نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵

فیل اسپنسر: کنسول‌ها هنوز زنده هستند

براساس گزارشی که هفته‌ی گذشته توسط گروه NPD منتشر شده است، ایکس‌باکس وان به عنوان پرفروش‌ترین کنسول آمریکا و بریتانیا در ماه نوامبر شناخته شد. با توجه به فروش خوب این کنسول در ماه گذشته، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت عقیده دارد دوران کنسول‌ها هنوز تمام نشده است.
تقریبا سال گذشته بود که تحلیل‌های انجام شده خبر از نزول بازار کنسولی می‌داد. اما با توجه به صحبت‌های اخیر اسپنسر، بازار کنسول‌ها هنوز زنده است:
از پیام‌های تبریکی که برای من فرستادید تشکر می‌کنم. هجده ماه قبل، تحلیل‌ها از مرگ کنسول‌ها خبر می‌داد. با توجه به آمار منتشرشده، اوضاع فروش کنسول‌ها بسیار خوب است.
فروش سه کنسول پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و Wii U در جمعه‌ی سیاه بسیار عالی بود. در این هفته ۱/۱۱ میلیون کنسول پلی‌استیشن 4، حدود ۱/۱۲ میلیون ایکس‌باکس وان و ۳ هزار Wii U به فروش رفته است. تا به امروز فروش کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان ۹/۱ میلیون و Wii U شرکت نینتندو حدود ۷/۹ میلیون‌ دستگاه گزارش شده است. باید دید در سال‌های آینده چه اتفاقی برای بازار کنسول‌ها رخ خواهد داد. به نظر شما آینده‌ی این بازار به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ منبع: Vgchartz


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده