نویسنده: سالار بدیری
// دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل RollerCoaster Tycoon Story؛ مدیریت پارک تفریحی

بازی موبایل RollerCoaster Tycoon Story، جدیدترین نسخه از سری RollerCoaster Tycoon، مدیریت پارک و شهربازی را با سبک معمایی Match-3 ترکیب می‌کند. با زومجی همراه شوید تا نگاهی به این بازی داشته باشیم.

سری بازی‌های RollerCoaster Tycoon یکی از مجموعه‌های محبوب در زمینه مدیریت و شبیه‌سازی پارک و شهربازی است. شرکت آتاری (Atari) که پیش از این نسخه‌های متعددی از این سری را برای پلتفرم‌های مختلف عرضه کرده، این بار با ترکیب شبیه‌سازی و مدیریت پارک با سبک معمایی Match-3، یک بازی پازل محور برای پلتفرم موبایل منتشر کرده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی بازی اندروید و آیفون RollerCoaster Tycoon Story بپردازیم.

آتاری با شعار اولین بازی پازل محور Match 3 برای سری RollerCoaster Tycoon، بازی RCT Story را به بازار عرضه کرد. در این بازی، بازیکن در نقش مدیر پارک با حل کردن پازل‌ها و کسب بلیط باید پارک را دوباره احیا و با حل معماهای بیشتر و پیشرفت در بازی، مناطق مختلفی از پارک را باز کند و آن را گسترش دهد. یک خط داستانی نیز برای بازی در نظر گرفته شده است که با پیشرفت در آن، با کاراکترهای جدیدی آشنا می‌شویم.

RollerCoaster Tycoon Story

هسته اصلی گیم‌پلی بازی RollerCoaster Tycoon Story براساس پازل‌ها است. به‌طور کلی بازی دارای یک چرخه ساده است. بازیکن ابتدا با حل کردن معماها بلیط دریافت می‌کند و سپس از آن برای ارتقا یا تعمیر پارک استفاده می‌کند. با ورود به بازی و شروع فصل اول، ورودی یک پارک را مشاهده می‌کنیم که نیاز به تعمیر و پاکسازی دارد. جمع‌آوری زباله‌ها و رنگ کردن دیوارها از این دست موارد هستند. هزینه انجام هر یک از این‌ ماموریت‌ها صرف بلیط است و بازیکنان این بلیط‌ها را باید از حل کردن معماها به دست آورند. با ورود به صفحه پازل‌ها تعدادی اشیای مختلف می‌بینیم که هر کدام در یک کاشی با استفاده از سیستم ریلی درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. بازیکن باید با مطابقت دادن شکل‌های شبیه به هم و کنار هم قرار دادن آن‌ها، موارد مشابه را حذف کند.

RollerCoaster Tycoon Story

روش کار به‌این صورت است که بازیکن با حرکت دادن کاشی‌ها در مسیر ریل‌ها و کنار هم قرار دادن حداقل سه تا از شکل‌های شبیه به هم، آن‌ها را از بین می‌برد. البته لزومی ندارد این سه شکل در یک ردیف قرار بگیرند و فقط لازم است درکنار هم قرار گرفته باشند. با قرار دادن تعداد بیشتری از قطعه‌ها کنار هم، پاداش یا بوستر دریافت می‌کنید که می‌توانید برای ساده‌تر شدن پازل‌ها استفاده کنید. برای مثال با مطابقت دادن هم‌زمان پنج مورد از شکل‌ها یک بالون به شما هدیه داده می‌شود که تا شعاع سه کاشی، قطعات را منفجر می‌کند یا با کنار هم قرار دادن چهار شکل مشابه، یک مته دستی هدیه می‌گیرید که با استفاده از آن کاشی‌های مجاور از بین می‌روند. در سمت چپ یک نوار رنگین کمانی‌ وجود دارد. با هر بار حذف اجسام مشابه امتیاز دریافت می‌کنید و قسمتی از این نوار پر می‌شود. هر بار که این نوار پر می‌شود از بازیکن خواسته می‌شود بین سه مورد از شکل‌ها، یکی را انتخاب کند. با این کار همه شکل‌های مشابه انتخاب شده که روی صفحه هستند از پازل حذف می‌شوند.

RollerCoaster Tycoon Story

بازیکن با حرکت دادن کاشی‌ها در مسیر ریل‌ها و کنار هم قرار دادن حداقل سه تا از شکل‌های شبیه به هم، آن‌ها را از بین می‌برد

در هر مرحله هدف خاصی وجود دارد و تعداد مشخصی از شکل‌هایی که قبل از شروع بازی معرفی می‌شوند باید قبل از به اتمام رسیدن تعداد حرکت‌های مجاز، حذف شوند. با هر بار حل کردن این پازل‌ها علاوه‌بر بلیط‌ها، سکه نیز دریافت می‌کنید که می‌توانید از سکه‌ها برای خریدن بوسترها، پیش از شروع بازی استفاده کنید. همچنین در حین بازی نیز سه پاورآپ دیگر در نظر گرفته شده است که در معماهای سخت به کارتان می‌آید. مثلا یکی از این بوسترها که Screechin’ Eagle نام دارد می‌تواند تمامی تکه‌های قرار گرفته روی یک ردیف را حذف کند. برای ورود به هر مرحله، یک بالون لازم است که فقط در صورت باخت آن را از دست می‌دهید. بنابراین برای مدت زمان نسبتا طولانی می‌توان بدون منتظر ماندن برای بالون بعدی، سرگرم بازی شد. درنهایت اگر به این نوع بازی‌های پازل محور علاقه‌مند هستید و درکنار آن مقداری مدیریت و شبیه‌سازی پارک می‌خواهید، RCT Story گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

RollerCoaster Tycoon Story

RollerCoaster Tycoon Story یک بازی رایگان است، همچنین برای اجرای آن نیازی به اتصال اینترنت ندارید. بازی از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کند و می‌توان برای پیشرفت سریع در بازی، سکه‌های آن را خریداری کرد. هم‌اکنون از لینک‌های زیر می‌توانید این بازی را برای اندروید یا آیفون دریافت کنید.

دانلود بازی RollerCoaster Tycoon Story 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده