// دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹

بررسی بازی Code Vein از دید سایت‌های معتبر دنیا

مدتی است که Code Vein، جدیدترین ساخته باندای نامکو، روانه بازار شده است و در این مطلب نگاهی به نمره‌های آن خواهیم داشت.

در سال ۲۰۱۷ بود که بازی Code Vein توسط باندای نامکو (Bandai Namco Entertainment)، معرفی شد. محصولی که از المان‌های سولزبورن استفاده کرده است تا تجربه‌ی متفاوتی را ارائه دهد. بااین‌حال کد وین نوآوری‌های مخصوص‌به خود را هم دارد. برای مثال در اکثر بخش‌های بازی یک همراه درکنار شما است و در نبردها کمک حال کاراکتر اصلی خواهد بود. ازاین‌رو سیستم آنلاین بازی به بازیکن اجازه می‌دهد که یک بازی کاملا کوآپ را تجربه کند. همچنین طراحی‌های بازی شبیه‌به انیمه است که می‌تواند تجربه‌ی جالبی برای هواداران این دسته از بازی‌ها هم باشد. پس از تأخیرهای مختلف، بازی کد وین بالاخره در تاریخ پنج مهر ماه (۲۷ سپتامبر) سال جاری برای پلتفرم‌های نسل هشتمی عرضه شد.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده Code Vein یک کلون کامل از سولزبورن نباشد، سیستم گیم‌پلی و موردی به نام Blood Code است. بلادکدها حکم کلاس‌های داخل بازی را ایفا می‌کنند. به‌عبارتی در طول بازی به بلادکدهای متفاوتی دسترسی پیدا می‌کنید که هرکدام از آن‌ها ویژگی خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بعضی از آن‌ها مهارت استفاده از جادو را در اختیار کاراکتر داستان قرار می‌دهد و بعضی دیگر هم باعث می‌شود تا ضربات سنگین و پر قدرتی را وارد کنید. داستان بازی هم روایت‌گر جهانی است که به‌واسطه‌ی حملات فاجعه‌آمیز Thorns of Judgement، روبه‌نابودی پیش می‌رود. در ادامه شهری به‌نام وین دارای خون‌آشام‌هایی است که نبود خون کافی برای تغذیه، زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند؛ ازاین‌رو برای به‌دست آوردن باقی‌مانده خون داخل سرزمین با یکدیگر مبارزه می‌کنند. اگر هر خون‌آشام نتواند سلامت خود را تضمین کند، به موجوداتی وحشی تبدیل می‌شود که اصطلاحا به آن‌ها Lost گفته می‌شود. در ادامه قصد داریم نگاهی به نظرات وبسایت‌های معتبر دنیا در مورد Code Vein داشته باشیم.

Code Vein

  • سازنده: استودیوهای باندای نامکو
  • ناشر: باندای نامکو اینترتینمنت
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • تاریخ: پنج مهر ماه
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس

code vein

توئينفینیت: ۹۰ از ۱۰۰:

داستان بازی در بعضی از نقاط احساسات کاربر را تحریک می‌کند. همچنین گیم‌پلی بازی بسیار متنوع و قوی است. Code Vein قطعا یکی از بازی‌های سال جاری است که بی‌سروصدا عرضه شد و تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهد.

ای‌جی‌ام: ۸۰ از ۱۰۰

Code Vein پتانسیل بالایی داشت که فقط به یک کلون از دارک سولز در ظاهری انیمه‌ای شکل تبدیل نشود و بتواند سرگرم‌ کننده‌تر باشد. بااین‌حال بازی خوبی است و گیم‌پلی طولانی بازی به‌لطف کلاس‌های مختلف لذت بخش است. همچنین داستان بازی پتانسیل سرگرم کردن شما را دارد. Code Vein برای همه‌‌ی کاربران ساخته نشده است؛ حتی اگر از هواداران دارک سولز باشید. بااین‌تفاسیر اگر ایده کلی بازی و ساختار آن برای شما جذاب است، کد وین می‌تواند شما را هیجان‌زده کند.

آی‌جی‌ان: ۷۰ از ۱۰۰

با وجود اینکه کد وین به‌خوبی جا پای خود را محکم کرده است، درست زمانی‌که نیاز است تا ریتم متعادل و ثابتی را به‌خود بگیرد، بازیکن را ناامید می‌کند. بعضی از ویژگی‌های بازی مثل کلاس‌های مختلف و سوییچ کردن راحت بین آن‌ها تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهند. این در حالی است که بعضی دیگر مثل هوش‌مصنوعی ناسازگار هم‌تیمی کاراکتر اصلی، بازی را دچار مشکل کرده است. بااین‌حال اگر بخواهیم خوب و بد قضیه را درنظر بگیریم، ترکیب مکانیسم‌های عجیب‌وغریب بازی قابل قدردانی است. اگر به‌دنبال بازی هستید که مکانیک‌های گیم‌پلی مختلفی داشته باشد که همزمان هم آن‌ها را دوست داشته باشید و هم اینکه شما را اذیت کنند، Code Vein گزینه‌ی مناسبی است.

گیم‌اینفورمر: ۶۵ از ۱۰۰

Code Vein ایده‌های سرگرم کننده‌ای دارد که بعضی از آن‌ها باعث ایجاد تغییرات در فرمول استفاده شده در این دسته از بازی‌ها شده است، اما موارد دیگری هم وجود دارند که باعث شده هسته و شالوده کد وین از مشکلات مختلف پر شود.

گیم‌اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

Code Vein از ایده و فرمول آشنای سولز لایک استفاده کرده و در بعضی از جهات هم توانسته نوآوری‌های جالبی داشته باشد که از میان آن می‌توان به سیستم Blood Codeهای بازی اشاره کرد. بااین‌حال ساختار دشمنان و نحوه مبارزات آن‌ها باعث شده تا کد وین نتواند از تمام پتانسیل خود برای سرگرم کردن مخاطب استفاده کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده