نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰

وسعت دنیای No Man's Sky ملاقات بازیکنان با یکدیگر را بسیار سخت می‌کند

بازی No Man’s Sky اگرچه دارای یک دنیای وسیع است، اما به شما اجازه‌ی جستجو این دنیای وسیع را با دوستان خود نمی‌دهد. به دلیل بزرگ بودن بازی، اکثر اوقات حتی بازیکنان دیگر را هم مشاهده نخواهید کرد. با زومجی همراه باشید.
در No Man’s Sky، تمام بازیکنان یک دنیای واحد را جستجو می‌کنند، اما هرکدام از آن‌ها در منطقه‌ای نامشخص هستند. اندازه‌ی نقشه بازی آنقدر بزرگ است که اگر شما بدانید دوستتان در کدام نقطه از نقشه قرار دارند، رسیدن به آن مکان دشوار است چه برسد که ندانید کجا باید دنبال فرد مورد نظر خود بگردید! سین موری، کارگردان بازی No Man’s Sky و موسس استودیوی هلو گیمز (Hello Games)، در این رابطه گفته است:
اکثر مردم در رابطه با بخش چندنفره از ما می‌پرسند. فکر کنم زمانی که مردم دنیای بازی را از نزدیک ببینند متوجه خواهند شد با بازیکنان دیگر فاصله‌ی زیادی دارند. علاقه‌مندان به این بازی از ما می‌پرسند: "اگر من اطلاع داشته باشم دوستم در کدام نقطه قرار دارد چه می‌شود؟ آیا می‌توانم پیش او بروم؟" بله، می‌توانید نزد وی بروید، اما دوست شما باید زمان زیادی در همان نقطه قرار بگیرد، چراکه رفتن به آن‌‌جا زمان زیادی می‌برد. البته، پس از رسیدن به سیاره‌ای که دوستتان در آن قرار دارد باید دنبال او بگردید، چراکه نقشه‌ی بازی بسیار وسیع است. می‌دانم این مسئله با اینکه زیبایی خاص خود را دارد، اما کمی عجیب است.
No Man’s Sky عظمت و بزرگی این بازی مثال‌زدنی است...
موری عقیده دارد این خصوصیت، No Man’s Sky را از عناوین دیگر متمایز می‌کند. وی گفته انجام بازی No Man’s Sky مثل بازی‌های دیگر مخصوصا سبک چندنفره‌ی کلان نیست. بخش چندنفره‌ی بازی هم از طریق تالار (Lobby) کار می‌کند:
مثل بازی Watch Dogs، بازیکنان می‌توانند از تالارهای مختلف استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به سیاره‌ای که شما در آن قرار دارید ملحق شوند. No Man’s Sky عنوانی در سبک چندنفره‌ی کلان که در آن بتوانید همزمان با ۶۰ هزار نفر بازی کنید نیست. در بازی ما این احتمال وجود دارد که بازیکنان در زمان ردشدن از آسمان با سفینه‌ی خود با یکدیگر روبه رو شوند.
موری No Man’s Sky را با دو بازی Journey و Dark Souls که بخش چندنفره زیاد در آن مهم نیست مقایسه کرده است. سازندگان همچنین در حال طراحی یک سیستم پیام‌رسان هستند که در آن، بازیکنان می‌توانند در تمام دنیای بازی برای دیگران پیام بگذارند. بازی No Man’s Sky در سال 2015 میلادی در ابتدا برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی در تاریخ نامشخصی منتشر خواهد شد. نظر شما در باره‌ی No Man's Sky چیست؟ آن را شبیه به کدامیک از بازی‌های از قبل منتشر شده می‌دانید؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده