نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۶

اوباما: سونی نباید اکران The Interview را لغو می‌کرد

باراک اوباما در طول سخنرانی سالیانه‌ی خود، به تصمیم سونی مبنی بر لغو اکران فیلم The Interview اشاره کرد و گفت این شرکت «کار اشتباهی کرده است.» برای جزئیات بیشتر از سخنرانی او در ادامه با زومجی همراه باشید.
سونی در چند روز گذشته آسیب‌های بسیاری دیده و کارمندان آن بارها تهدید شده‌اند. من به خاطر مشکلاتی که برایشان پیش آمده با آن‌ها همدردی می‌کنم، ولی با همه‌ی این‌ها فکر می‌کنم تصمیم اشتباهی  گرفتند. ای کاش ابتدا با من صحبت می‌کردند.
اوباما به سران سونی اشاره می‌کند که به خاطر حملات اینترنتی و درز اطلاعات خصوصی شرکت، مجبور به لغو اکران این فیلم شدند. The Interview فیلمی کمدی درباره‌ی ترور رهبر کره‌ی شمالی، کیم جون اون است که جیمز فرانکو و سث روجن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
ما نمی‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم که در آن یک حکومت دیکتاتوری در جایی از دنیا باعث تحمیل سانسور در آن شود.
او ادامه داد لغو کردن فیلم هم ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات مشابهی شود، اگر رهبران دیگر کشورها «مستند یا اخباری ببینند که خوششان نیاید.» اظهارات اوباما درست یک ساعت بعد از اعلامیه‌ی FBI انجام شد که در آن مسئولیت حملات عظیم اینترنتی به سونی در چند روز گذشته به دولت کره‌ی شمالی نسبت داده شده:
به عنوان نتیجه‌ی تحقیقات ما و همکاری با دیگر سازمان‌های دولتی، FBI با در دست داشتن اطلاعات کافی می‌تواند تأیید کند که دولت کره‌ی شمالی مسئول تمام این اتفاقات است.
اعلامیه‌ی FBI به همین جا ختم نمی‌شود و آن‌ها اطمینان می‌دهند که هر شخص، گروه یا دولتی که در حملات اینترنتی علیه آمریکا یا منافع آن دست داشته باشد را تعقیب می‌کنند و مجازات لازم را انجام خواهند داد. اما کره‌ی شمالی تمام اتهامات را رد می‌کند. عاملین این قضیه پرونده‌های بسیاری را از سونی فاش کرده‌اند که در میان آن‌ها از میزان حقوق کارکنان گرفته تا فیلم‌نامه‌ی فیلم جدید جیمز باند، Spectre دیده می‌شود. منبع Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده