عضو تحریریه
علی گودرزی
تهران، تهران
درباره من:
Buried underground but i'll keep coming
Buried underground but i'll keep coming
عضویت: جمعه, ۰۵ تیر ۱۳۹۴
نظر
@The lethal protector
برام جالبه چطور تصویرسازیهای یه بازی جهانباز که داره همزمان چهارتا پلیر آنلاین رو تو نقشهاش (که دو برابر گاتهام تو آرکام نایت هست) پیادهسازی میکنه رو با یه ویدیوگیم کاملا سینگلپلیر آفلاین مقایسه گرافیکی میکنن. و جالبتر اینکه چطور این سوال رو از خودتون نپرسیدین و دارین ادله خودتون رو بر پایه یه قیاس غلط پایهگذاری کردین؟
ویدیو بررسی کمی و فنی دیجیتال فاندری رو پس ببین حتما که تنها بررسی قابل استناد در حوزه شاخصهای فنی بازیها به حساب میاد.
البته چون از بازی خیلی راضی بوده ممکنه تماشاش ناراحتکننده باشه :))
پست
شنبه, ۲۱ بهمن ۰۲, ۲۱:۰۰نظر
@soroosh
مرسی از کامنتت سروش.
نظرت بهشدت محترمه. تعاریف مطرح شده حقایقی هستن که باید ذکر میشن و بیشتر هم میشد درموردشون صحبت کرد؛ مخصوصا پیرامون محیط بازی و طراحی هنری/فنی تحسینبرانگیزش. امیدوارم شما هم اثر رو حداقل ۵۰ ساعت تجربه کرده باشین، در غیراین صورت غلو شده بودن تعاریف رو نمیتونم ازت بپذیرم. با احترام.
البته فراز عزیز هم بازی رو تجربه کردن حدود ۱۰ ساعت. اگر اثر رو تجربه کرده باشی احتمالا در جریان هستی که سفتون هیل و جیمی واکر بهعنوان کارگردان خلاق و اعضای تیم نویسندگی محصول ذکر شدن. و تا پایان پروژه در روند تولید همراه بودن طبق گفته رسمی استودیو. ممنون که پیگیر هستی. دمت بهشدت گرمه ❤️
نظر
@wubba lubba dub dub
عزیزی. دمت گرم بابت وقتی و انرژی که گذاشتی و کامنت ارسال کردی برای این مطلب ❤️❤️
ببین بهصورت کلی برداشتم از کامنتات اینه که چرا مرگ کاراکترها اون حس باشکوه و قهرمانانه نداره. این موضوع رو با بقیه بچهها بحث کردیم دیشب که قصهگویی تو مدیای جوخه انتحار، چه کامیک باشه چه فیلم یا سریال (که فیلم سوساید اسکواد و سریال پیسمیکر جیمز گان مثالهای شدیدا واضح هستن) درباره بهپائین کشیدن ابرقهرمانهای معروف (از جمله لیگ عدالت) توسط خلافکارهای درجه سه و چهار و تحقیر قهرمانهاس.
مشخصا از نظر احساسی بخوایم بهش نگاه کنیم اره حس بیاحترامی میده و ممکنه ناراحت بشیم، از طرفی خب این طبیعت قصهگویی در مجموعه سوساید اسکواد بهحساب میاد. تو کامیک و فیلم و حالا گیم سوساید اسکواد قهرمانها تحقیر میشن و تا حد خلافکارهای درجه چندمی میآن پایین. ماهیت این مجموعه همینه. چنین چیزی توی بازی سوساید اسکواد وفاداری به منبع اقتباسه، نه پایمال کردن میراث آرکام و چنین مواردی.
و کما اینکه خودت هم اشاره کردی، تمرکز کاتسینهای باسفایت فلش به این موضوع که اون حالا ده تا انگشت داره، تمرکز کاتسین مرگ گرینلنترن به پرتاب شدن حلقهاش تو آب (درحالی که حلقه باید با سرعت نور به فضا برمیگشت) و زمانی که واندروومن با کریپتونایت به سوپرمن آسیب میزنه اما سوپرمن زنده میمونه و دایانا میگه «اون نباید زنده میموند» بازی رسما داره داد میزنه که این صحنهها مشکوکن و مخاطب باید بهشون شک کنه. کاشت و برداشتهای داستانی که قبلا هم تو کامیکهای دیسی بارها تکرار شدن.
نظر
@MAX
سلام MAX دمت گرم بابت وقتی که گذاشتی و کامنت دادی. کارت درسته.
ببین هم تو این ویدیو و حتی پیشنمایشی که برای بازی نوشتم چندین بار از تکراری بودن مراحل گفتم و تو بررسی هم از بزرگترین نقاط ضعف بازی حسابش کردم. بله بازی بهشدت سرگرمکننده و اعتیادآوره از طرفی دیگه این فان بودنش نمیتونه تا ۲۰۰ ساعت محتوای تکراری رو کاور بکنه.
در مورد نقدها و مثلا آیجیان. زمانی که IGN بر خلاف «توافق عدم افشا/NDA» شرکت وارنر اومد و توی پیشنمایش سوساید اسکواد بازی رو رسما نقد کرد، از همون موقع مشخص بود یه جار کار میلنگه. وقتی یه رسانه تا این حد قانون رو زیرپا میذاره و غیرحرفهای عمل میکنه (فلشبک به نقد شدیدا ضعیف آیجیان از دثاسترندینگ) خب یعنی یه جای کار ایراد داره. بعد مثلا آیجیان میاد از قصه و گیمپلی و موزیک و گرافیک تعریف میکنه و بهبازی میده ۵.
خودت میدونی که بازی از چهارتا محور قصه، گیمپلی، جلوههای صوتی/موزیک و بصری/گرافیک فنی/هنری/تصویرسازی/رابطکاربری تشکیل میشه. بعد وقتی یه رسانه (نه صرفا آیجیان) میاد قصه، گیمپلی، موزیک/صداپیشگی و گرافیک بازی رو تحسین میکنه چطوری میتونه بهاون اثر ۵ بده؟ مشخصا یهجار کار میلنگه و نظر بازیکنا تو جاهایی مثل استیم (که اساتید میگن برادران وارنر داره نمرات منفی رو ازش پاک میکنه)، استور ایکسباکس و پلیاستیشن قابل استنادتر میشن نسبتبه مدیایی که روی موج پر از کلیک این بازی سوار میشه.
نظر
@shakbari
گمیر نیستم استاد. اسمم علیئه :)))) منم دوستت دارم❤️❤️
نظر
@Thom Yorke
بله بله در جریانم. شاید برات جالب باشه که بدونی این کمپانی ثالث در ساخت آلن ویک ۲، گاد آو وار رگناروک و اسپایدرمن ۲ هم دخیل بوده :)) الان فعلا اینترنت دوست داره روی همکاری این شرکت با راکاستدی مانور بده که قابل انتظاره.
ببین کار برای راکاستدی قطعا بهجای باریک میکشه. مثل روز روشنه. اما تنها جامعه مثبت به بازی دقیقا کامیونیتی بازیکناشن. میتونی ردیت رو چک بکنی.
در جواب بهکامنت بچهها هم گفتم این موضوع رو که اسم بازی سوساید اسکواده و طبیعتا یکی از اساسیترین مولفههای قصهگویی در این مجموعه، دست انداختن لیگ عدالت و تحقیر/پارودی اوناس. سمت کامیک بخوام برم که کوهی از مثال پیدا میشه، مثال دم دستی میزنم که ساده باشه؛ همین فیلم اخیر جیمز گان که توش کاراکتر بلاد اسپورت با یه گلوله کریپتونایتی سوپرمن رو فرستاده بود کما یا سریال پیسمیکر که تو قسمت آخرش تمام اعضای لیگ عدالت رو به سخره میگرفت. روایت قصه سوساید اسکواد اگه با تمسخر لیگ عدالت یا چنین مواردی همراه نباشه یه چیزیاش کمه. پیشنهاد میکنم کامیکهای سری Rebirth از جان کینگ و جاشوا ویلیامسون رو بخونین.
چرا کینگ شارک تونسته از حلقه گرین لنترن استفاده کنه؟ چرا فلش اصلی وقتی یک انگشتش قطع شده میره و بعد با ده انگشت برمیگرده یا چرا کریپتونایت سبز روی سوپرمن کار نمیکنه؟ واضح نیست که این مرگها بینهایت مشکوک و عجیبن و داریم با کلون لیگ عدالت مبارزه میکنیم؟ متاسفانه تو یوتیوب و توییتر به این نتیجه نرسیدن اساتید :))
در مورد گیمپلی بهنظرم زمانی که بازی رو تجربه کردین در موردش فنی بحث کنیم. که احتمالا هم تجربهاش نکنی و اوکیه کامل. دمت گرم بابت کامنت ❤️
نظر
@Alband
عزیزی Alband من مخلص خودت و همه بچهها هستم بهشدت ❤️❤️ خیلی گلی.
ببین جدا از موضوعاتی مثل فمنیسم و LGBT و این ترندهای اینترنتی که داره تلاش میشه تا بهاین بازی نسبت داده بشه و اگر بازی رو تجربه کرده باشی میبینی که چنین مسائلی اصلا بهاین اثر ارتباط چندانی نداره (به جز یه سری ایستراگ پرچم و این چیزا) حرف من اینه که بازی سوساید اسکواد یه ویدیوگیم بسیار فانه. این لحن دست انداختن لیگ عدالت و مسخره کردنشون همیشه بخشی از داستانسرایی قصههای سوساید اسکواد بوده. از کامیکهاش بگیر تا فیلمهایی که ازش ساختن، همین فیلم اخیر جیمز گان یا سریال پیسمیکر، تمسخر لیگ عدالت و لحن دیوانهوار حاکم بر قصه این مجموعه یکی از نکات اصلی قصهگویی سوساید اسکواده و باید باشه. و بماند که ما تو این بازی اصلا با لیگ عدالت طرف نیستیم که بحثش گستردهتره.
دو دقیقه اگر بیخیال بحثهای لگبت و فلان که بشیم، و فنی بخوایم بحث کنیم، با یه محصول فان طرفیم که از گیمپلی و گانپلی خوشساخت و سرگرمکننده و تنوع گیمپلی که هر شخصیت با خودش میاره و کلی شاخص فنی دیگهای که در اون درست پیاده شدن میشه حرف زد و بحث کرد. و بله نقاط فنی منفی هم تو بازی قطعا وجود داره و از ارزش محصول کم میکنه. من پایه بحث فنی هستم چه با خودت یا بقیه بچهها.
اگر دو دقیقه بیخیال توده محتویات کلیک-محور اینترنتی، توییتری و یوتیوبی و اینستاگرامی بشیم که سازندهشون بهبهای گرفتن کلیک شخص مصرفکننده میخواد هرچیزی رو در مقابل مخاطبش قرار بده و بحث فنی رو کلا بیخیال میشه، اگه با نگاه فنی سراغ محصول بریم خیلی راحت میتونیم نقاط مثبت و منفی اونو ببینیم و درموردشون بحث کنیم. محصولی که قطعا، مطلقا بد نیست و شاخصههای مثتبش هم کم نیستن.
نظر
@SorooshYou
سلام سروش دمت گرم بابت کامنتت. اره دارم بررسیاشو مینویسم. ببین اگر خودت و بچهها یادشون باشه راکاستدی عرضهی بازیهاش عموما با حواشی مختلفی همراهه مثلا زمانی که آرکام نایت عرضه شد، اینترنت پر شده بود از سر و صدای منتقدها و بازیکنها نسبتبه بازی و از پورت مشکلدار پی سی، زورکی بودن بتموبیل و اتفاقات مربوط به آرکامنایت/جیسون تاد بینهایت شاکی بودن. عموما سر و صدای اطراف بازیهای راکاستدی موقع انتشارشون بهقصه اون بازیا برمیگرده که خیلی جسورانه قصه میگن.
درباره بحث هارلی کوئین و تحقیر لیگ عدالت که پیرامونش بحثه. باتوجه به موضوعی که تو نیمنگاه هم اشاره کردم بهش، قصه هارلی توی این بازی و تنفر اون از بتمن، دنبالهایه بر قصه آرکام سیتی و بسته الحاقی «انتقام هارلی کوئین». هارلی بعد از اینکه جسد جوکر رو تو دستای بتمن دید (پایانبندی آرکام سیتی) هیچوقت بیخیال انتقام از بتمن نشد.
چرا مرگ لیگ عدالت دراماتیک نیست؟ نباید فراموش کنیم که اینا اصلا اعضای لیگ عدالت نیستن؛ جوخه انتحار تو این بازی کپیهای لیگ عدالت رو میکشه و از فصل بعد تازه قصه بازیکن و لیگ عدالت شروع میشه که تو سفینه برینیاک گیر افتادن و کلونهای مختلف داره ازشون ساخته میشه. جدا از سرنخهای زیادی که تو قصه و کاتسینهای مرگ لیگ عدالت وجود داره، دیالوگهای مختلفی رو دیتاماینرها از محتویات فصلهای بعدی استخراج کردن که زنده بودن و بازگشت لیگ عدالت رو تایید میکنن. سر همین، ماجراهای هارلی یا لیگ عدالت از نظرم هرگز به LGBT و سایر ترندهای اینترنتی امروز ارتباط پیدا نمیکنن. اره یه سری ایستراگ و پرچم ازشون تو بازی هست که در حد ایستراگه. مثل لست ۲. که نظرم بهاین موضوع نه مثبته نه منفی. Meh
نظر
@هامان
الان بزرگترین مشکل بازی همین یکسان بودن مراحله. فان بودن گیمپلی تا حدی میتونه اینو پوشش بده اما بعد از ۲۰۰ ساعت دیگه تکراری بودن مراحل توی ذوق میزنه و یکی از چیزهایی که از محتویات فصلی بازی انتظار میره، تنوع پیدا کردن مراحله.
کاراکترهای جدید احتمالا ساختار گیمپلی سرگرمکنندهای داشته باشن مثل همین چهارتا کاراکتری که بازی داره و ترکیب مکانیزمهاشون با گانپلی خوبی که بازی داره سرگرمکنندهاس. اما تنوع پیدا کردن بزرگترین چیزیه که از محتویات فصلی انتظار میره. چیزیه که میتونه نظرها رو به بازی بهتر بکنه و اگه تو همین فصل اول که کمتر از یک ماه دیگه شروع میشه نتونن مراحل رو تنوع بدن (چیزی که بازیکنها میخوان) دیگه نجات دادن بازی خیلی بعید خواهد بود.