// جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸

درجه سنی بازی Death Stranding در کشور استرالیا مشخص شد

هیئت تعیین درجه‌ی سنی بازی‌های ویدیویی استرالیا به‌تازگی به بررسی عناصری همچون خشونت در اثر جدید استودیوی کوجیما پروداکشنز پرداخت و از رده‌بندی آن برای ساکنان این کشور پرده‌برداری کرد.

از آن‌جایی که کشور استرالیا به هیچ عنوان اهل آسان گرفتن به محصولات سینمایی و بازی‌های ویدیویی از نظر تعیین درجه‌ی سنی مخاطبان آن‌ها نیست و حتی گاهی مانع پخش یا انتشار آزادانه‌ی برخی از آثار بزرگ‌سالانه در خاک خود می‌شود، بسیاری از مخاطبان آن از مدت‌ها قبل استرس عدم عرضه‌ی عادی بازی Cyberpunk 2077 در آن‌جا را داشته‌اند. اما به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان به بازی‌های هیدئو کوجیما از این نظر مشکلی نخواهند داشت و می‌توانند با داشتن شرایط سنی لازم، سراغ تجربه‌ی Death Stranding بروند. سیستم رده‌بندی بازی‌های ویدیویی برای مخاطبان قرارگرفته در گروه سنی‌های مختلف در کشور استرالیا، چند روز قبل Death Stranding را MA15 (بزرگ‌سالانه و مناسب برای مخاطبانی با سن بالاتر از پانزده سال) دانست. همچنین مطابق بررسی‌های آن‌ها، بازی از نظر خشونت و سر و کار داشتن با عناصر و مفاهیم سنگین در داستان خود به‌شدت بزرگ‌سالانه است و در عین حال، به هیچ عنوان شامل محتوای حساسیت‌برانگیز و خاصی از نظر نمایش مصرف مواد مخدر نمی‌شود. جنس دیالوگ‌های بازی هم با اینکه همان‌طور که از تریلرهای آن پیدا است به هیچ عنوان مناسب مخاطبان کم سن‌وسال نیست، اما آن‌قدرها هم شامل عبارات رکیک نخواهد بود و از این نظر در سطح میانه قرار می‌گیرد. دیگر سکانس‌های بزرگ‌سالانه و حساسیت‌برانگیزی که مثلا بازی‌های ساخته‌شده توسط سی دی پراجکت رد همواره با آن‌ها سر و کار داشته‌اند، در Death Stranding به شکلی کم‌وبیش حداقلی حضور دارند.

DS

این موضوع نشان می‌دهد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به‌زودی سیستم‌های رده‌بندی سنی بازی در آمریکا و اکثر کشورهای اروپایی یا همان ESRB و PEGI، ساخته‌ی جدید خالق مجموعه‌ی Metal Gear را «مناسب برای مخاطبانِ بالاتر از شانزده سال» اعلام می‌کند؛ رده‌بندی سنی خاصی که آثاری همچون تمامی قسمت‌های مجموعه‌ی Uncharted و بازی Horizon Zero Dawn در آن جا داشتند و محصول مورد بحث را در یکی از دو دسته‌ی متعلق به گروه بازی‌های بزرگ‌سالانه قرار می‌دهد. هرچند که به سبب تفاوت‌های حاضر در مقادیر بررسی‌شده توسط سیستم‌های رده‌بندی سنی متفاوت، گاهی پیش آمده است که یک فیلم یا سریال در استرالیا +MA15 خطاب شود و ESRB و PEGI آن را مثبت هجده سال، اعلام کنند.

Death Stranding

فارغ از تمامی موارد گفته‌شده، تصویر بالا نشان می‌دهد که Death Stranding یک بازی مولتی‌پلتفرم خواهد بود. حالا چه این به عرضه‌ی قطعی آن برای پلی استیشن 4 و کنسول نسل نُهُمی سونی اشاره داشته باشد و چه همراه‌با اشارات جدید ژاپنی‌ها به میل‌شان به حمایت بیشتر از بازار عرضه‌ی بازی‌ها برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی، احتمال عرضه‌ی Death Stranding روی PC را افزایش دهد.

Death Stranding به‌عنوان یک بازیِ دیگر ساخته‌شده توسط هیدئو کوجیما، هشتم نوامبر سال جاری میلادی (جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ خورشیدی) عرضه می‌شود و به‌زودی با ارائه‌ی نمایش‌ها و اطلاعات جدید، در نمایشگاه Tokyo Game Show 2019 و با برگزاری پنل‌هایی که خود کوجیما، تیم صداگذاری ژاپنی بازی و احتمالا مهمانانی ویژه همچون مدس میکلسن در آن‌ها حضور دارند، به استقبال طرفداران خواهد رفت.


منبع Kotaku زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده