جراحات جبران‌ناپذیری روی سیستم شنوایی کسانی که در فاصله‌ی ۲۷۰ متری آن قرار دارند، وارد کند. اما این سلاح دور برد، صوت را به صورت گلوله‌های موشک شلیک نمی‌کند. با این حال آغاز تحقیقات در مورد اسلحه‌ای که با انرژی صوتی کار می‌کند برای سازندگان بازی کافی بود تا با کمی تغییر و آینده‌نگری، آن را در بازی خود بگنجانند. کاندری در این مورد می‌گوید آن‌ها درباره‌ی تخیلات خود محافظه‌کار بوده‌اند:
بازی ما در سال ۲۰۵۴ اتفاق می‌افتد، یعنی ۴۰ سال بعد؛ اما این وسایل بسیار امروزی‌تر هستند.
Call of Duty Advanced Warfare اسلحه‌ی ریلی در حال شلیک بر فراز خلیج سانفرانسیسکو
اما می‌رسیم به سلاح‌های ریلی.اسلحه‌ای که در یکی از مراحل بخش داستانی بازی، بر روی یک هواپیما متصل بود و گیمر را قادر می‌ساخت تا به شکل ویرانگری به سوی هلیکوپترها و دیگر واحدهای هوایی شلیک کند. این سلاح قطعا یکی از سلاح‌های آینده‌دار است. نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر اسلحه‌ی ریلی فوقِ سریع در اختیار دارد که می‌تواند گلوله‌هایی با سرعت ۸۰۰۰ کیلومتر بر ساعت شلیک کند. چنین سرعتی، گلوله‌های اسلحه را به قدری ویرانگر می‌کند که دیگر نیازی به استفاده از مواد منفجره یا نیروی محرکه نخواهد بود. این اسلحه‌ی برقی هزینه‌ی مهمات را به طرز چشمگیری کاهش داده و در عین حال بسیار مخرب است. مدل کنونی این سلاح ابتدای امسال مورد آزمایش قرار گرفت و قرار است در سال ۲۰۱۶ مدل کاربردی آن روی کشتی‌ها نصب شود.
امروزه تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی پیشرفت می‌کند، مدل‌هایی که تا سه سال پیش طرح‌های اولیه بودند حالا واقعی هستند.
call of duty advanced warfare نمایشگر کوچک روی اسلحه، میزان گلوله‌ی باقیمانده را نشان می‌دهد.
استودیو اسلِجهَمر با شرکت‌های دیگری نیز درباره‌ی دنیایی صحبت کرده که در آن مهمات مورد نیاز یک ارتش، به جای اینکه از کیلومترها دورتر برای آن‌ها ارسال شود، در همان محل جنگ تولید شوند. کاندری در مورد مضرات شیوه‌ی سنتی ارسال مهمات می‌گوید:
مدیریت ذخایر و موجودی مأموریت‌های نظامی امروزی بسیار هزینه‌بر و دشوار است.
با این وجود «شرکت تدارکات دفاعی» - که منبع و ارسال‌کننده‌ی غذا، سوخت و سلاح نظامیان است - بودجه‌ای چند میلیارد دلاری در اختیار دارد و اکثر آن را در زمان جنگ مصرف می‌کند. مدیر این شرکت زمانی اظهار داشت وقتی که سربازان آمریکایی از افغانستان بازگشتند، باعث ۱۶ میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های جنگ شدند. به همین دلیل اگر تکنولوژی جایگزین آن‌ها شود می‌تواند باعث جلوگیری از هدر رفتن مقادیر زیادی پول گردد. شرکت‌هایی هستند که مهمات اسلحه‌ی خود را از مواد موجود در محل، مانند شن و ماسه، تهیه می‌کنند. اما فناوری به کار رفته در Call of Duty پا را فراتر گذاشته و سلاحی معرفی می‌کند که می‌تواند مهمات خود را در همان لحظه چاپ و آماده‌ی استفاده کند. کاندری در این باره می‌گوید:
این اتفاقات در خود اسلحه می‌افتد. مخزنی از ماده‌ی خام در اسلحه وجود دارد که می‌تواند در مواقع نیاز گلوله چاپ کند.
call of duty advanced warfare هم‌ تیمی شما در یکی از مراحل تک‌نفره از دستکش‌های آهن‌ربایی برای بالا رفتن از ساختمان استفاده می‌کند.
یکی از ویژگی‌های بازی که در تبلیغات توجه زیادی به آن شد، دستکش‌های آهن‌ربایی بود که به گیمر اجازه می‌داد از سطوح فلزی بالا برود. کاندری توضیح می‌دهد که ایده‌ی این دستکش‌ها از کجا آمده است:
ما با یکی از دانشگاه‌های محلی راجع به این موضوع صحبت کردیم. آن‌ها قصد ساخت چنین چیزی برای کاربردهای نظامی را نداشتند و روی این ایده کار می‌کردند. آن‌ها مارمولک‌ها، جیرجیرک‌ها و سوسک‌ها را بررسی کردند تا بفهمند چطور روی سطوح عمودی راه می‌روند.
دانشگاه ماساچوست روی مارمولک‌ها تحقیق کرد و با توجه به یافته‌هایشان - که مارمولک با استفاده از میلیون‌ها تار موی بسیار ریز در کف پاهایش می‌تواند به سطح عمودی بچسبد، ماده‌ای چسبناکی به نام Geckskin ساختند. به طور معمول دستکش‌های موجود در Call of Duty به هر سطحی نمی‌چسبند، چرا که آن‌ها فقط نیروی مغناطیسی تولید می‌کنند و کسی که آن‌ها را به دست دارد تنها می‌تواند از سطوح فلزی بالا رود.
call of duty advanced warfare تصویری از موتورهای هوانورد در صحنه‌ای از بازی
نوآوری‌های فوق‌العاده‌ی بازی در سلاح‌های آن خلاصه نمی‌شوند:
نوآوری‌های بازی محدود به سلاح‌ها، گلوله و نارنجک نبوده و همان‌طور که شاید در بازی دیده باشید، وسایل نقلیه مانند هوانورد (Hovercraft) و واقعیت افزوده، بخش‌هایی بودند که در دنیای امروزی هم وجود دارند و ما در بازی خود با توجه به تحقیقات امروزی، دچار تغییر و تحول کردیم..
در زمینه‌ی موتورهای هوانورد تحقیق‌های بیشتری انجام شده و چند مدل کاربردی هم از آن ها موجود است. این وسایل نقلیه که در فاصله‌ی کمی از زمین حرکت می‌کنند، اغلب جزئی جدانشدنی از داستان‌های علمی تخیلی (همانطورکه در تریلر جدید Star Wars هم دیدیم) بودند. استفاده از طرح‌های اولیه‌ی سلاح‌های واقعی، نه تنها روشی برای آگاه کردن گیمرها از آینده‌ی تجهیزات نظامی است، بلکه به« اسلِجهَمر گیمز» فرصتی می‌دهد که بازی‌اش را بهتر معرفی کند و تبلیغات گسترده‌تری برای آن تدارک ببیند. در میان ویدیوهای «خاطرات سازندگان» که قبل از عرضه‌ی بازی منتشر شد، قسمتی بود که درباره‌ی تصور بازی از آینده بحث ‌می‌شد:
این فناوری باید مرتبط به بازی باشد، باید باورپذیر باشد. اما در عین حال ما آن را در حدی جلو بردیم که سرگرم‌کننده و جدید هم باشد.
طرفداران سری Call of Duty به قدری وفادار هستند که از هر چه به بازی اضافه می‌شود، استقبال می‌کنند. گیمرهایی که به دنبال مسابقه و رقابت هستند، بازی را به خاطر داستان آن نمی‌خرند، بلکه برای آن‌ها هیجان و استرس میدان نبرد مهم است. خوشبختانه، فناوری مدرن که همه‌چیز را سریع‌تر و قوی‌تر می‌کند،  پاسخی بسیار مناسبی برای آن‌ها است. منبع: Business Insider


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده