نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

فروش مجموعه Resident Evil از مرز ۱۰۰ میلیون نسخه گذشت

طبق گزارش‌های منتشر شده، به‌نظر می‌رسد فروش کلی مجموعه محبوب Resident Evil توانسته از مرز صد میلیون نسخه عبور کرده و به‌عنوان یکه‌تاز در سبک وحشت جایگاه خود را بیش‌ازپیش تثبیت کند.

در صنعت بازی‌های ویدیویی تا امروز بازی‌های بزرگ و زیادی در سبک ترسناک و وحشت ازجمله Dead Space، سایلنت هیل و همچنین Fatal Frame منتشر شده‌اند. با وجود اینکه تعدادی از بازی‌های این ژانر هنوز هم از محبوبیت نسبتا بلالایی برخوردار هستند، اما هیچکدام نتوانستند در مسیر پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین بازی یعنی Resident Evil گام بردارند. برای اولین‌بار مجموعه رزیدنت اویل در سال ۱۹۹۶ متولد شد و تقریبا تا امروز به‌صورت مرتب و سالانه نسخه تازه‌ای از آن در دسترس علاقه‌مندان خود قرار گرفته است.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، درحالیکه کپکام، خالق سری رزیدنت اویل، هیچ بیانیه رسمی منتشر نکرده است، اما بااستناد به گزارش فروش اخیر خود، به‌نظر می‌رسد فروش کلی این مجموعه به عدد باورنکردنی ۹۸ میلیون نسخه رسیده است. البته نکته جالب این است که این میزان فروش تا تاریخ ۱۲ فروردین (۳۱ مارچ) است و باتوجه به اینکه نسخه ریمیک بازی Resident Evil 3 سه روز پس از این تاریخ روانه بازار شد، پس قطعا فروش کلی این سری سه رقمی شده و از صد میلین واحد نیز عبور کرده است.

در تاریخ استودیوی کپکام، سری رزیدنت اویل به‌عنوان تنها اثری است که توانسته به چنین موفقیتی دست پیدا کند. در جایگاه دوم و نزدیک‌ترین رقیب به رزیدنت اویل مجموعه Monster Hunter با فروش کلی ۶۳ میلیون نسخه قرار دارد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که اخبار و حرف‌وحدیث‌هایی درمورد نسخه جدید یعنی Resident Evil 8 و همینطور عرضه نسخه ریمیکی از بازی Resident Evil 4 به‌گوش می‌رسد. باتوجه به این اوصاف به‌نظر می‌رسد احتمالا در آینده نه‌چندان دور باید منتظر ثبت رکوردهای جدیدتری برای این سری محبوب باشیم.

اگر شما هم از طرفداران مجموعه رزیدنت اویل هستید، لطفا نظرات و خاطرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده