نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

همکاری سازندگان Plague Inc با سازمان بهداشت جهانی

سازندگان بازی Plague Inc اعلام کردند که در حال همکاری با WHO (سازمان بهداشت جهانی) برای ساخت یک حالت جدید برای بازی هستند که گیمر را در نقش انسان‌ها برای مبارزه با یک بیماری همه‌گیر قرار می‌دهد.

بازی Plague Inc در چند وقت اخیر به یکی از خبرسازترین و محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. بازی‌ای که گیمر را در نقش یک ویروس قرار می‌دهد و هدف اصلی آن این است که در سرتاسر جهان پخش شود. با گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، سازندگان این بازی اعلام کرده‌اند که در حال همکاری با World Health Organization (سازمان بهداشت جهانی) هستند تا حالت جدیدی برای بازی را توسعه دهند. این حالت جدید، برعکس هدف اولیه بازی، گیمر را در نقش دولت‌ها و  کارکنان بخش سلامت قرار می‌دهد تا با یک ویروس همه‌گیر مبارزه کنند و آن را شکست دهند.

ان‌دمیک کریشنز، سازندگان بازی، اعلام کردند که به دلیل درخواست سازمان بهداشت جهانی و ائتلاف آمادگی بیماری‌های همه‌گیر آنها به روند توسعه این بخش سرعت بخشیده‌اند. پیش از این، Ndemic Creations مبلغی معادل ۲۵۰ هزار دلار را به این دو سازمان برای مبارزه بیماری کووید ۱۹ کمک کرده بود. ان‌دمیک در رابطه با این حالت جدید گفت:

بازیکنان در این حالت از بازی باید بین مدیریت کردن روند شیوع بیماری و بهبود امکانات پزشکی، تعادل برقرار کنند. همچنین قرنطینه کردن، فاصله اجتماعی و بستن خدمات عمومی از دیگر وظایفی است که به بازیکنان محول شده است. ما با کمک متخصصان این حوزه از جمله سازمان بهداشت جهانی، شبکه هشدار و پاسخ‌دهی شیوع جهانی و سازمان‌های دیگر در حال هم‌کاری هستیم تا این بخش را توسعه دهیم.

این حالت از بازی قرار است که به صورت رایگان در اختیار تمام بازیکنان Plague Inc قرار بگیرد. بازی Plague Inc در هشت سالی که از عمرش می‌گذرد، حالت‌ها و بسته‌های الحاقی بسیاری را دریافت کرده است اما در چند هفته اخیر و به دلیل شیوع ویروس کرونا بر محبوبیت آن افزوده شده است. بسیاری از بازیکنان سعی کرده‌اند با تجربه بازی روند شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کنند و به همین دلیل سازندگان در این مدت بارها تاکید کرده‌اند که بازی آنها، با اینکه سعی کرده بسیار شبیه به واقعیت باشد، اما یک مدل علمی نیست.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده