نویسنده: زومجی زومجی
// یکشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰

واکنش سونی به نفوذ در سیستم خرید نسخه سالگرد ۲۰ سالگی پلی‌استیشن

سونی در بریتانیا برای خرید نسخه‌ی ۲۰ سالگی پلی‌استیشن ۴ مسابقه‌ای را ترتیب داده است تا کاربران در صورت عبور از آن شانس خرید این نسخه از کنسول را پیدا کنند. اما ظاهرا یک برنامه نویس روشی را ایجاد کرده است که تا علاقمندان بتوانند بدون شرکت در مسابقه به فرم پیش‌خرید محصول دسترسی پیدا کنند. در  با ادامه جزئیات این رویداد همراه زومجی باشید.
دیروز اولین فرصت برای خرید یک کنسول پلی‌استیشن ۴ با طرح سالگرد ۲۰ سالگی، در انگلستان بود. اما به نظر می‌رسد خرید این کنسول به این راحتی‌ها نبوده است؛ زیرا با روشی که سونی ایجاد کرده بود، تنها «هواداران اصلی این شرکت» می‌توانستند این کنسول را تهیه کنند! سونی سیستمی تازه برای فروش کنسول جدید خود ابداع کرده است تا اطمینان حاصل کند تنها «طرفداران وفادار و همیشگی» بتوانند این کنسول را خریداری کنند. این سیستم یک وب‌سایت است که عکس‌هایی از کاراکتر‌های چندین بازی در آن دیده می‌شود. پس از آغاز عرضه در انگلستان، حساب رسمی پلی‌استیشن انگلیس در توئیتر، هرروز یک «سرنخ» را منتشر می‌کند تا طرفداران قدیمی و وفادار بتوانند معما را حل کنند. اگر شما از سرنخ به درستی استفاده کنید و پاسخ صحیح را وارد کنید، یک فرم در مقابل شما قرار می‌گیرد که باید برای خرید کنسول آن را پر کنید. تنها ۱۰۰ نفر از هرروز می‌توانند این کنسول را با این شرایط خریداری کنند و بعد از گذشتن از این محدوده، باید یک روز دیگر صبر کرد تا امکان خرید کنسول از فروشگاه گیم (GAME) با قیمتی معادل ۳۹۹ یورو فراهم شود مثل همیشه، به دنبال این اقدام سونی، بار دیگر «اینترنت» به تکاپو افتاد. گروه‌ها و افراد مختلف به سرعت جواب‌ها را پس از توئیت شدن سرنخ‌ در توئیتر، به یکدیگر ارسال می‌کردند. پس از این اتفاق، هزاران فرم درخواست در این سایت به ثبت رسید. در این میان یکی از طرفداران با نام «دین وایلد» که یک مهندس نرم‌افزار است، از این سیستم ناعادلانه استقبال نمی‌کند و این موضوع باعث ناراحتی او شده است. سپس او یک برنامه استخراج‌گر تولید می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد از معمای مطرح شده عبور کنند و مستقیما به فرم درخواست اطلاعات در سایت گیم برسند. او در این مورد می‌گوید:
من این اطالاعات را به این دلیل منتشر کردم: رقابتی که سونی در میان مردم به راه انداخته است یک ننگ بزرگ برای این شرکت است. مردم پس از منتشر شدن جواب، آن را بارها و بارها در فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. هدف من از این کار، توقف این روش از سوی سونی و پخش کنسول با یک راه عادلانه است. اگرچه احتمال دارد تمامی ماجرا در چند روز آینده برچیده شود. (برنامه دیگر کار نکند)
بر اساس گزارش‌ها این روش تا امروز صبح پاسخگوی افراد بوده است؛ چرا که هیچ مشکلی در پر کردن فرم قبل از عرضه شدن سرنخ وجود ندارد. سونی در واکنش به این اتفاقات مواردی را ذکر کرده است:
ما کنسول پلی‌استیشن ۴ با طرح سالگرد ۲۰ سالگی را در این سایت منتشر کردیم تا به طرفداران واقعی خود فرصت خرید آن را بدهیم. البته با توجه به بازخوردهایی که از بخش انگلستان پلی‌استیشن داشته‌ایم، باید بار دیگر یادآوری کنیم که این لینک تنها ثانیه‌هایی قبل از انتشار سرنخ در توئیتر قابل دسترس خواهد بود. ما از کاربرانی که برای باز کردن لینک از برنامه‌ استفاده می‌کنند تا از راهی ناعادلانه این کار را انجام دهند، آگاه هستیم. کاربرانی که از این روش استفاده کرده‌اند شناسایی شده‌اند و ازپروسه جای برای همیشه حذف می‌شوند. از زمان انتشار این خبر، ما درحال تقویت رمزنگاری این وبسایت هستیم پس برای آخرین سرنخ آماده باشد.
در واقع سونی تلاش می‌کند تا از اشتیاق کاربران برای تهیه‌ی نسخه‌ی ۲۰ سالگی پلی‌استیشن ۴ نهایت استفاده را ببرد و از طریق کمپین‌های اینچنینی را بمب خبری را برای کنسول بازی خود شکل دهد. از طرفی مردم عقیده دارند این یک روش ناعادلانه است؛ از سویی دیگر این سونی است که راه مشتاقان خرید این کنسول خاطره انگیز را ناعادلانه می‌داند. نظر شما چیست؟ آیا سونی راه درستی را برای عرضه این کنسول در نظر گرفته است؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده