عضو تحریریه
آریا بهپور
،
درباره من:
عضویت: چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
@محمد ر
سلام محمد عزیز
یه بخشی از این قضایا به حال و هوای عرفانی و معنوی جدایها برمیگرده! یعنی همونطور که گفتی توی دنیایی با اون همه تکنولوژی پیشرفته، شمشیربازی یه ذره بیمفهوم هست ولی جدایها یه حالت درویشمانند(!) و خاصی دارن که استفاده از نیرو و شمشیر و... رو به تفنگ ترجیح میدن.
در مورد اون حرکت وسط شمشیربازی هم باز علتش به مرام و معرفت جدایها و حتی سیتها برمیگرده. یعنی همون سیتهای خبیث هم یه سری اصول و قوانین برای خودشون دارن و این رو یه جور کار زشت و نشونه ضعف میدونن که موقع برخورد دو تا شمشیر، یه دفعه خاموش کنن و دوباره روشن کنن و طرف مقابل سوراخ بشه.
توی کمیکهای جنگ ستارگان یه سری توضیحات در مورد این تکنیک داده شده و اسمش Trakata هست. بعضیها هم سراغ این کار رفتن، ولی اکثر جدایها و سیتها مخالف این قضیه هستن و یه جور حقه ناجوانمردانه میدونن!
پیش نمایش بازی Star Wars Jedi: Survivor | تکامل یک جدای جوان
@Amir Sadeghi
سلام
عجب ماجراهایی بوده و من خبر نداشتم! یعنی اگه واقعاً تیم ویلیتز توی به هم خوردن روابط اعضا و خارج شدن افرادی مثل جان رومرو و ادرین کارمک از اید سافتور نقش داشته، همون صفت مار براش مناسبه. :| باید حتماً بشینم صحبتهای پیترسن رو گوش کنم سر فرصت.
داشتم در مورد این قضیه سرچ میکردم، مثل اینکه چند سال پیش هم امریکن مکگی از ویلیتز بد گفته و لقب Serial Credit Thief رو بهش داده بوده!
نگاهی به خاطرات تیم ویلیتز؛ از ماجراهای id Software تا سیر تحول Doom و Quake
@givxtar
سلام
آره این سیبر اینتراکتیو خیلی بزرگ شده و کلی زیرمجموعه داره. یعنی به جز شعبههای مختلف که با همون نام سیبر بازی میسازن، مثلاً 4A Games (سازنده سری Metro) هم زیرمجموعه سیبر محسوب میشه.
خود سیبر هم که زیرمجموعه گروه امبریسر هست که کارمندهای خیلی زیادی داره و روز به روز بزرگتر میشه.
نگاهی به خاطرات تیم ویلیتز؛ از ماجراهای id Software تا سیر تحول Doom و Quake
@digital_game
سلام!
Alan Wake بازی ترسناک خالص نیست، ولی یه سری المانهای ترسناک داره که اگه درست یادم باشه، بیشتر هم مربوط میشن به همون اوایل بازی. یعنی جلوتر که برین و به فضای بازی عادت کنین، دیگه در اون حد ترسناک نیست.
من خودم زیاد با بازیهای ترسناک رابطه خوبی ندارم و تجربهشون برام سخته، ولی برای Alan Wake مشکل خاصی نداشتم به جز یکی دو بخش کوچیک!
مصاحبه سازندگان ریمیک Resident Evil 4 درباره بخشهای صوتی و موسیقی آن
@pedram alipour
اون Batman: Arkham Knight خیلی چیز جالبی بود!
من بازی رو تموم کرده بودم و میخواستم تیکه اولش (که حالت اول شخص داشت) رو به دوستم نشون بدم. بازی رو شروع کردیم و یه دفعه اون صحنه اومد و... رسماً یه سکته ناقصی کردم!
اگه توی دور اول اتفاق میافتاد، انقدر آدم رو نمیترسوند ولی توی دور دوم چون از قبل مطمئنی خبری نمیشه و انتظارش رو نداری، خیلی شوکه میکنه آدم رو!
تاریخچه نیو گیم پلاس و معرفی بهترین بازیها با این ویژگی
@محمدِ نیکْ حالتِ جھرمی
سلام محمد عزیز
بستگی به خود بازی داره. چون کنترلرهای PSVR2 یه سری قابلیتهای مخصوص مثل ردیابی مسیر حرکت کنترلر و تشخیص حدودی حرکت انگشتها رو دارن، یه سری از بازیهای مخصوص واقعیت مجازی که از این قابلیتها پشتیبانی میکنن حتماً نیاز به این کنترلرها دارن و برای همین توی پکیجش وجود داره.
ولی یه سری از بازیها مثل GT7 که اشاره کردی رو میشه با ترکیب هدست و دوالسنس انجام داد و نیازی به کنترلر PSVR2 نیست (برای GT7 میشه از فرمون هم توی حالت واقعیت مجازی استفاده کرد).
معرفی بازی های زمان عرضه پلی استیشن VR2
@ The man of culture
سلام کیان عزیز
اون طور که فعلاً سایتهای مختلف گفتن، بیشتر از ۲۰ تا جادو توی بازی هست. بعضی جاها تا ۲۴ جادو رو لیست کردن و شاید توی نسخه نهایی از این هم بیشتر بشه.
چند تا از اینا که مهمتر هستن، جاشون از قبل تنظیم شده و نمیشه تغییرشون داد، ولی بقیه رو همون طور که گفتی، میشه شخصیسازی کرد و هر کسی نسبت به سبک بازی خودش و جادوهایی که دوست داره، میتونه یه سری از اینا رو مشخص کنه که وسط بازی راحتتر ازشون استفاده کنه و نیازی به رفتن توی منوهای مختلف نباشه.
یعنی در مجموع تعداد جادوها بیشتر از تعداد جاهای قابل چینش توی گیمپلی هست و یه سری از جادوها که کمتر ازشون استفاده میکنیم، بیرون میمونن که دیگه اون هم به سلیقه گیمرها و مدل بازی کردنشون بستگی داره.
پیش نمایش بازی Hogwarts Legacy | ماجراجویی در هاگوارتز بدون هری پاتر
@Crash bandicoot ( شرمنده از زومجی )
سلام یاسر عزیز. ممنونم از شما و بقیه دوستان.
مروری بر ماجرای کنسولها و بازی های آتاری به مناسبت ۵۰ سالگی این شرکت
@SoroushEs84
سلام سروش عزیز
کنسول عرضه شد و اون اوایل هم یه سری نقد و بررسی ازش اومد که یه عده خیلی انتقاد کردن و یه عده هم بد نگفتن، ولی در مجموع انگار زیاد موفق نبوده.
آخرین آمار رسمی از فروشش هم برای اواخر ۲۰۲۱ بود که بعد از ۶ ماه تونسته بود فقط ۱۰ هزارتا بفروشه.
مروری بر ماجرای کنسولها و بازی های آتاری به مناسبت ۵۰ سالگی این شرکت
@Gordon_Freeman
سلام گوردن فریمن عزیز
ممنون از نکتهای که گفتی. اون رو بهتر بود مینوشتم «بیش از ۶ سال». چون یک ماه قبل از انتشار هیلو 5 (که میشه ۶ سال و ۳ ماه قبل از انتشار هیلو اینفینیت)، یکی از مسئولین 343 گفت که کار روی نسخه بعدی شروع شده و حتی یه بخشهایی از داستان رو هم نوشتن.
البته اون موقع هنوز مراحل اساسی تولید راه نیفتاده بوده، ولی به هر حال یه بخشهایی از کار شروع شده بوده و بعد از انتشار هیلو 5 هم سرعت بیشتری گرفته. هیلو اینفینیت هم اولین بار اواسط ۲۰۱۸ معرفی شد و نماهای جالبی از بازی رو نشون دادن که قدرت موتور Slipspace رو نمایش بدن و وقتی همچین تریلری پخش میشه، یعنی مدتها از شروع تولید بازی گذشته.
در مورد نسخههایی که گفتی هم Halo Wars 2، اصل کارش با Creative Assembly بوده و ساپورت اون دو بازی هم نیازی به تیم اصلی 343 نداشته و این جور وقتها تیمهای فرعی مشغول ساپورت میشن.
نگاهی به سیاستهای زمانی متفاوت انتشار بازیها؛ از عرضه سالانه تا وقفههای طولانی