// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳

مایکروسافت و صحبت هایی در مورد احتمال ساخت Minecraft 2

پس از صحبت‌ها و شایعه‌های متفاوت رسانه‌های حوزه گیم در مورد ساخت نسخه دوم از بازی بسیار محبوب Minecraft، بالاخره فیل اسپنسر، مدیر بخش سرگرمی‌های مایکروسافت (ایکس‌باکس)، در این مورد مصاحبه‌ای کوتاه داشته است.
با زومجی همراه باشید.   تقریبا یک ماه از خرید استودیوی سوئدی Mojang با مبلغ 2.5 میلیارد دلار توسط مایکروسافت می‌گذرد و عده زیادی منتظر هستند تا ببینند ایکس‌باکس چگونه می‌تواند این مجموعه‌ی محبوب را که در پلتفرم‌های مختلفی هم عرضه شده است، گسترش دهد. بدون شک اولین نکته‌ای که به ذهن هر کسی می‌رسد، ساخت نسخه دوم این عنوان است ولی فیل اسپنسر بر این عقیده است که در حال حاضر بهترین کار، فراهم کردن نیازهای تیم سازنده و پشتیبانی از تمامی مخاطبان این عنوان در کلیه پلتفرم‌ها خواهد بود.
این یک موقعیت بسیار عالی‌ است که ما این بازی و سازندگان آن را در کنار خود داریم. من عاشق همه کسانی هستم که Minecraft بازی می‌کنند. چه مرد، چه زن، چه جوان، چه پیر. Minecraft چیزی‌ است‌ که در خیلی از نمایشگر‌های مردم زنده است. ما دوست داریم تا بر تعداد آن بیافزاییم.
یکی از اقداماتی که مایکروسافت می‌تواند برای افزایش لذت تجربه این عنوان به کار برد، یکپارچه‌سازی تمامی نسخه‌ها در پلتفرم‌های مختلف بر روی بستر ایکس‌باکس لایو است. تا به امروز یکی از تصمیماتی که به آن فکر می‌کردیم به هرچه بهتر شدن تجربه Minecraft در تمامی پلتفرم‌ها کمک کند، استفاده از بستر ایکس‌باکس لایو است.او همچنین افزود:
در حال حاضر اگر من بخواهم بازی را بر روی PC تجربه کنم، به راحتی قابلیت دسترسی به سرور‌های ماد را دارم ولی بر روی کنسول‌ها و نسخه‌های موبایلی این عنوان، چنین چیزی فراهم نیست. ما به دنبال این هستیم تا یک راه مطلوب برای یک پارچه‌سازی این بازی بیابیم. اگر ما بتوانیم چنین چیزی را فراهم کنیم، هم به گسترش این فرانچایز کمک کرده‌‌ایم، هم به تعداد پلتفرم‌هایی که این بازی در آن‌ها اجرا می‌شوند، افزوده‌ایم.
این درحالی است که مایکروسافت اعلام کرد خود را متعهد می‌داند تا پشتیبانی از این بازی را روی پلتفرم‌های مختلف حتی پلی‌استیشن‌3 ، پلی‌استیشن‌4 و پلی‌استیشن‌ ویتا متوقف نکند و اسپنسر هم این را اعلام کرد که این پلتفرم‌ها، جزئی از پروژه احتمالی همگام سازی بر پایه‌ی ایکس‌باکس لایو محسوب شوند. در مورد ساخت دنباله یا شماره دوم برای این عنوان محبوب، اسپنسر صحبت‌هایی انجام داد:
هنوز هیچ تصمیمی برای ساخت Minecraft 2 گرفته نشده است و هیچ نظری برای ساخت آن نیست که بتواند ما را ترغیب کند. جامعه‌ی Minecraft چیزی از جوامع دیگر کم ندارد. ما در حال بررسی نظرات و پیشنهادات هستیم تا به جایی برسیم که نیازهای خود را فهمیده و بعد دست از این کار بکشیم و به دنبال ساخت نسخه بعدی برویم. او در ادامه گفت: "البته این صحبت من بدان معنا نیست که چیزی که می‌سازیم، ۱۰۰ درصد طبق میل طرفداران است چون هرگز نظرات همه با هم یکسان نیست. در حال حاضر تنها تمرکز ما بر این است تا بفهمیم مخاطبان و تمام کسانی که با این بازی سر و کار دارند، چه چیزی از ما می‌خواهند تا ما بتوانیم با توجه به این نکات، به هرچه گسترده شدن بازی کمک کنیم.
گیم اسپات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده