نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

بررسی بازی Gears 5 از دید سایت‌های معتبر دنیا

بررسی‌های بازی Gears 5 امروز منتشر شدند و در این مطلب، مروری بر آن‌ها خواهیم داشت که خبر از یک بازی با‌کیفیت می‌دهند. 

مجموعه Gears of War که اولین نسخه آن در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، یکی از یادگاری‌های خوبی است که از استودیو اپیک گیمز و کلیف بیلزینسکی برای گیمر‌ها باقی مانده است. گیرز آف وار با روایت یک داستان بسیار درگیر‌کننده از نبرد انسان‌ها با لوکاست‌ها و از آن مهم‌تر ارائه یک گیم‌پلی شوتر سوم‌شخص ناب با محوریت سنگرگیری‌ها و داشتن تاکتیک درست برای مقابله با دشمنان، به محبوبیت فوق‌العاده رسید. در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت تمام حقوق ساخت این بازی را از اپیک گیمز خریداری کرد و بدین ترتیب، ساخت نسخه چهارم مجموعه به استودیو کوالیشن واگذار شد. با اینکه انتقال ساخت بازی از اپیک گیمز به کوالیشن کمی طرفداران را نگران کرده بود، اما حضور راد فرگوسن که قبلا هم در تیم توسعه گیرز‌های قبلی حضور داشت، کمی میزان این نگرانی را کاهش می‌داد. به هر حال Gears of War 4 در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و از قضا توانست عملکرد خوبی هم داشته باشد. دو سال بعد یعنی در E3 2018، نوبت به معرفی نسخه جدیدی از این مجموعه رسید که با نام کوتاه‌شده Gears 5 رونمایی شد و حال چند روز دیگر قرار است شاهد انتشار آن برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی باشیم و امروز هم نمره‌های بازی منتشر شده‌اند که در ادامه و پس از نگاهی گذرا به اطلاعات بازی، مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

به‌عنوان دنباله‌ای برای Gears of War 4، گیرز 5 روی شخصیت کیت دیاز تمرکز خواهد داشت و وی کاراکتر اصلی بازی است و قصد دارد اطلاعاتی از خانواده خودش و همینطور ریشه پیدایش لوکاست‌ها به‌دست بیاورد. البته کیت در این ماجراجویی تنها نخواهد بود و شخصیت‌های دیگری از جی‌دی فینیکس، پروتاگونیست قسمت قبلی گرفته تا مارکوس فینیکس و دلمونت واکر هم قرار است در داستان بازی نقش داشته باشند. گیرز 5 جدا از ارائه یک قسمت داستانی که هم به تنهایی و هم به شکل Co-Op قابل بازی است، حالت‌های چندنفره مختلفی هم خواهد داشت؛ حالت‌هایی مثل Horde که این بار با ویژگی‌های جدیدی نسبت به گذشته به بازی برگشته است و شخصیت‌های مهمان جالبی مثل دیو باتیستا، ستاره کشتی‌کج هم در آن حضور دارند و همینطور بخش Escape که در آن باید در سناریو‌های مختلف از دست دشمنان فرار کنید و سالم به مقصد برسید؛ نکته جالب این حالت وجود امکان ساخت و ساز محیط در آن است و می‌توانید محیط دلخواه خودتان را بسازید و با گزینه‌های مختلفی که دارید آن را شخصی‌سازی کنید. به‌عنوان یکی از مهم‌ترین IP‌های انحصاری مایکروسافت، گیرز 5 همچنین سعی کرده از حیث گرافیکی هم تجربه با‌کیفیتی باشد و موسیقی‌های بازی هم مثل نسخه قبل، توسط رامین جوادی ساخته شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر، می‌توانید پیش نمایش بازی Gears 5 را در زومجی بخوانید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به نمره‌های Gears 5 و بررسی آن از دید سایت‌ها داشته باشیم:

Gears 5

  • سازنده: استودیو کوالیشن
  • ناشر: مایکروسافت
  • سبک: شوتر سوم‌شخص
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور

Gears 5

گیمزبیت: ۹۰ از ۱۰۰

Gears 5 ویژگی‌های مثبت زیادی در آستین دارد؛ از یک بخش چندنفره خوب گرفته تا حالت‌های مختلف Co-Op و همینطور یک بخش داستانی جالب که احساسات مختلفی را از شادی و خنده گرفته تا غم و اندوه در مخاطب برمی‌انگیزد. هرچند که پایان بازی با یک کلیف‌هنگر تمام می‌شود، اما همین هم باعث می‌شود تا طرفداران بیش از پیش چشم‌انتظار نسخه بعدی مجموعه باشند. 

آی‌جی‌ان: نمره بخش داستانی ۸۸ از ۱۰۰ (آی‌جی‌ان بخش چندنفره را جداگانه بررسی می‌کند که نمره آن هنوز مشخص نیست)

با اینکه مجموعه گیرز آف وار ابتدا به دلیل احیای ژانر شوتر سوم‌شخص محبوب شد، اما آنچه که باعث شده این مجموعه در گذر زمان هم محبوب باقی بماند، داشتن یک هویت خاص و عمق داستانی است. مجموعه گیرز دوست‌داشتنی است؛ چون شخصیت‌هایی دارد که برای بازیکنان مهم هستند و می‌توان با آن‌ها همذات‌پنداری داشت. خب گیرز 5 هم دقیقا همین ویژگی‌های مثبت را دارد و بهبود‌های مثبت آن در زمینه گیم‌پلی، هم برای این نسخه و هم آینده مجموعه بسیار مهم و مفید هستند. 

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

Gears 5 دقیقا همان چیزی است که باید باشد و این مجموعه قدیمی هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با اینکه ویژگی‌های جهان‌باز بازی مشکلاتی دارند، اما آنقدر تاثیرگذار نیستند که بتوانند ویژگی‌های مثبت بازی را تحت‌شعاع قرار بدهند. بخش داستانی بازی بسیار سرگرم‌کننده است و به پایانی شوکه‌کننده ختم می‌شود که همه را چشم‌انتظار نسخه بعدی مجموعه نگه می‌دارد؛ نسخه‌ای که به‌شخصه دوست دارم هرچه زودتر شاهدش باشیم. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

گیرز 5 یک نسخه انقلابی برای مجموعه نیست اما آنقدر تغییرات دارد که یک تجربه تکراری هم به‌نظر نرسد. شاید قبل از شروع بازی فکر می‌کردم که گیرز 5 برای موفقیت حتما باید تغییراتی اساسی داشته باشد اما کوالیشن نشان داد که این دیدگاه من اشتباه بود. آن‌ها با استفاده از مکانیسم‌های جدید و بهتر کردن ویژگی‌های همیشگی بازی از طریق آن‌ها، باعث شده‌اند تا شاهد یک بازی خیلی خوب باشیم. 

گیم‌اسپات: نمره اولیه ۷۰ از ۱۰۰ (نمره این سایت ممکن است در آینده تغییر کند)

گیرز ۵ به‌نوعی بازگشت تمام ویژگی‌های مثبت نسخه‌های قبلی است و چه طرفدار بخش داستانی باشید و چه از تجربه Co-Op و چندنفره لذت ببرید، بازی چیزی برای ارائه کردن به‌تان خواهد داشت و پاداش‌های خوبی هم برای زمانی که صرف آن می‌کنید در نظر گرفته است. هرچند گیرز 5 از نظر داستان‌گویی از مشکلاتی رنج می‌برد که در برخی نسخه‌های قبلی هم وجود داشتند و پس از پایان Act 2 داستان آن کمی کیفیتش را از دست می‌دهد، اما ویژگی‌های جدیدی که بازی معرفی می‌کند برای آینده مجموعه بسیار ارزشمند خواهند بود. 

نمره های بازی Gears 5

نمره های بازی Gears 5


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده