@fir3hand دلیلی وجود نداره؟ کارم اینه دوست من. کارم اینه بازیهارو بازی کنم، (اگر نسخه قدیمی داشت) با قدیمیهاش مقایسه کنم، نقاط قوت و ضعفشو پیدا کنم، برم راجع بهشون بخونم، نظر ده نفر دیگهرم بشنوم، با چند نفری که میدونم دانشش رو دارن بحث کنم، به یه نتیجهای برسم، بعد بیام منتقل کنم.. کارم همینه اصلن، پولم بهم میدن تازه براش : )
@Uchiha Itachi دعوا داری؟ طلبکاری از ما؟ حقت رو خوردیم فرار کردیم مثلا؟ محض اطلاع محض اطلاع! اتفاقاً شما اصلا نه به حرفای ما تو برنامه دقت کردی، نه کامنت من رو درست خوندی. حقیقتن، نه وقتش رو دارم هزاربار یه حرف رو تکرار کنم و نه حوصلهاش رو. لذا، هرجور راحتی فکر کن دوست من، آره ما یه مشت فن متعصب نوستالژی زدهایم که نمیدونم بنا به چه دلایلی! میخوایم کپکام رو هِیت کنیم! آره همینه اصلا. به هیچوجه هم دلیلش نمیتونه این باشه که سی ساله داریم بازی میکنیم، برخلاف دوستان تازه از راه رسیده استودیوهای بازیسازی رو از روز اول میشناسیم، و میدونیم چندساله چه کاسبیای راه انداختن و دارن به ریش ملت میخندن. ما با این سن و سالمون حال نمیکنیم مضحکه یه مشت استودیو بازیسازی پولپرست شیم، عدهای ولی گویا هیچ مشکلی ندارن هرجوری باهاشون رفتار شه. بسیار هم عالی.
ریمیک مکسپین نگرانی هم داره و من متاسفانه خوشبین نیستم اصلا. حجم زیادی از محتوای مکس پین یک الان دیگه از دید دوستان منشوریه، جوکها و شوخیهای اون بازی رو الان کسی حتی متوجه هم نمیشه، گیمپلی بازی هم که صد در صد منسوخ شده. اینه که بعید میدونم استانداردی بالا ببرن دوستان :))
@SaeedAkbariii سلام و ممنون از نظر شما. از نظر بنده اما، بازی رزیدنت ایول چهار اورجینال، بازی کامل و بینقصی بود و نیازی به نسخه بازسازی نداشت. ازونجایی که درکی از گرافیک هم ندارم خوشبختانه، برای همین نمیدونم از چه چیز این نسخه بازسازی باید تعریف کنم؟ که تمام خوبیهاش به نسخه اورجینال بازی برمیگرده و تغییراتِ گیمپلیای که هم اعمال شده، صرفاً بالانسِ بیعیب و نقصِ بازی اصلی رو بهم زده. هرچند با تمام این اوصاف بازهم عقیده دارم این نسخه از بازی، بین نسخههای بازسازی شدهی موخر رزیدنت، نسخه بهتریه چون کمترین تغییر رو دیده. و تغییراتی که لزوما از دید من به بهتر شدن بازی هم کمک نکردن، صرفا بازی رو برای «خریداران» بیشتری در دسترس کردند. ازونجایی که این در دسترسبودن برای کپکام، معمولاً بهمعنای سادهتر کردن بازیهای قدیمیشه، برای همین این تغییرات رو اگر که پسرفت حساب نکنیم، حداقل لایق تعریف و تمجید هم نمیدونیم : )
@Uchiha Itachi «بازی حدودا 20 سال پیشی با تانک کنترل چرا ریمیک نخواد؟»
کِی و کجا گفتیم ریمیک نمیخواد؟ بنده صدبار تاکید کردم مکانیزم دوربین ثابت و تنککنترل، آوتدیت شده! مشکل اینجاست وقتی کپکام نسخه دوم رو ریمیک کرده، دیگه حال و حوصله نداشته به سبک قدیم، یک بازی سروایولهارر درست و حسابی بذاره جاش! صرفا یه بازی اکشنِ معمولی ساخته، همین. بنده گفتم وقتی مکانیزمهای بازیت اوتدیت شده و دیگه کار نمیکنه (برخلاف بازیهایی مثل شدو آو کلوسوس و لینکز اویکنینگ و رزیدنت چهار) بکوب و از اول بساز دوباره، ولی بساز! مثل کاری که ایدسافتور با دووم کرده، دوباره همهچیز رو ساخته. نه اینکه فقط از اسم و لوکیشنهای یه بازی استفاده کنی و پول به جیب بزنی و خوشحال باشی!
@silco یک بازی ویدیویی باید روی درجه سختی نرمال هم چالش داشته باشه، رزیدنت چهار اورجینال داره، ریمیک روی نرمال چالشی نداره. (مقایسه بفرمایید با بازی مدرنی مثل دومایترنال، که حتی درجه سختی ایزی بازی هم چالش داره و تموم کردنش کار هرکسی نیست.) ما از آسونی بازی ناراحت نیستیم، از آسونتر شدن بازیها بهطور کل ناراحتیم. از اینکه تصور دیفالت یک بازیساز از گیمر این دوره و زمونه، آدمیه که کوچیکترین سختی و چالشی هم نباید بکشه، باید همهچیز بهش گفته بشه، باید پازلا آسونتر شده باشه براش، باید آپگریدای سلاحها رو بهش بفروشی چون حوصله نداره وقت بذاره و .... از این ناراحتیم. شما نیستید، ما هستیم. برای آینده صنعت گیم نگران هستیم :) (اون دکمهزنیهایی هم که گفتی، رزیدنت چهار یکی از نمونههای خوب QTE بین بازیهای ویدیویی زمان خودش بود. در حقیقت اون دکمهزنیها رو هم متحول کرده بود!)
@Ninja بستگی داره، اگر بخوای کالکشن بازی رو کامل کنی، گمونم بیشتر از سی چهل ساعت وقت بخواد. چون هر پلیتروی بازی نیم ساعت زمان میبره، تازه با احتساب اینکه اون ران رو بتونی با موفقیت تموم کنی. اینه که خیلی به بازیِ شما هم بستگی داره :)
نظر
@fir3hand
دلیلی وجود نداره؟ کارم اینه دوست من. کارم اینه بازیهارو بازی کنم، (اگر نسخه قدیمی داشت) با قدیمیهاش مقایسه کنم، نقاط قوت و ضعفشو پیدا کنم، برم راجع بهشون بخونم، نظر ده نفر دیگهرم بشنوم، با چند نفری که میدونم دانشش رو دارن بحث کنم، به یه نتیجهای برسم، بعد بیام منتقل کنم.. کارم همینه اصلن، پولم بهم میدن تازه براش : )
نظر
@Uchiha Itachi
دعوا داری؟ طلبکاری از ما؟ حقت رو خوردیم فرار کردیم مثلا؟ محض اطلاع محض اطلاع! اتفاقاً شما اصلا نه به حرفای ما تو برنامه دقت کردی، نه کامنت من رو درست خوندی. حقیقتن، نه وقتش رو دارم هزاربار یه حرف رو تکرار کنم و نه حوصلهاش رو. لذا، هرجور راحتی فکر کن دوست من، آره ما یه مشت فن متعصب نوستالژی زدهایم که نمیدونم بنا به چه دلایلی! میخوایم کپکام رو هِیت کنیم! آره همینه اصلا. به هیچوجه هم دلیلش نمیتونه این باشه که سی ساله داریم بازی میکنیم، برخلاف دوستان تازه از راه رسیده استودیوهای بازیسازی رو از روز اول میشناسیم، و میدونیم چندساله چه کاسبیای راه انداختن و دارن به ریش ملت میخندن. ما با این سن و سالمون حال نمیکنیم مضحکه یه مشت استودیو بازیسازی پولپرست شیم، عدهای ولی گویا هیچ مشکلی ندارن هرجوری باهاشون رفتار شه. بسیار هم عالی.
نظر
@h.abd
ممنون که متوجه منظور ما شدی :دی
ریمیک مکسپین نگرانی هم داره و من متاسفانه خوشبین نیستم اصلا. حجم زیادی از محتوای مکس پین یک الان دیگه از دید دوستان منشوریه، جوکها و شوخیهای اون بازی رو الان کسی حتی متوجه هم نمیشه، گیمپلی بازی هم که صد در صد منسوخ شده. اینه که بعید میدونم استانداردی بالا ببرن دوستان :))
نظر
@SaeedAkbariii
سلام و ممنون از نظر شما.
از نظر بنده اما، بازی رزیدنت ایول چهار اورجینال، بازی کامل و بینقصی بود و نیازی به نسخه بازسازی نداشت. ازونجایی که درکی از گرافیک هم ندارم خوشبختانه، برای همین نمیدونم از چه چیز این نسخه بازسازی باید تعریف کنم؟ که تمام خوبیهاش به نسخه اورجینال بازی برمیگرده و تغییراتِ گیمپلیای که هم اعمال شده، صرفاً بالانسِ بیعیب و نقصِ بازی اصلی رو بهم زده. هرچند با تمام این اوصاف بازهم عقیده دارم این نسخه از بازی، بین نسخههای بازسازی شدهی موخر رزیدنت، نسخه بهتریه چون کمترین تغییر رو دیده. و تغییراتی که لزوما از دید من به بهتر شدن بازی هم کمک نکردن، صرفا بازی رو برای «خریداران» بیشتری در دسترس کردند. ازونجایی که این در دسترسبودن برای کپکام، معمولاً بهمعنای سادهتر کردن بازیهای قدیمیشه، برای همین این تغییرات رو اگر که پسرفت حساب نکنیم، حداقل لایق تعریف و تمجید هم نمیدونیم : )
نظر
@Uchiha Itachi
«بازی حدودا 20 سال پیشی با تانک کنترل چرا ریمیک نخواد؟»
کِی و کجا گفتیم ریمیک نمیخواد؟ بنده صدبار تاکید کردم مکانیزم دوربین ثابت و تنککنترل، آوتدیت شده! مشکل اینجاست وقتی کپکام نسخه دوم رو ریمیک کرده، دیگه حال و حوصله نداشته به سبک قدیم، یک بازی سروایولهارر درست و حسابی بذاره جاش! صرفا یه بازی اکشنِ معمولی ساخته، همین.
بنده گفتم وقتی مکانیزمهای بازیت اوتدیت شده و دیگه کار نمیکنه (برخلاف بازیهایی مثل شدو آو کلوسوس و لینکز اویکنینگ و رزیدنت چهار) بکوب و از اول بساز دوباره، ولی بساز! مثل کاری که ایدسافتور با دووم کرده، دوباره همهچیز رو ساخته. نه اینکه فقط از اسم و لوکیشنهای یه بازی استفاده کنی و پول به جیب بزنی و خوشحال باشی!
نظر
@silco
یک بازی ویدیویی باید روی درجه سختی نرمال هم چالش داشته باشه، رزیدنت چهار اورجینال داره، ریمیک روی نرمال چالشی نداره. (مقایسه بفرمایید با بازی مدرنی مثل دومایترنال، که حتی درجه سختی ایزی بازی هم چالش داره و تموم کردنش کار هرکسی نیست.)
ما از آسونی بازی ناراحت نیستیم، از آسونتر شدن بازیها بهطور کل ناراحتیم. از اینکه تصور دیفالت یک بازیساز از گیمر این دوره و زمونه، آدمیه که کوچیکترین سختی و چالشی هم نباید بکشه، باید همهچیز بهش گفته بشه، باید پازلا آسونتر شده باشه براش، باید آپگریدای سلاحها رو بهش بفروشی چون حوصله نداره وقت بذاره و .... از این ناراحتیم. شما نیستید، ما هستیم. برای آینده صنعت گیم نگران هستیم :)
(اون دکمهزنیهایی هم که گفتی، رزیدنت چهار یکی از نمونههای خوب QTE بین بازیهای ویدیویی زمان خودش بود. در حقیقت اون دکمهزنیها رو هم متحول کرده بود!)
پست
یکشنبه, ۲۷ فروردین ۰۲, ۲۱:۰۰نظر
@محمدرضا صادقی
واضح نیست ایده مال کیه؟ :)))
نظر
@immortal
آره هنوزم هست. اینجا میتونید تحت وب بازیش کنید:
https://poncle.itch.io/vampire-survivors
نظر
@Ninja
بستگی داره، اگر بخوای کالکشن بازی رو کامل کنی، گمونم بیشتر از سی چهل ساعت وقت بخواد. چون هر پلیتروی بازی نیم ساعت زمان میبره، تازه با احتساب اینکه اون ران رو بتونی با موفقیت تموم کنی. اینه که خیلی به بازیِ شما هم بستگی داره :)