نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲

گزارش مالی کمپانی Capcom تا پایان ماه سپتامبر سال 2014

کمپانی Capcom گزارش مالی خود را تا پایان ماه سپتامبر سال 2014 میلادی منتشر کرد.

کمپانی Capcom گزارش مالی خود را تا پایان ماه سپتامبر سال 2014 میلادی منتشر کرده است و همان‌گونه که انتظار می‌رفت این کمپانی در مدت اخیر سود خوبی را به دست نیاورده است. در چهار ماهه‌ی دوم سال 2014، سود این کمپانی نسبت به سال قبل 51 درصد کاهش یافته است. این کمپانی برخلاف مدت مشابه سال گذشته که مبلغ 331.3 میلیون دلار به کسب کرده بود، تا پایان ماه سپتامبر سال 2014 مبلغ 151.32 میلیون دلار سود آوری داشته است. این گزارش مالی زیاد شکه کننده نیست. Ultra Street Fighter 4 تنها بازی این کمپانی است که در این چهار ماه اخیر در کشورهای غربی منتشر شده است و بازی Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy HD هم در این چهار ماه اخیر تنها در ژاپن عرضه شده است. در سال 2013 و در همین بازه‌ی زمانی، فروش بازی Monster Hunter 4 در ژاپن فوق العاده عالی بود. این بازی هنوز در کشورهای غربی منتشر نشده است. در بیاینه‌ی رسمی که توسط کپکام منتشر شد، توضیحات کاملی در رابطه با گزارش مالی این کمپانی تا پایان ماه سپتامبر سال 2014 میلادی داده شده است:

فروش دو بازی Ultra Street Fighter IV (برای پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی) و hoenix Wright: Ace Attorney Trilogy HD (برای 3DS) ثابت است و بازی Dead Rising 3 (برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی) که فروش آن در آخرین گزارش مالی بیش از یک میلیون نسخه بوده است، همچنان به خوبی پیش می‌رود. در این بازه‌ی زمانی هیچ بازی بزرگی توسط ما منتشر نشده است، بنابراین تمرکز فروش ما بر روی عناوینی که در گذشته عرضه شده‌اند، خواهد بود. در این حین، فروش بازی آنلاین Monster Hunter Frontier G (برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن ویتا و Wii U) راضی‌کننده بوده است. به دلیل نبود بازی بزرگ و گزارش فروش بازی‌های قدیمی، تا پایان ماه سپتامبر، سود خالص کمپانی کافی نبوده است ولی با این حال، عنوان Monster Hunter 4 (برای 3DS) همچنان مناسب بوده است. علاوه بر این، فروش دیجیتالی محصولات شرکت افزایش یافته است.

به دلیل کاهش فروش، Capcom مبلغ 76.7 میلیون دلار از دست داده است. با این حال این ضرر کمتر از چهار ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی است. کپکام در تعطیلات سال نوی میلادی امسال بازی بزرگی ندارد و alas: Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy تنها بازی است که در این بازه‌ی زمانی در کشورهای غربی منتشر خواهد شد. Resident Evil: Revelations 2 و Deep Down دو عنوان بزرگ این کمپانی هستند که در سال 2015 منتشر خواهند شد. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده