// یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

فیل اسپنسر: پروژه xCloud میزان استفاده بازیکن از گیم پس را دو برابر خواهد کرد

پس از انتشار تازه‌ترین گزارش مالی مایکروسافت که بهترین خبر آن برای برند ایکس‌باکس رشد قابل قبول تعداد مشترکین سرویس گیم پس بود، اکنون فیل اسپنسر از چشم‌انداز شرکت برای آینده‌ی آن می‌گوید.

سرویس Xbox Game Pass چند روز قبل باتوجه‌به در دسترس بودن همزمان برای پی سی و ایکس باکس وان به بیش از ۱۰ میلیون مشترک رسید؛ افرادی که به‌گفته‌ی ردموندی‌ها با تجربه‌ی بازی‌های قرارگرفته روی گیم پس به بیش از ۲۳ میلیون دوستی تازه با دیگر اعضای Xbox Live دست یافتند و در کل مدت‌زمان اختصاص داده‌ شده توسط آن‌ها به اجرای بازی‌های چندنفره تقریبا ۱۳۰ درصد افزایش داشته است. فیل اسپنسر، رئیس بخش ویدیوگیم شرکت مایکروسافت نیز به‌تازگی سراغ ارائه‌ی توضیحات بیشتر راجع به جریان مالی به راه افتاده با ایکس‌باکس گیم پس و لذت ارائه‌شده از سوی آن به برخی افراد رفت:

ما هیجان‌زده هستیم که ایکس باکس گیم پس اکنون از ۴۱ کشور دنیا در مجموع به بیش از ۱۰ میلیون کاربر رسیده است؛ سرویس الهام‌بخش برای دورانی تازه از بازی کردن. سرویسی که در آن افرادی با پرداخت هزینه‌های یکسان به گروه بزرگی از بازی‌های ویدیویی یکسان دسترسی دارند و همزمان می‌توانند مشغول لذت بردن از بعضی از بهترین بازی‌ها، کشف آثار جدید و کمتر شناخته‌شده و جست‌جو برای یافتن تجربه‌های متفاوت و خاص شوند. ما می‌خواهیم ایکس‌باکس گیم پس پاسخ یک سؤال را بدهد: برای تجربه‌ی ویدیوگیمی بعدی درکنار دوستان خود، به سراغ کدام بازی بروم؟

ما هنوز در اوایل این مسیر ایستاده‌ایم. در دو ماه اخیر نیز دیدیم که دنیای بازی‌های ویدیویی چه‌قدر برای جامعه‌ی مخاطب‌های مایکروسافت اهمیت دارد.

ایکس‌باکس گیم پس دلیل اصلی رشد استفاده‌ی کاربرها از ایکس باکس لایو است؛ اصلا مشترکین گیم پس در نگاه کلی بیشتر از دیگر گیمرهای ایکس‌باکس بازی می‌کنند. به‌نوعی می‌شود گفت میزان بازی هر گیمر پس از پیوستن به گیم پس نزدیک به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و ۹۰ درصد از مشترک‌های گیم پس به سراغ تجربه‌ی بازی‌هایی می‌روند که بدون وجود گیم پس امکان نداشت قصد خرید آن‌ها را داشته باشند. به‌صورت معمول این تجربه‌ها منجر به آشنایی گیمر با مدل‌های تازه‌ای از بازی‌ها می‌شوند. این نمایش‌دهنده‌ی علاقه‌ی ایکس‌باکس به احترام گذاشتن به بازی‌های مورد علاقه‌ی ما است و از این می‌گوید که این برند به آثار مختلف توجه دارد؛ از بلاک‌باسترهای عظیم تا بازی‌های مستقلی که از نگاه‌های خاص خود بهره می‌برند.

xbox game pass

عرضه‌ی Google Stadia به خوبی نشان داد که هرچه‌قدر هم که تکنولوژی سرویس استریمی اینترنت‌محور تازه عرضه‌شده قدرتمند باشد و نام شرکت بزرگی در پس آن قرار بگیرد، باز هم همچنان وضعیت جهان به گونه‌ای نیست که اجرای بازی‌ها تنها و تنها با اتصال اینترنت را بتوان آسان و در دسترس تعداد قابل توجهی از بازیکن‌ها خطاب کرد. آیا Project xCloud ایکس باکس/مایکروسافت پس از عرضه‌ی عمومی و حقیقی تبدیل به بهترین سرویس استریم بازی‌های ویدیویی می‌شود؟ همچنین از آن‌جایی که می‌دانیم ایکس‌کلود مانند کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و کنسول معرفی‌نشده‌ی ایکس باکس سری اس از گیم پس بهره خواهد برد، بسیاری می‌پرسند که قیمت‌گذاری آن چگونه از آب درمی‌آید؟ در حقیقت اکنون گیمرها می‌پرسند اگر بخواهیم همزمان از ایکس باکس گیم پس و پروژه‌ی ایکس‌کلود استفاده کنیم، هزینه‌ی اشتراک تا چه اندازه افزایش می‌یابد؟

اسپنسر: در آینده جزئیات بیشتری را راجع به قیمت‌گذاری‌ها فاش می‌کنیم. اکنون همین‌قدر بدانید که پس از عرضه‌ی عمومی ایکس‌کلود، پیشنهادهایی برای استفاده‌ی مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس برای استریم بازی‌های حاضر در آن وجود دارند. 

ایکس باکس سری ایکس

ایکس‌کلود براساس اطلاعات پیش‌تر ارائه‌شده از سوی ردموندی‌ها تا آخر سال ۲۰۲۰ میلادی به شکل عمومی در دسترس قرار می‌گیرد و گذر زمان نشان می‌دهد که چه‌قدر می‌تواند قدرتمندتر یا ضعیف‌تر از رقبای خود ظاهر شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده