// یکشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 احتمالا در سال های آتی دوباره به سراغ The Witcher خواهند رفت

به نظر می‌رسد همان‌گونه که طرفداران پیش‌بینی کرده بودند، اعضای استودیوی محبوب CD Projekt RED پس از عرضه‌ی Cyberpunk 2077 به‌صورت یکی‌درمیان، بازی‌هایی از این مجموعه و فرنچایز «ویچر» را به بازار می‌فرستند.

سی‌دی پراجکت رد را می‌توان معروف‌ترین و محبوب‌ترین استودیوی بازی‌سازی لهستانی دانست. شرکتی که شاید تا به امروز آن‌قدرها آثار متعددی عرضه نکرده باشد و فقط برای سه‌گانه‌ی اصلی The Witcher و چهار بازی فرعی Gwent: The Witcher Card Game و Thronebreaker: The Witcher Tales و The Witcher Adventure Game و The Witcher Battle Arena شناخته شود، اما همواره از نظر کیفی سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی درخشان بوده است. تا جایی که بسیاری از مخاطبان و منتقدان، بهترین بازی منتشرشده توسط بازی‌سازهای حاضر در آن تا به امروز یعنی The Witcher 3: Wild Hunt را برترین بازی نسل هشتم کنسول‌ها تا این‌جا نیز به حساب می‌آورند. اما برای شرکت‌های متفاوتی همچون سی‌دی پراجکت که آی‌پی‌های زیادی ندارند و هر چند سال یک بار با یک بازی جدید به استقبال طرفداران خود می‌روند، همیشه سؤال اصلی آن است که مقصد بعدی باید کجا باشد. سوالی که به‌تازگی بازیکنان باتوجه‌به برخی گفته‌های سران این استودیو پاسخ آن را گرفته‌اند و این‌گونه متوجه شدند که CD Projekt پس از عرضه‌ی Cyberpunk 2077 به سراغ انتشار یک بازی جدید از مجموعه‌ی The Witcher می‌رود و سپس مجددا به جهان «سایبرپانک» بازمی‌گردد. به‌گونه‌ای که به شکلی رفت‌وبرگشتی، آن‌ها دائما بالاتر از هر اثر متعلق به یک آی‌پی جدید، اثری متعلق به یکی از این دو مجموعه را تولید خواهند کرد.

Cyberpunk 2077

سران سی‌دی پراجکت رد باور دارند که برای حفظ رشد پویا و گسترش انکارناپذیر فعالیت خود باید بازی‌های ویدیویی بیشتری در کلاس جهانی تولید کنند و رابطه‌ی موثرتری با جامعه‌ی گیمرها در سرتاسر دنیا داشته باشند. آن‌ها همچنین گفته‌اند که مدیریت کردن دو مجموعه‌ی عظیم و در عین حال جداگانه همون «ویچر» و «سایبرپانک» در تیم‌های اصلی شرکت و در عین حال حمایت از فعالیت تیم‌های بازی‌سازی کوچک‌تر، به سی‌دی پراجکت اجازه می‌دهد که همزمان توانایی هدایت چند پروژه را داشته باشد و آسان‌تر برای بلندمدت برنامه‌ریزی کند. به بیان بهتر این کار باعث می‌شود که آن‌ها که علاوه‌بر راضی نگه داشتن طرفداران پروپا قرص هر دوی مجموعه‌ها، در امنیت مالی/رسانه‌ای مناسبی به سر ببرند و این‌چنین آسان‌تر بتوانند سراغ پروژه‌های متفاوت بروند. دقیقا همان‌گونه که استودیوی محبوب گوریلا گیمز (Guerrilla Games) برای کاهش ریسک دیوانه‌وار ساخت هفت‌ساله‌ی بازی Horizon Zero Dawn، در اواسط پیش‌روی مراحل ساخت آن اثر، Killzone Shadow Fall را هم به‌عنوان یکی از لانچ‌تایتل‌های PS4 ساخت و این‌چنین حجم قابل توجهی از فشار آن پروژه را از روی شانه‌های بازی‌سازهای خود برداشت.

علاوه‌بر تمامی موارد ذکرشده، گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سی‌دی پراجکت که در سال ۲۰۰۷ یک شرکت بازی‌سازی بسیار کوچک محسوب می‌شد، اکنون ۹۵۳ کارمند دارد که ۷۷۷ شخص از آن‌ها بازی‌ساز هستند و ۱۷۶ نفرشان هم در کلاینت فروش بازی‌های دیجیتالی GOG.com فعالیت می‌کنند. همچنین برخلاف تصورات، فروش بازی The Witcher 3 در سال ۲۰۱۹ و در دوره‌ی زمانی مشابه، نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

The Witcher 3

CD Projekt در تاریخ پانزدهم اکتبر سال جاری میلادی (سه شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ خورشیدی) نسخه‌ی نینتندو سوئیچ بازی The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition را به بازار می‌فرستد و در شانزدهمین روز از ماه ایپریل/آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی (سه شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ خورشیدی)، Cyberpunk 2077 را برای چهار پلتفرم پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، کامپیوترهای شخصی و Google Stadia عرضه خواهد کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده