نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵

الکترونیک آرتز در پی شیوع ویروس کرونا از شرکت در GDC 2020 کناره‌گیری کرد

EA در پی فراگیر شدن ویروس کرونا بیانیه جدیدی را منتشر کرده که حضور کارکنان این شرکت را در رویدادهای مختلفی از جمله GDC محدود کرده است.

کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی یا GDC از تاریخ ۱۶ مارس تا بیستم همین ماه (۲۶ اسفند تا اول فروردین) در سان فرانسیسکو برگزار می‌شود اما برخی از ناشران بزرگ بازی‌های ویدیویی از همین الان انصراف خود را اعلام کرده‌اند. شرکت الکترونیک آرتز نیز آخرین مورد از این ناشران است که بعد از پلی استیشن و کوجیما پروداکشن، کناره‌گیری خود را از حضور در این کنفرانس اعلام کرده است.

EA بیانیه‌ای را از طریق وبسایت GameSpot منتشر کرده که عدم حضور رسمی این شرکت را در GDC تأیید می‌کند. در متن این بیانیه تأکید شده که الکترونیک آرتز در پی فراگیر شدن ویروس کرونا هرگونه سفر غیر ضروری را برای کارکنان خود محدود کرده است. در ادامه‌ی این متن می‌خوانیم:

با پیگیری دقیق شرایط فعلی کشورهای درگیر با ویروس کرونا و افزایش آمار موارد ابتلا به این بیماری در مناطق جدید، تصمیم گرفتیم تا اقدامات جدیدی را در راستای سلامت کارکنان خود اتخاذ کنیم که از جمله‌ی این موارد می‌توان به اعمال محدودیت در سفرهای غیرضروری اشاره کرد. در نتیجه‌ی این تصمیم، حضور این شرکت در کنفرانس GDC نیز به طور کامل لغو شده و حضور در سایر رویدادها نیز محدود خواهد شد. ما همچنان به نظارت بر شرایط ادامه می‌دهیم تا براساس تغییر وضعیت، دستورالعمل‌های خود را تنظیم کنیم.

این تصمیم EA اولین بار توسط الکس شرر، متخصص توسعه‌ی تبلیغات محصولات EA در LinkedIn فاش شد. در ادامه‌ی این پست آمده است:

هم‌اکنون ابلاغیه جدیدی از طرف شرکت دریافت کردم که با اعمال محدودیت در حضور EA در کنفرانس‌ها و رویدادهای مختلف، حضور این شرکت در GDC را لغو می‌کند. ضمن این که به تمامی کارمندان الکترونیک آرتز توصیه شده تا از سفر به سان‌فرانسیسکو برای حضور در این رویداد خودداری کنند.

به نظر می‌رسد که در پی این تصمیم EA، کنفرانس‌ها و دیدارهای رسانه‌ای مختلفی مانند Studio Organization: Lessons Learned که قرار بود با حضور پنج نماینده این شرکت برگزار شود لغو خواهد شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده