نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴

کات سین های بازی Cyberpunk 2077 به صورت اول شخص نمایش داده می‌شوند

ظاهرا دوربین Cyberpunk 2077 حتی در کات‌سین‌ها نیز به‌صورت اول شخص خواهد بود و گیمر تنها در چند حالت، قادر به دیدن شخصیت اصلی بازی است.

بازی Cyberpunk 2077، جدیدترین ساخته استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار شود؛ اثری که بعد از موفقیت بازی The Witcher 3، انتظارات زیادی را برای مخاطبان خود ایجاد کرده است. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که چند روز گذشته تیم سازنده بازی، یک تریلر گیم‌پلی 15 دقیقه‌ای از آن را منتشر کرده‌ است. شاید اولین چیزی که در مقایسه با بازی ویچر به‌چشم می‌خورد، زاویه دوربین این بازی است که برخلاف ساخته قبلی، استودیوی سی‌دی پراجکت رد تصمیم گرفته از حالت سوم شخص به اول شخص تغییر جهت دهد. حال در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد در کات‌سین‌های بازی نیز این رویه پابرجا باشد.

در نمایشگاه E3 2018 زمانی که بازی سایبرپانک معرفی شد، عوامل بازی تاکید زیادی روی اهمیت بالای روایت داستان به‌صورت اول شخص داشته‌اند. در همین رابطه مارسین مومت، مدیر جامعه مخاطبین استودیوی سی‌دی پراجکت رد، در حساب توییتر خود ضمن اشاره به تصمیم استودیو برای ساخت بازی به‌صورت اول شخص، فرورفتن و غرق شدن در دنیای بازی را دستاورد بسیار مهمی خطاب کرد:

تصمیمی که مبنی‌بر ساخت بازی به‌صورت اول شخص گرفته شده است، باتوجه به گیم‌‌پلی و داستان بازی، کاملا در جهت بهبود تجربه آن است. گیمرها هنوز می‌توانند در مواقعی مثل صفحه مربوط به آیتم‌های بازی، آینه و همین‌طور در بعضی از کات‌سین‌های بازی شخصیت اصلی را مشاهده کنند.

یکی از طرفداران بازی در صفحه رسمی بازی سایبرپانک، مصاحبه اخیر مایلز تاست، طراح مراحل بازی را ترجمه کرده است. در این مصاحبه تاست درمورد طراحی مراحل بازی و تفاوتی که با ساخته قبلی استودیوی سی‌دی پراجکت رد یعنی ویچر داشته توضیحاتی می‌دهد. طبق صحبت‌های او، در اثر قبلی، گرالت، شخصیت اصلی بازی، به‌دلیل سوم شخص بودن دوربین، زمانی‌که به‌عنوان مثال وارد خانه‌ای می‌شد، دوربین مجبور بود پس از او وارد شود؛ به‌همین دلیل لازم بود طراحان در ورودی خانه فضای خالی‌ای را طراحی می‌کرند تا گرالت به شی‌ای برخورد نداشته باشد. در بازی سایبرپانک 2077 اما به‌دلیل تغییر در نحوه قرارگیری دوربین، تیم سازنده از این بابت مشکل و دغدغه‌ای نداشته که این امر باعث می‌شد اتاق‌ها و جزییات واقعی‌تر از قبل طراحی شوند.

تاست تاکید می‌کند فضاهای خالی و باز در بازی ویچر به آنها اجازه می‌داد تا محل و نقشه بازی را تا جایی که لازم بود بزرگ‌تر کنند؛ این اتفاق اما در سایبرپانک به‌دلیل طراحی محل و شهری که بازی در آن در جریان است، امکان‌پذیر نیست. به گفته او همین محدودیت باعث ایجاد خلاقیت بیشتری در تیم طراحی شد. تاست همچنین اضافه می‌کند انعطاف‌پذیری بیشتر شخصیت اصلی سایبرپانک باعث شده مسیرهای مختلف و مخفی زیادی در بازی گنجانده شود.

بازی Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ ۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ (۲۸ فروردین ۹۹) برای ایکس ‌باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شود. بازی همچنین در تاریخ نامعلومی برای گوگل استیدیا نیز روانه بازار خواهد شد.

به‌نظر شما این تغییر دید از سوم شخص به اول شخص می‌تواند کمکی به تجربه بازی کند یا بهتر بود تیم سازنده همان رویه بازی ویچر را ادامه دهند؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده