نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

کارگردان Resident Evil 3 یکی از اعضای قدیمی‌ کپکام و پلاتینیوم گیمز است

کارگردان نسخه بازسازی شده بازی Resident Evil 3 از توسعه‌دهندگان باسابقه‌ی کپکام و پلاتینیوم گیمز بوده و سابقه سرپرستی برنامه‌نویسان بازی محبوب Resident Evil 4 را در کارنامه دارد.

حالا دیگر نزدیک به یک ماه با انتشار نسخه بازسازی شده بازی Resident Evil 3 فاصله داریم. اما دیروز و امروز اطلاعات بسیار خوبی از بازی جدید کپکام منتشر شده که شامل تصاویر و اسکرین‌شات‌های گیم پلی بازی نیز می‌شوند. از طرفی حالا دیگر هویت کارگردان این بازی را نیز می‌دانیم که باید اذعان کرد، سابقه و پیشینه‌ی درخشانی در صنعت گیم دارد.

براساس مصاحبه‌ی سازندگان بازی ریمیک Resident Evil 3 با وبسایت Dengeki، رسماً اعلام شده که کارگردانی این پروژه به کیوهیکو ساکاتا (Kiyohiko Sakata) سپرده شده است. ساکاتا یک استودیوی اختصاصی نیز برای خود دارد که با نام Red Works شناخته می‌شود. اما به طور همزمان هدایت فرایند توسعه‌ی این بازی را نیز برعهده خواهد داشت. او که یکی از توسعه‌دهندگان قدیمی و باسابقه‌ی کپکام و همچنین پلاتینیوم گیمز محسوب می‌شود، رزومه‌ی بسیار غنی و ارزشمندی را برای خود جمع‌‌آوری کرده است. اما سوابق ساکاتا به همین موارد محدود نشده و باید برنامه‌نویسی اولین قسمت‌های مجموعه Resident Evil را نیز به کارنامه او اضافه کرد. در واقع او سرپرست کدنویسان بازی بسیار موفق و محبوب Resident Evil 4 بوده است.

بهره‌گیری از شخصی با چنین سابقه‌ی درخشان و ارتباطی تنگاتنگ با مجموعه‌ی Resident Evil برای بازگردانی یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های این سری، کاملاً معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

Resident Evil 3 در تاریخ سوم آپریل ۲۰۲۰ مصادف با ۱۵ فروردین ۹۹ برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. براساس اعلام کپکام، دموی این بازی به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده