نویسنده: تیم زومجی
// چهار شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: کاپیتان آمریکا در مقابل گرین ارو

کاپیتان آمریکا یا گرین ارو؛ یکی از این دو با رای شما به مرحله بعدی نبرد ابرقهرمانان خواهد رسید. همراه زومجی باشید.

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت گرین ارو از دنیای دی‌سی با کاپیتان آمریکا از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶:۴۵ فردا فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

کاپیتان آمریکا

لوکیاستیو راجرز پسری اهل بروکلین بود که مثل خیلی از جوانان آن زمان به دنبال خدمت به کشورش و حضور در میدانهای جنگ جهانی دوم بود، اما مشکلات جسمانی و بیماری استیو جوان باعث رد پیاپی او از درخواست برای حضور در جبهههای جنگ میشد. در نهایت او با کمک یک برنامه محرمانه وارد ارتش شد که نتیجه آن تبدیل به قهرمان جدید آمریکاییها بود، اما زمانی که پا به میدان نبرد گذاشت، متوجه شد که میدان نبرد آن چیزی نیست که تصورش را میکرد و اکنون خود هم به بخشی از برنامه تبلیغاتی ارتش برای ثبت نام جوانان آمریکایی شده است. اما یک اتفاق غیر منتظره باعث شد تا او وارد نبردی با یک گروه مرموز به نام هایدرا به رهبری رد اسکال شود که در این ماموریت او با کمک بهترین دوستش، باکی بارنز و پگی کارتر که به او علاقهمند شده بود، به نبرد با هایدرا و آلمان نازی پرداخت تا جهان به مکانی امنتر تبدیل شود که استیو با پایان جنگ جهانی نیز متوجه شد جنگ هیچگاه قرار نیست تمام شود.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، استیو راجرز بههمراه چند ابرقهرمان دیگر گروه اونجرز را تشکیل داد که هدف آن دفاع از مردم بیگناه در برابر جنگهای بدون پایان جهان و همچنین دفاع از مردم در برابر نیروها و سازمانهای مخوفی مثل هایدرا بوده است. استیو راجرز شاید نمادی از بهترین دوست و هم رزم باشد. شخصی که هیچگاه تسلیم نمیشود و تا آخرین توان ایستادگی و مبارزه میکند؛ حتی اگر او تنها در برابر یک ارتش بزرگ باشد. شاید او دارای قدرت خیلی خاصی نیست و یک سپر از جنس فلز وایبرنیوم، تنها سلاح او باشد و شاید نمادی از یک کشور باشد، اما او شخصی است که میتوان همیشه و در همه جا به او تکیه کرد. نام کاپیتان آمریکا تنها یادآور نمادی است که قرار بود در جنگ جهانی دوم باشد و امروز او شخصی است که ملیت و رنگ اهمیتی ندارد تا حدی که او بارها این لقب را رها کرده است.

حتی اگر بهترین دوست صمیمی استیو راجرز باشید که در قالب وینتر سولجر بازگشته، باعث نمیشود تا بهترین دوستش را متوقف نکند، اما تلاش خواهد کرد تا گذشته خود را به یاد بیاورد و دست از کشتار افراد مظلوم بردارد. برای استیو راجرز فرقی نمیکند که یک فرد زمینی با قدرتهای فرابشری یا یک فضایی باشید، او در هر حال به دنبال دفاع از زمین و مردم بی دفاع است و او حتی از جمله معدود شخصیتهایی است که لیاقت بلند کردن میولنیر را دارد و میتواند از آن در برابر دشمنان استفاده کند. استیو راجرز ابرقهرمانی است که شاید کمتر روزی زندگی عادی را تجربه کرده باشد، اما هیچگاه باعث نشده تا اعتقادات خود را کنار بگذارد و حتی در حوادث جنگ داخلی در طرف دوستان و اعتقاد خود قرار گرفته و از آن تا لحظه کشته شدن توسط کراس بونز دفاع کرد. او مردی است که به این زمان تعلق ندارد، اما باز هم هدفش حفظ صلح و آرامش مردم عادی و بی دفاع است.

گرین ارو

گرین ارو

بسیاری از مخاطبان با دیدن اُلیور کوئین، پسر ثروتمندی که پس از پشت سر گذاشتن یک سفر مرموز تبدیل به Green Arrow می‌شود، به یاد بروس وین و شخصیت محبوب‌تری به اسم بتمن می‌افتند. چون هر دوی آن‌ها بچه‌پولدارهایی هستند که با استفاده از توانایی‌های رزمی و حساب‌های بانکی به ارث‌برده از پدران خود، تبدیل به برخی از واقع‌گرایانه‌ترین قهرمانان معروف دنیای کامیک‌ها شده‌اند. اما داستان الیور کوئین همان‌قدر که شبیه به شخصیتی همچون بتمن به نظر می‌آید، مخصوص به خودش است. او همان‌قدر که او به خاطر داشتن دشمنانی مشترک با مرد خفاشی همچون Deathstroke به یاد آورده می‌شود، رقبای عجیب‌وغریب منحصر به فردی مثل Cupid هم دارد. به همین خاطر هم داستان زندگی‌اش که ترکیبی از ماجراهای «رابین هود» در نبرد با حاکمان ظالم شهر و «رابینسون کروزوئه» در جزیره‌ای دورافتاده را به یاد می‌آورد، هر ساله طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

الیور کوئین یک روز سوار بر قایق تفریحی خود بود که توسط عده‌ای از دشمنان خانوادگی‌اش از پا درآمد. آن‌ها هم که فکر می‌کردند او دیگر مرده است، وی را در همان قایق به حال خودش رها کردند. تا اینکه الیور به یک جزیره رسید و در طی سال‌ها تلاش برای زنده ماندن تبدیل به فرد قدرتمندی شد که آدم‌ها شباهت کمی بین او و شخصیتی که سال‌ها قبل در خانه‌ی اشرافی پدرش داشت، می‌دیدند. همه‌ی این‌ها هم آرام‌آرام شرایط لازم برای تبدیل شدن الیور به گرین اَرو (Green Arrow) را فراهم آوردند؛ یکی از قدرتمندترین کمان‌دارهای جهان داستان‌های ابرقهرمانی که برای سال‌ها کاراکتری فرعی بود و طی سال‌های طولانی آن‌قدر معروف و محبوب شد که این‌روزها به سختی شخصی را پیدا می‌کنید که او را نشناسد.

در دنیای کامیک‌ها کمتر کسی مثل گرین اَرو را می‌شود دید که توانایی سر خم نکردن در مقابل حلقه‌ی Black Lantern را دارد. در دنیای کامیک‌ها کمتر کسی را می‌توان یافت که سرعت تیر پرتاب کردنش، یک تیر در هر ۲.۵ ثانیه باشد! تازه شاید باور نکنید که در یکی از مهم‌ترین داستان‌های سری Injustice، وقتی همگان امیدشان را از دست داده‌اند و قصد پذیرفتن شکست را دارند، گرین اَرو با یک فداکاری و مرگ حماسی به سوپرمن امید می‌دهد و باعث می‌شود که او تلاش‌هایش را از سر بگیرد و دشمنان را به خاک‌وخون بکشد. طوری که به قول خود شخصیت‌ها، گرین اَرو در آن لحظات نه یک قهرمان، که یک افسانه برای همه‌ی ابرقهرمانان است.

اما ورای اینکه حتی هارلی کوئینِ وفادار به جوکر هم علاقه و عشق توضیح داده‌نشده‌ی زیادی به اَرو دارد و حتی جلوتر از اینکه الیور کوئین آن‌قدر کاراکتر بامزه‌ای است که بتمن و سوپرمن را «دوقلوهای هیتلر» صدا می‌زند (!)، شاید دقیق‌ترین توصیف درباره‌ی او از زبان راس‌الغول بیان شده باشد؛ یکی از بزرگ‌ترین آنتاگونیست‌های دنیای دی‌سی که Green Arrow را وارث شیطان و راس‌الغول بعدی جهان خطاب می‌کند.

حال نوبت شما است تا از طریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین کاپیتان آمریکا و گرین ارو انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده