// سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی Battlecraft؛ شطرنج جنگی

Battlecraft Tactics Online یک بازی آنلاین رقابتی است که در یک محیط شبیه به یک شطرنج قرار دارد؛ ولی بازی با المان‌های که دارد تجربه متفاوتی را برای گیمر‌ها رقم می‌زند. با معرفی این بازی در زومجی همراه ما باشید.

بازی شطرنج یکی از محبوب‌ترین بازی رومیزی جهان است که طرفداران پروپاقرص زیادی در سرتاسر دنیا دارد. در این بازی دو نفره هر یک از بازیکن‌ها تعداد ۱۶ مهره در اختیار دارند. هدف از این بازی حفاظت از مهره شاه است که به اصطلاح شطرنج بازها نباید این مهره کیش‌و‌مات شود. به‌لطف استودیوهای بازی‌سازی، شطرنج نیز پا به عرصه بازی‌های ویدیویی گذاشت. بازی‌های که در انواع مختلفی چه به‌صورت حرفه‌ای یا تفریحی در دسترس قرار دارند. به‌عنوان مثال بازی اندروید Chess Free یکی از بهترین بازی‌های شطرنجی است که با اینکه زمانی طولانی از عرضه آن می‌گذرد ولی هنوز طرفداران بسیاری دارد. ولی برخی بازی‌ساز ها پا را فراتر می‌گذارند و قوانین این بازی محبوب را تغییر می‌دهند. Battlecraft Tactics Online یکی از این بازی‌ها است که با تغییر کلی المان‌های مهره‌ها تجربه متفاوتی را ایجاد می‌کند. در ادامه مقاله به معرفی این بازی می‌پردازیم.

در بازی موبایل Battlecraft Tactics Online شش مهره در اختیار دارید، که هر یک از این مهره ها قابلیت خاص خود را دارند. هدف شما در هر مسابقه از بین‌بردن همه مهره‌های رقیب خود است. البته اگر بتوانید در هر زمان، مهره شاه رقیب را از بین ببرید بازی به نفع شما تمام می‌شود.

Battlecraft - Tactics Online

بازی در ابتدا، شیوه صحیح استفاده از مهره‌ها و جابه‌جایی آن‌‌ها را آموزش می‌دهد. بازی در یک زمین ۴۲ خانه‌ای که برای جابه‌جایی و استفاده از المان‌های مهره‌ها است جریان دارد. البته این را باید در نظر گرفت که با اینکه بازی تعداد مهره‌های بیشتری نسبت به خانه‌های جدول دارد، شما نمی‌توانید هرجا که اراده کنید حمله یا جابه‌جا شوید. در بازی هر مهره قابلیت خاص خود را دارد. به‌عنوان مثال، یکی از مهره‌ها وظیفه انفجار دارد، یعنی با انتخاب این مهره و یکی از خانه‌هایی که مجاز به انتخاب آن هستیم بمبی را پرتاب و به مهره‌های رقیبی که در خانه‌های مجاور قرار دارند آسیب بزنیم. هر مهره مقدار سلامتی خاصی دارد که به بسته اهمیت این مهره متفاوت است؛ که در این مورد مهره شاه بیشترین مقدار سلامتی را دارد.

Battlecraft - Tactics Online

موردی که باید رعایت شود حفاظت از مهره شاه است که در صورت حذف آن بازی تمام می‌شود.

در بازی موردی که حرف اول را می‌زند استراتژی گیمر است. درواقع باید برای هر یک از حرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که انجام می‌دهید برنامه داشته باشید. در هر نوبت از بازی باید سه مهره را حرکت دهید. این حرکت ها می‌تواند جابه‌جایی یا بسته به مهره حمله باشد. موردی که باید رعایت شود حفاظت از مهره شاه است و همان‌طور که اشاره شد در صورت حذف آن بازی به نفع حریف تمام می‌شود. بعد از هر دست بازی، شما مقداری سکه به‌دست می‌آورید. از این سکه‌ها می‌توانید برای به‌دست آوردن مهره‌های جدید یا ارتقای آن‌ها استفاده کنید. ارتقای مهره‌ها به شما در رقابت‌هایی که دارید کمک زیادی را می‌کند. در منوی بازی گزینه‌ای وجود دارد که فهرست تمام مهره‌ها در آن است و می‌توانید آن‌ها را به‌دست بیاورید. مورد دیگر منوی بازی، تخم‌هایی است که در صورت داشتن سکه کافی آن‌ها را شکسته و از آیتم‌های که درون آن استفاده کنید. زاویه دوربین بازی با توجه شیوه گیم‌پلی بازی به درستی کار شده است. در زمانی‌که مشغول انتخاب حرکت ها هستید زاویه دوربین کمی بالا می‌رود و در زمان انجام حرکت‌ها دوربین به زمین بازی نزدیک می‌شود.

گرافیک بازی ساده کار شده است و مهره‌های بازی چیزی شبیه عروسک‌های لگو هستند. در مجموع گرافیک بازی حس خاصی را به مخاطب نمی‌دهد و در این زمینه خوب کار نشده است. موسیقی باتوجه‌به اینکه باید در بازی خوب فکر کنید تا بتوانید حرکت‌های درستی را انجام دهید حس آرام بخشی را به مخاطب می‌دهد.

Battlecraft - Tactics Online

ساخته جدید Nikola Todorovic که در کارنامه خود بازی Nox Mortis که اثر ترسناک ماجراجویی دارد؛ یک اثر ساده بر پایه بازی شطرنج است که با تغییر المان‌های آن یک بازی متفاوت در این سبک را ساخته است. بازی با مهره‌هایی که قابلیت‌های متفاوتی نسبت بهم دارند می‌تواند برای مدت کوتاهی گیمر را سرگرم خود کند.

اگر شما از علاقه‌مندان بازی شطرنج هستید این بازی می‌تواند تجربه متفاوتی نسبت بازی اصلی باشد ولی اگر به‌طور حرفه‌ای شطرنج را دنبال می‌کنید بهتر است گزینه‌ای دیگری را انتخاب کنید.

در آخر بازی Battlecraft به‌تازگی برای پلتفرم‌های کامپیوتر، اندروید و آی او اس منتشر شده است و شما می‌توانید از لینک‌های زیر آن را دانلود کنید.

دانلود بازی Battlecraft Tactics Online


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده