نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

مسابقات فورتنایت با مجموع جوایز یک میلیون دلاری برگزار خواهد شد

Fortnite Celebration Cup، جدیدترین دوره مسابقات فورتنایت است که در انحصار کنسول پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

شرکت اپیک گیمز (Epic Games) به‌تازگی در جریان اخبار مسابقات، از برگزاری دور جدیدی از مسابقات بازی فورتنایت داده است؛ مسابقاتی که در انحصار پلی‌استیشن 4 هستند و در مجموع یک میلیون دلار جایزه‌ی نقدی خواهند داشت.

این مسابقات با نام کامل Fortnite Celebration Cup در روزهای ۱۵ و ۱۶ فوریه (۲۶ و ۲۷ بهمن) برگزار می‌شود، یعنی تنها چند روز پیش از شروع فصل دوم فورتنایت. جوایز این دو روز هم با یکدیگر متفاوت خواهد بود، به‌طوری‌که جوایز روز اول به آیتم‌های درون بازی مربوط می‌شود و جوایز روز دوم به‌صورت نقدی در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌گیرد.

در روز اول، رقابت بر سر به‌دست آوردن سه آیتم خواهد بود. آیتم اول اسپری Take Cover است که به تمام بازیکن‌هایی که بین ۵۰٪ از نفرات اول مسابقات قرار گرفته باشند اهدا می‌شود. دومین آیتم کلنگ مخصوص فورتنایت است که با طرح Wild Accent در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که بین ۲۵٪ اول حضور داشته باشند و درنهایت بهترین آیتم هم اسکین Tango خواهد بود که تنها به ۵٪ از بازیکن‌هایی داده می‌شود که در منطقه‌ی خود بهترین عملکرد را داشته باشند.

روز دوم مسابقات فورتنایت در حالی آغاز می‌شود که این‌بار رقابت بر سر جوایز نقدی خواهد بود، جوایزی با ارزش کلی یک میلیون دلار که بین ۴۰۰۰ نفر تقسیم می‌شود. نفرات اول نسبت به منطقه‌ی جغرافیایی خود جوایزی بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد و نفرات بعدی هم به ترتیب جوایز کمتری می‌گیرند که این جوایز هم نسبت به منطقه‌ی جغرافیایی بازیکن‌ها متفاوت خواهند بود. به‌طوری که برای مثال در منطقه‌ی خاورمیانه کسی که رتبه‌ی ۲۵۰ را گرفته باشد آخرین فردی است که جایزه می‌گیرد، آن هم به ارزش ۲۰۰ دلار، ولی در اروپا نفر ۱۵۰۰ هم جایزه‌ی ۲۰۰ دلاری دریافت خواهد کرد.

برای مشاهده‌ی قوانین مسابقات می‌توانید به اینجا سر بزنید؛ قوانینی که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکانت شما باید حتماً تا لِوِل ۱۵ رسیده باشد و تأیید هویت دومرحله‌ای هم برای آن فعال باشد و البته همان‌طور که گفته شد، مسابقات تنها روی پلی‌استیشن 4 برگزار می‌شوند.

این مسابقات برای افرادی که مهارت خوبی در فورتنایت دارند و می‌خواهند خود را بیش‌ازپیش در این اثر بتل رویال اپیک گیمز مطرح کنند، فرصت بسیار خوبی خواهد بود. پیش از این هم فردی مثل کایل گیرزدورف ملقب به بوگا (Bugha) را داشته‌ایم که توانست با کسب جایزه‌ی سه میلیون دلاری جام جهانی فورتنایت، معروفیتی جهانی به‌دست آورد و به چهره‌ای مطرح در دنیای ورزش‌های الکترونیک (Esports) تبدیل شود و حتی در تبلیغات تلویزیونی هم حضور پیدا کند.

بوگا تنها کسی نبوده که بخش عمده‌ی محبوبیت خود را مدیون فورتنایت است و از تایلر بلوینز (Ninja) و بن لوپو (DrLupo) تا جک دانلوپ (CouRage) هم محبوبیت خود را از این بازی دارند و باید دید در آینده چه افراد دیگری به این جمع اضافه می‌شوند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده