نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۰

سازندگان Shadow Of Mordor حالت آسان برای این بازی را مخرب می‌دانند

امکان ساخت حالت آسان برای بازی Middle-earth: Shadow Of Mordor وجود داشته، اما بنابر صحبت‌های مایکل دی پلیتر، طراح اصلی Shadow of Mordor، این کار پایه‌های اصلی بازی را خراب می‌کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
برای استودیوی مونولیت، حس چالش برانگیز بودن بازی و درک‌ سیستم نمسیس از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. دی پلیتر در این رابطه گفت:
امکان قراردادن حالت آسان در بازی وجود داشت، اما اگر این کار را انجام می‌دادیم، پایه‌های اصلی بازی را خراب می‌کردیم. اگر در این بازی «هک اند اسلش» بدون فکرکردن، کشته‌شدن، ارتقای دشمنان و رشد در دنیای بازی حرکت کنید، تجربه‌ی خوبی را از سیستم نمسیس کسب نخواهید کرد. ما این حالت را آزمایش کردیم و بازیکنانی که متوجه آسان‌شدن بازی شده بودند، سیستم نمسیس را هم درگیر کننده نمی‌دانستند.
دی پلیتر گفته هدف مونولیت با بازی Shadow of Mordor، خلق دشمنان چالش برانگیز بوده و با این‌حال اگر بازیکنان نقطه‌ضعف دشمنان را کشف کنند، از بین بردن آن‌ها آسان می‌شود. به همین‌ دلیل Shadow of Mordor به حالت آسان نیاز ندارد، اما افزودن درجه‌ی سختی بالاتر به بازی امکان‌پذیر است:
درواقع، ما بیشتر از حالت آسان به حالت سخت در بازی نیاز داریم.
در بسته‌ی الحاقی Lord Of The Hunt، ارک‌ها هم سوار غول‌های بزرگ می‌شوند در بسته‌ی الحاقی Lord Of The Hunt، ارک‌ها هم سوار غول‌های بزرگ می‌شوند
گیم‌اسپات در مصاحبه‌ی خود با دی پلیتر، از وی در رابطه با وجود مشکلات تکنیکی در این بازی پرسیده است. مثل بازی‌هایی چون Driveclub, Assassin's Creed Unity و Halo The Master Chief Collection بازی Shadow of Mordor هم یکی از بازی‌های بزرگ امسال بود ولی با این‌حال از هیچ مشکل فنی خاصی رنج نمی‌برد:
این مسئله به کلیشه تبدیل شده، اما ساخت بازی کار مشکلی است. فکرکنم به خاطر اینکه این بازی اولین تجربه‌ی ما در ساخت چنین بازی‌هایی بود، ترسیده بودیم و کار ساخت بازی را زود تمام کردیم و تیم‌ تولید هم تلاش زیادی را برای تمام کردن ساخت بازی کرد. از طرفی دیگر، تیم پرسش و پاسخ کار خود را به خوبی انجام داد و داشتن چنین تیم‌فنی فوق‌العاده عالی بود. بنابراین نبود هیچ‌گونه مشکل تکنیکی در بازی یکی از اهداف اصلی ما بود، چراکه در این راه شانس دومی وجود ندارد. اگر در اولین شانس خود خراب‌کاری می‌کردیم، هیچ‌وقت شانس دومی به ما داده نمی‌شد.
بازی Middle-earth: Shadow Of Mordor هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده