عضو تحریریه
سارا مرتضوی
تهران، تهران
درباره من:
عضویت: شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶
@mohamad_maldini
سلام، ممنون از خودت که میخونی. نه اون مقاله رو فراموش نکردم اتفاقا، فکر میکنم نهایتاً یک قسمت یا دو قسمت ازش مونده باشه. حتما بهزودی میرم سراغش.
آنچه باید از داستان بازی Psychonauts بدانیم
@Bob
ممنون که خوندی. توضیحات مفصل دو نسخه از بازی به این دلیل آورده شده که بدونیم وقایع داستانی دقیقاً کجای بازی و به چه شکلی و تحت چه دیالوگهایی به مخاطب منتقل شده. علاوه بر این سعی کردم در بخش دوم توضیحات مفصلتری هم اضافه کرده باشم که که وقت خواننده هدر نره.
مروری بر داستان بازی های پورتال
@max
درواقع اپرچر کلی محصول داشته که پورتالگان فقط یکی از اونها بوده. برای کنترل کیفی همه این محصولات، بهشکل دورهای آزمون برگزار میکردن. زمانی که آزمایشا با پورتالگان انجام میشه، هدف (مثلاً) تست قدرتها و تواناییهای پورتالگانه تا بتونن بالاخره براش کاربردی تعریف کنن. دلیلی که در ظاهر مطرح میشه، این بوده.
مروری بر داستان بازی های پورتال
@safaso
خلاقیتتون رو برای پرسیدن «پس ریلود چی شد بالاخره» دوست دارم :دی یه مدتی سرمون شلوغه بچهها، اگر که خلوتتر شدیم و مشکلات رفع شد، حتما برمیگردیم.
مروری بر داستان بازی های پورتال
@max
ببین، اون زمانی که سازمان از داوطلبین برای شرکت تو آزمونها دعوت میکرده (که میشه سالهای پیش از گلادوس)، آزمونها انقدر طولانی نبوده. درواقع اون بخش عظیمی که تو نسخه دوم و در قالب تستهای قدیمی سازمان میبینیم، هرکدوم تو یه ساختمون با ورودی مجزا برگزار میشدن. یعنی شما اگر دهه پنجاه یا شصت یا هفتاد داوطلب میشدی، صرفا تو دو سه تایی از این تستهای مربوط به همون سال شرکت میکردی. اینکه میبینی ما همه تستها رو میریم، برای اینه که بازی داره صرفاً سیر تکاملی آزمونهای سازمان رو نشونمون میده. و بازهم میگم این سالها کیو جانسون داشته ژلهای رنگیش رو امتحان میکرده، هر دوره یک ژل جدید اضافه میشه (نارنجی، آبی و درنهایت سفید)، که برای تست این ژلها شما به پورتالگان هم احتیاج داشتی. ولی آزمونها نهایتن یک یا دو اتاق بوده و آخرش هم سوژه تست رو (اگر که نمرده بود) ولش میکردن که از سازمان خارج بشه.
حالا زمانی که گلادوس میاد سرکار، اون خب رویه متفاوتی داشته. قصد گلادوس اینه که تا ابد از سوژههای محدودی که در اختیار داره تست بگیره و در آخر هم نمیذاره کسی از سازمان خارج بشه. (دقت کن که اینجاها دیگه کسی داوطلبانه شرکت نمیکنه، گلادوس یک عده رو گیر انداخته و هی تستشون میکنه، و شاید هم حتی کلونشون کرده باشه.) اینه که تستهای طولانی گلادوس تو نسخه یک و دو رو هم میشه اینجوری توجیه کرد.
مروری بر داستان بازی های پورتال
یه مصاحبه کوتاهی هست تو یوتوب از میاموتو. کانن اوبرایان ازش دوتا سوال میپرسه: میگه شما چرا انقدر گیر دادی به قارچ، و سوال دوم اینه که چرا همه کاراکترای بازیهات سیبیل دارن. میاموتو برای دومی میگه اون زمانی که ماریو رو برای اولینبار طراحی کردیم، چون پیکسلی بود، فاصله دماغ و دهنش رو نمیتونستیم درست نشون بدیم، برای همین براش سیبیل گذاشتیم. به سوال اولم جواب نمیده : )
لولهکش قارچخور: فلسفهی دنیای عجیب و غریب بازیهای سوپر ماریو چیست؟
@GOTFAN
اتفاقا دارم مینویسم : )
ریلود سی و دوم: مروری بر مجموعه بازی های پورتال
@Dadash Gamer
احتمالا که میخواستی شوخی کرده باشی، ولی ایشالا به روزی یاد بگیری شما حق نداری اینجا به کسی فحش بدی دوست من :)
ریلود بیست و هشتم: مروری بر مجموعه بازی های Sonic
@Dadash Gamer
رزیدنت ایول سال ۲۰۰۵ عرضه شده، انتهای مطلب هم نوشته بودم که تو قسمت بعد میریم سراغش :)
اولینها در تاریخ بازیهای ویدیویی: سالهای آغازین دهه ۲۰۰۰ میلادی
@پنگوئن گیمر(سم جدید)
درسته، از رو همون ورداشتن اتفاقا :)
اولینها در تاریخ بازیهای ویدیویی: سالهای آغازین دهه ۲۰۰۰ میلادی