نویسنده: یونس بهرامی
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

بازی Sea of Solitude معرفی شد

زمانی که مردم خیلی تنها شوند، تبدیل به هیولا می‌شوند؛ این توصیفی از داستان بازی مستقل و هنری Sea of Solitude است.

زمانی که الکترونیک آرتز برنامه‌ی EA Originals را در E3 2016 به منظور نشر بازی‌های درخور توجه مستقل معرفی کرد، گفته شد که هدف آن آوردن «تجربه‌های نو، منحصربه‌فرد، مجلل، نوآورانه و به‌یادماندنی» است. این برنامه، اولین بار در جریان همکاری با استودیوی سازنده‌ی Unravel، کولدوود اینتراکتیو (Coldwood Interactive)، خلق شد و اولین اثری که برای این برنامه معرفی شد، بازی‌ای بود به نام Fe که اکنون توسط استودیوی سوئدی و مستقل زوئینک در دست ساخت است. حال با معرفی دومین بازی این برنامه به نام Sea of Solitude، به نظر می‌رسد یک بازی روایت‌محور و مملو از تجربه‌های شخصی دیگری در راه است.

این بازی، سفری درباره‌ی ماهیت وجودی خود (منظور نقش اصلی داستان) است و ما در نقش دختری به نام کِی قرار می‌گیریم که در تلاش است تا بفهمد چرا تبدیل به یک هیولا می‌شود. اما در ادامه‌ی راه با اشخاصی ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که آن‌ها نیز چنین تجربه‌ی مشابهی را داشته‌اند. پاتریک سادِرلوند از سوی الکترونیک آرتز، طی پستی در وب‌سایت الکترونیک آرتز درباره‌ی این بازی نوشت:

مانند Fe، اولین بازی رسمی EA Originals، بازی Sea of Solitude دارای همان ذات و گوهری از بازی‌هاست که می‌خواهیم از طریق EA Originals به کاوش در آن بپردازید. ما از عشق و استعداد سازنده‌های شگفت‌انگیزی که در این صنعت وجود دارد تجلیل کرده و آن‌ها را برای خلق قصه‌های منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی برای ارایه به دنیا فعال می‌کنیم. اغلب این روایت‌ها به زندگی می‌آیند، ولی گاهی وقت‌ها این داستان خود افراد است. این بازی، هر دوی این ویژگی‌ها را دارد؛ یک داستان بسیار شخصی و انسانی که حامل پیام قدرت‌مندی است. Jo-Mei [شخص سازنده‌ی بازی] روی این‌که چنین داستانی گفته شود پافشاری داشت و ما هم [با او] موافقت کردیم.

Sea of Solitude

نویسنده و کارگردان این بازی، ژو مِه کورنِلیا گِپِرت (Jo-Mei Cornelia Geppert)، معتقد است Sea of Solitude هنری‌ترین و شخصی‌ترین پروژه‌ای هست که دست به ساخت آن زده و در این خصوص می‌گوید: 

زمان بسیار چالش‌برانگیز و سختی است که این‌چنین وارد عمق احساساتتان شوید و برسید به ترس‌های عمیق، اشتیاق و خشم. اما در همین موقع، خوشحال‌کننده‌ترین چیز، بیان کردن این تجربه‌های عمیق به مردم از طریق هنر است.

EA Originals بازی‌های استودیوهای کوچک و مستقل را منتشر کرده و به آن‌ها تمام مزایای داشتن یک ناشر را می‌دهد، اما با یک تفاوت عمده. سودرلند در EA Play 2016 درباره‌ی این تفاوت عمده می‌گوید: 

با EA Originals، می‌خواهیم تمام سود و منفعتی که [سازندگان با ساخت بازی‌هایشان] به دست می‌آورند به دست‌های خودشان بازگردد تا دوباره در آینده بتوانند به ساختن [بازی‌ها] و نوآوری‌ ادامه بدهند.

مانند Fe، هنوز اطلاعی از تاریخ عرضه و پلتفرم‌های مقصد Sea of Solitude نداریم. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده