نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰

قانون کپی‌رایت مانع طراحی واقعی کلیسای نوتردام در Assassin’s Creed: Unity شده است

امکان بازسازی واقعی کلیسای نوتردام در بازی Assassin’s Creed: Unity برای استودیوی Ubisoft Montreal وجود نداشته است.
اجرای این کار نه تنها باعث به وجود آمدن مشکلاتی در گیم‌پلی می‌شده، بلکه این کلیسا دارای قانون کپی‌رایت خاصی هم است که مانع طراحی واقعی آن در بازی‌های ویدیویی می‌شود. کرولاین میوسه (Caroline Miousse)، طراح مراحل Assassin’s Creed: Unity اذعان داشت اولین کاری که تیم وی برای ساخت پاریس کرده است، تحقیق و جست و جو برای حق نشر و ساخت مناطق مهم این شهر بود:
به دلیل قانون کپی رایت، ما نتوانستیم برخی موارد را به شکل واقعی آن‌ها بازسازی کنیم. به عنوان مثال، زمانی که من به کلیسای نوتردام نگاه می‌کنم، حس می‌کنم در حال نگاه کردن به یک شاهکار هستم. ما حق طراحی آن را به صورت واقعی در بازی نداشتیم، اما در بازسازی آن سعی کردیم زمانی که به این کلیسا نگاه می‌کنید حسی واقعی به شما دست دهد. ما ظاهر عمومی آن را شبیه شکل واقعی آن نگه داشتیم و زمانی که شما وارد آن شوید، متوجه خواهید شد طراحی آن شبیه طراحی‌های امروزی نیست.
تفاوت‌های دیگری در طراحی دنیای بازی وجود دارد که کمتر مربوط به قانون کپی‌رایت بوده و بیشتر به جذاب بودن بازی ارتباط دارد. طراحی پایه‌های این کلیسا شبیه شکل‌های امروزی است، اما این شباهت زیاد عمیق نیست و برای طراحی آن از چوب استفاده نشده است. اعضای یوبی‌سافت تلاش کردند تا این قسمت را مثل طرح‌های امروزی بازسازی کنند، اما در این بین مشکلاتی هم وجود داشته است:
پایه‌های کلیسا در ابتدا از چوب بازسازی شده بود و در واقع زیاد جالب از آب در نیامده بود. فکر کنم طرفداران زیاد از آن خوششان نمی‌آمد. کلیسای نوتردام یکی از بخش‌های اصلی پاریس است. با دیدن این کلیسا سریعا آن را شناسایی خواهید کرد و یکی از ارکان اصلی آن پایه‌ها و ستون‌های بسیار بلند آن است. دو برج بزرگ آن هم قابل شناسایی است، اما ستون‌ها بلندترین نقطه‌ی نوتردام هستند. ما نمی‌خواستیم بازیکنان فرصت بالا رفتن از آن و دیدن پاریس از آن نقطه را از دست بدهند.
فضای داخلی کلیسا هم دست‌خوش تغییراتی شده است:
ما بخش‌های جدیدی را در قسمت بالای آن اضافه کردیم.
هدف از انجام این کار، آزادی بازیکنان در زمان راه رفتن بر روی سیم‌ها و کابل‌ها بوده است. بزرگترین شهری که تا به حال در این فرنچایز ساخته شده، متعلق به پاریس و Assassin’s Creed: Unity است. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده