نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تفاوت‌ های زیادی در بازی‌های جهان باز ایجاد خواهند کرد

به ادعای تیم سازنده بازی هک اند اسلش Chivlary 2، کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به‌واسطه بهره‌گیری از حافظه‌های SSD، تفاوت‌های زیادی در بازی‌های جهان باز ایجاد خواهند کرد.

با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی، حرف‌وحدیث‌ها و شایعات پیرامون کنسول‌های نسل نهم روز به روز بیشتر می‌شود. دستگاه‌هایی که قرار است اواخر سال میلادی به‌صورت رسمی عرضه شود و رقابت جدیدی بین مایکروسافت و سونی ایجاد کنند. تا این لحظه هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به‌صورت رسمی منتشر نشده است؛ اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کنسول‌های خانگی نسل آینده از آن بهره خواهند برد، استفاده از حافظه‌های SSD است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید یکی از اصلی‌ترین دلایل بهره‌گیری از این نوع حافظه‌ها، کوتاه‌ کردن زمان بارگذاری بازی‌های است. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، خبر دارید که بسیاری از فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی به این تصمیم واکنش مثبت نشان داده‌اند. به‌عنوان مثال چندی پیش استودیوی رمدی، سازنده بازی کنترل، اذعان کرد که استفاده از SSD در کنسول‌های نسل آینده فوق‌العاده خواهد بود.

حال اما در تازه‌ترین اخبار کنسول‌ های بازی، استیو پیگوت، مدیر استودیوی کانادایی Torn Banner که وظیفه ساخت بازی هک اند اسلش چندنفره Chivalry 2 را نیز برعهده دارد، درخصوص نسل آینده و همچنین حافظه‌های SSD موجود در آنها ابراز هیجان کرده و این اقدام را گامی به‌سوی آینده می‌داند.

طبق ادعای پیگوت تاثیرات حافظه‌های SSD به نوع بازی نیز بستگی دارد؛ در مواقع استریم و بازی‌های جهان باز، این نوع حافظه می‌توانند تفاوت‌های زیادی را در تجربه گیمر رقم بزنند:

کارایی حافظه SSD کاملا به نوع بازی بستگی دارد. بازی‌های هستند که خیلی با مسائل پیچیده و بزرگی سروکار ندارند، اما اگر در حال تجربه استریم کردن یا بازی‌های جهان باز هستید، اینجاست که این حافظه‌ها تفاوت‌ها را رقم می‌زنند.

نکته جالب و جذاب این است که بنا به گفته‌های جیم رایان، مدیرعامل پلی‌ استیشن، مبنی‌بر اینکه هنوز بزرگترین اطلاعات پلی استیشن 5 معرفی نشده‌اند و همچنین هیجان بیش از حد سازندگان بازی Metro درخصوص ویژگی‌های معرفی نشده کنسول‌های نسل بعدی، می‌توان بیش از هر لحظه دیگر امیدوار بود که قرار است سال‌های به‌شدت خاطره‌انگیزی را تجربه کنیم.

به‌نظر شما همراهان زومجی، مهم‌ترین قابلیت‌هایی که هنوز سونی و مایکروسافت از آن صحبتی نکرده‌اند، اما بهتر است در نسل آینده دیده شوند، چه مواردی است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک یگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده