نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸

گزارش فروش سینمای ایران؛ غیبت فیلم‌های کمدی در بالای جدول

در گزارش این هفته گیشه سینمای ایران، در اتفاقی نادر خبری از فیلم‌های کمدی در بالای جدول نیست. با زومجی همراه باشید.

مدت مدیدی است که تقریبا هر هفته نام یک فیلم کمدی در میان فیلم‌های پرفروش بالای جدولِ گیشه سینمای ایران دیده می‌شود. تابستان امسال اما تابستان متفاوتی برای سینمای ایران بود. تاکنون که تنها یک ماه از تابستان باقی مانده است، خبری از کمدی‌های «هزارپا»-مانندی که با فروش میلیاردی یا چندمیلیاردی در هر هفته، روزبه‌روز به جابه‌جا کردن رکورد فروش سینمای ایران نزدیک‌تر می‌شدند، نیست. البته، یک فیلم سینمایی تاکنون شانس رقم زدن این اتفاق را داشت: «رحمان ۱۴۰۰» که توقیف شد. و احتمالا «زیرنظر»، ساخته مجید صالحی نیز بتواند به فروش بالایی دست پیدا کند. در این هفته اما در اتفاقی کم سابقه نشانی از فیلم‌های کمدی در بالای جدول وجود ندارد. صدرنشین این هفته سینمای ایران، فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی است. این فیلم سینمایی با بازی بهرام رادان، مریلا زارعی و پژمان جمشیدی ساخته شده است. «ایده اصلی» البته از فرمول جواب‌پس‌داده‌ی «حضور بازیگر زن خارجی» استفاده کرده است. این فیلم سینمایی برای چهارمین هفته اکران در ۱۴۴ سینما روی پرده رفته است. «ایده اصلی» در این هفته ۴۶۷ میلیون تومان فروخت. ساخته جدید آزیتا موگویی حالا به فروش کلی ۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان رسیده است. «ایده اصلی» در دو هفته گذشته نیز صدرنشین بود.

ایده اصلی

رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده است. جدیدترین ساخته تنابنده طی پنجمین هفته نمایش در ۱۰۶ سینما به نمایش درآمد. فیلم «قسم» در این هفته ۳۴۸ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد فیلم سینمایی «قسم» حالا به یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان رسیده است. این فیلم ایرانی نسبت به هفته گذشته یک پله صعود کرده است. سومین فیلم پرفروش این هفته، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار است. «شبی که ماه کامل شد» در این هفته که سیزدهمین هفته اکرانش محسوب می‌شود، ۸۶ سینما در اختیار داشت و ۲۸۰ میلیون تومان فروخت. فیلم برگزیده سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تاکنون ۱۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان فروخته است. از بازیگران فیلم «شبی که ماه کامل شد» می‌توان به هوتن شکیبا و الناز شاکردوست اشاره کرد.

فیلم قسم

در رتبه چهارم این هفته، فیلم سینمایی «سرخپوست»، ساخته نیما جاویدی را داریم؛ فیلمی که اخیرا به عنوان بهترین فیلم سال از نگاه جشن خانه سینما انتخاب شده است. این فیلم سینمایی با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در سیزدهمین هفته اکران ۵۰ سینما داشت. «سرخپوست» در هفته گذشته ۲۴۸ میلیون تومان فروخت و حالا به مجموع درآمد ۱۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان رسیده است. فیلم پنجم این هفته، «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی است؛ فیلمی که یکی از نامزدهای سینمای ایران برای معرفی به آکادمی اسکار بود. «قصر شیرین» با بازی حامد بهداد در این هفته برای ششمین هفته روی پرده رفت. این فیلم ایرانی با نمایش در ۱۰۷ سینما به فروش هفتگی ۲۴۰ میلیون تومان دست پیدا کرد. این فیلم سینمایی در مجموع ۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان فروخته است. در ادامه به مرور فروش ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع درآمد
۱ایده اصلی۴۱۴۴۴۶۷,۹۱۳,۰۰۰۲,۳۵۴,۷۰۵,۰۰۰
۲قسم۵۱۰۶۳۴۸,۰۲۹,۰۰۰۱,۹۴۳,۷۷۶,۰۰۰
۳شبی که ماه کامل شد۱۳۸۶۲۸۰,۶۵۱,۰۰۰۱۸,۱۸۵,۲۱۱,۰۰۰
۴سرخپوست۱۳۵۰۲۴۸,۵۳۱,۰۰۰۱۳,۹۱۵,۳۴۹,۰۰۰
۵قصر شیرین۶۱۰۷۲۴۰,۹۰۶,۰۰۰۲,۹۱۸,۲۵۰,۰۰۰
۶تگزاس 2۲۰۵۵۲۳۷,۱۸۲,۰۰۰۲۴,۸۶۵,۶۵۳,۰۰۰
۷ایکس لارج۱۰۹۱۲۱۰,۸۱۰,۰۰۰۵,۸۸۸,۷۸۸,۰۰۰
۸روسی۲۷۶۱۹۳,۲۹۸,۰۰۰۴۵۳,۶۱۸,۰۰۰
۹نیوکاسل۷۷۱۱۳۶,۰۲۳,۰۰۰۱,۸۷۰,۱۶۰,۰۰۰
۱۰زهرمار۱۱۴۸۱۲۹,۳۶۷,۰۰۰۵,۹۶۲,۸۲۰,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده