نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

در Mass Effect اکثر گیمرها شخصیت مثبت بازی را انتخاب می‌کنند

طبق آمار منتشر شده و براساس گفته‌های جان ابنگر، طراح سابق سینمایی استودیوی بایوور، حدود ۹۲ درصد گیمرها در بازی Mass Effect شخصت مثبت و قهرمانانه آن را انتخاب می‌کنند.

Mass Effect مجموعه‌ای است که نسخه اول آن در سال ۲۰۰۷ برای کنسول‌های نسل هفتم روانه بازار شد. اثری که بسیاری آن را یکی از بهترین بازی‌های سبک اکشن نقش آفرینی می‌دانند. پس از موفقیت سه‌گانه اول بازی، حدود سه سال پیش بالاخره نسخه جدید این مجموعه تحت نام Mass Effect: Andromeda برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و همچنین پی سی منتشر شد، اما در تکرار موفقیت‌های سه قسمت اول ناموفق بود و نقدهای متوسط و ضعیفی را دریافت کرد.

حال اما در تازه‌ترین اخبار بازی، جان ابنگر، طراح سابق سینمایی استودیوی Bioware در حساب توییتر خود فاش کرد علی‌رغم اینکه کار و تلاش زیادی روی محتوای قسمت منفی و ضدقهرمانانه (Renegade) بازی شده است، اما حدود ۹۲ درصد از افرادی که بازی Mass Effect را تجربه کرده‌اند، ترجیح می‌دهند به‌عنوان شخصیت مثبت شپرد به انجام بازی (Paragon) بپردازند.

اگر از طرفداران سرسخت این مجموعه باشید، احتمالا با مفهموم Paragon و Renegade آشنایی دارید؛ این دو مفهوم در اصل دو وجه سیستم اخلاقی سه‌گانه مس افکت است که گیمرها می‌توانند در حین بازی، با انتخاب‌های دیالوگ‌های داخل آن، به شخصیت خود در یکی از این دو قطب، امتیازهایی اختصاص دهند. در بازی، امتیازهای قسمت مثبت یا به‌اصطلاح Paragon از طریق شجاعت و بخشش کاراکتر به‌دست می‌آیند و در طرف مقابل امتیازهای قسمت Renegade بازی از طریق انجام کارهای خودخواهانه کسب می‌شوند.

در حالیکه استودیوی بایوور، به‌عنوان سازنده اثر، مکانیزم اخلاقیات بازی در نسخه اول Mass Effect را برمبنای امتیاز کلی و در Mass Effect 2 براساس درصد مشخص کرده است، اما در نسخه سوم خود تغییراتی اعمال کرده و برای اولین‌بار دو مفهموم Paragon و Renegade را معرفی کرد.

ابنگر ضمن تایید نظر یکی از کاربران توییتر که سیستم اخلاقی بازی باعث می‌شود گیمرها در انتخاب یک مسیر و جهت خاص تمایل بیشتری داشته باشند، ادعا کرد که دقیقا به همین دلیل در نسخه سوم تغییراتی اعمال شده است.

اگر شما هم از طرفداران قدیمی مجموعه Mass Effect هستید، لطفا نظارت خود درمورد این مکانیزم خاص در بازی و تجربیات خود از آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده