عضو تحریریه
یونس بهرامی

یونس بهرامی

،
درباره من:
I have never regretted my silence, as for my speech I’ve regretted it many times
عضویت: چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵
54

نگاهی به ظهور و افول زامبی‌ها

زامبی‌ها، نه فقط به معنای مجازی، بلکه به معنای واقعی کلمه هم «زامبی» هستند: مهم نیست اگر هر از گاهی در فرهنگ عامه بمیرند، مهم این است که دوباره از گور بیرون می‌آیند. با نگاهی به ظهور و افول این موجودات همراه زومجی باشید.

110

در جست‌وجوی قدیمی ترین بازی جهان‌ باز تاریخ

اگر به دنبال ریشه‌های بازی‌های جهان‌باز برویم، به کدام بازی خواهیم رسید؟ جواب هر چه باشد، قطعاً سری Grand Theft Auto نمی‌تواند به‌عنوان سنگ‌بنای این مکانیسم معرفی شود. 

47

آثاری که الهام‌بخش Minecraft شدند

چه عواملی باعث شد تا میان انبوهی از بازی‌های بلاک‌باستری پرزرق‌وبرق که صدها نفر روی آن کار می‌کنند، یک بازی مستقل بی‌شیله‌پیله که تنها به‌دست یک نفر ساخته شد این‌چنین به پدیده‌ای بین بازی‌ها و فرهنگ عامه تبدیل شود؟ 

37

وقتی محدودیت‌ها باعث خلاقیت در بازی‌ها شدند

محدودیت‌ها اکثر اوقات باعث قربانی شدن ایده‌های ایده‌پردازها شده‌اند، اما بازی‌سازهایی هم بودند که از این محدودیت‌ها به نفع خود استفاده کردند تا آثار خلاقانه‌تری بسازند. 

87

Half-Life 2 چگونه بخش آموزشی خود را مخفی می‌کند؟

Half-Life 2 قانون «توضیح نده، نشان بده» را نه فقط در داستان خود، بلکه در یکی از ارکان گیم‌پلی‌اش نیز رعایت کرده است و بنابراین می‌تواند سرمشقی برای دیگر بازی‌سازها باشد. 

28

Papers, Please و تجربۀ زیستن در قفس آهنین بوروکراسی

در دنیایی که در آن فقط بمب‌ها بدون ویزا بین این کشور و آن کشور در سفر هستند، متقاضیان انسانی اما برای دو متر جابه‌جایی در یک وجب خاک خدا باید به ارباب‌ها کاغذ و گذرنامه نشان دهند. Papers, Please در حالی بر در می‌کوبد که صدای تکان خوردن‌های «قفس آهنین» شبیه به نفخ صور شده است. کیست این مهمان ناخوانده؟ 

39

Petscop، یک بازی ویدئویی غیر قابل بازی

یک عکس از دو در وجود دارد. با اینکه هیچ‌کس به آن‌ درها دست نزده، اما یکیشان باز است و یکیشان بسته. آیا می‌توانید این معما را حل کنید؟

15

یکی از اعضای سابق Infinite Ward به ریمستر بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 اشاره می‌کند

احتمال ریمستر شدن بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 پیوسته در حال تقویت شدن است. 

12

بتسدا به سرقت ادبی متهم شد

به نظر می‌رسد که یکی از بخش‌های بازی The Elder Scrolls Online که به‌تازگی به آن افزوده شده، به‌شدت از یک بازی رومیزی کپی‌برداری کرده است. 

8

بازی‌های Cyberpunk 2077 و Cyberpunk 2020 در یک جهان مشترک هستند

برخلاف اخبار اشتباهی که پیش‌تر منتشر شده بود، بازی Cyberpunk 2077 و بازی رومیزی و نقش‌آفرینی Cyberpunk 2020 در یک جهان مشترک قرار دارند؛ به این معنا که آن‌چه خواهیم دید، ادامه‌ی داستان گذشته است. 

صفحه ۱ از ۱۶